حوادث

چند باور غلط در مورد عسل

چند باور غلط در مورد عسل

آفتاب نیوز:

عسل طبیعی به عسلی گفته می شود که زنبورها از شهد گل های مختلف تغذیه کرده و پس از فرآوری آن را در عسل نگهداری می کنند. تغذیه زنبورها با موادی غیر از مداخله زنبور عسل یا ساخت عسل آن را از حالت طبیعی خود دور می کند.

باورهایی در مورد عسل وجود دارد اما به گفته کارشناسان این باورها درست نیست. به عنوان مثال، بسیاری از مردم تصور می کنند که عسل طبیعی همان عسلی است که قند نداشته باشد و سفت باشد، اما این تصور نادرست است. افزودن شکر به عسل باعث بی کیفیتی آن نمی شود، بلکه برعکس عسل طبیعی و خالص است.

باید گفت هر چه میزان رطوبت عسل بیشتر باشد سریعتر به قند تبدیل می شود و اگر رطوبت عسل کم باشد دیرتر این پدیده رخ می دهد.

همچنین اکثر مردم تصور می کنند عسل سفت و غلیظ مرغوب و عسل نرم و روان از کیفیت پایینی برخوردار است، بنابراین در فروشگاه ها به دنبال این نوع عسل می گردند در حالی که این تصور اشتباه است.نرم یا سختی عسل دلیل بر کیفیت یا پایین بودن آن نیست.

رنگ تیره یا روشن عسل ربطی به کیفیت عسل ندارد و به شهد گل ها بستگی دارد.

عسل بسته به شهد گل ها و گیاهان مختلف طعم های متفاوتی دارد.

تشخیص عسل مرغوب تنها با آزمایش و آزمایش نمونه های عسل در آزمایشگاه دشوار و امکان پذیر است، اما راه هایی وجود دارد که افراد می توانند عسل مرغوب را از سایر عسل ها تشخیص دهند و به شرح زیر خریداری کنند:

* خرید عسل از برندهای معتبر یا قدردان مهم است.

* از افراد مختلف عسل بدون نام و برچسب نخرید.

* عسل مرغوب دارای بو و عطر خوبی است که مشتریان با باز کردن درب ظرف متوجه آن می شوند.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.