اخبار کسب و کاربین الملل

چگونه برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنیم: یک راهنمای مرحله به مرحله

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا خودتان می‌توانید بدون مراجعه به آژانس‌ها و مراکز خدمات مسافرتی و گردشگری اقدام به اخذ کنید؟ باید بگوییم که پاسخ سوال شما مثبت است! با ما همراه باشید تا با ثبت نام در سایت ویزای کانادا در 11 مرحله این موضوع را برای شما توضیح دهیم. پس از کلیک کردن بر روی دکمه‌ی Sign up ، صفحه‌ی جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن شرایط و ضوابط استفاده از GCKey را برای شما توضیح داده است. برای درخواست ویزای کانادا، دولت این کشور به شما یک GCKey ارائه می‌کند و شما موافقت می‌کنید که طبق شرایط زیر از آن استفاده کنید:

  1. مسئولیت نام کاربری، گذرواژه و سئوالات امنیتی و پاسخ‌های آن را شخصا بر عهده دارید و اگر به طور اتفاقی فهمیدید این اطلاعات به دست شخص دیگری افتاده است، مسئولیت شما این است که حساب کاربری خود را لغو کنید و مجددا اقدام به ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمزعبور جدید کنید.
  2. دولت کانادا می­تواند پروفایل GCKey شما را به دلایل امنیتی یا اداری لغو کند.
  3. دولت کاناد تمامی مسئولیت‌ها در مورد استفاده، تحویل یا وابستگی به سرویس GCKey را برعهده نخواهد داشت.

چگونه برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنیم: یک راهنمای مرحله به مرحله

امکانات ویزای توریستی کانادا از دسترسی آسان به مناطق طبیعی زیبا و جاذبه‌های تاریخی برخوردار است . نام کاربری دارای شرایطی می‌باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم: نام کاربری که انتخاب می کنید باید بین هشت تا شانزده کاراکتر، بدون هیچ کاراکتر خاصی (به طور مثال: @,#,$,% و غیره) باشد. توصیه ما به شما این است که:

  • نام کاربری خود را طوری انتخاب کنید که حدس زدن آن برای دیگران سخت باشد اما به خاطر سپردن آن برای خودتان راحت باشد.
  • از استفاده از اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، شماره ملی، آدرس پستی یا آدرس ایمیل در انتخاب نام کاربری اجتناب کنید.
  • نام کاربری خود را با هیچ کس در میان نگذارید.

مرحله بعدی انتخاب رمز عبور برای حساب کاربری شما است. رمز عبور انتخابی شما باید بین ۸ تا ۱۶ کاراکتر باشد، همچنین باید حداقل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و چند رقم را شامل شود. لیانا پرواز برگزارکننده با بهترین قیمت و امکانات معیار های گذرواژه انتخابی در ثبت نام در سایت ویزای کانادا :

  • بین ۸-۱۶ کاراکتر باشد.
  • کلمه عبور نباید شامل ۳ کاراکتر متوالی از نام کاربری باشد.
  • از حروف در کلمه عبور خود استفاده کنید.
  • تعدادی از حروف را به صورت بزرگ وارد کنید.
  • رمز عبور و تکرار آن، باید با هم مطابقت داشته باشند.

مرحله بعدی در ثبت نام در سایت ویزای کانادا، مشخص کردن و پاسخ دادن به 4 سوال امنیتی است که برای بازیابی رمز عبور حساب کاربری شما استفاده می‌شود.

  • پاسخ‌های شما باید حداقل دارای سه علامت باشد و حاوی هیچ کاراکترخاصی نباشد (مثل @,#,$,%)
  • پاسخ‌هایتان باید حداقل دارای سه علامت باشد و ممکن است حاوی حروف، اعداد وعبارات ؟ ، – و علائمی از این قبیل+ باشد:

پس از انجام تمامی این مراحل در ثبت نام در سایت ویزای کانادا، پیامی برای شما ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید ثبت نامتان در سایت با موفقیت صورت گرفته است. برای ادامه مراحل بر روی دکمه Continue کلیک کنید. در صفحه بعدی اطلاعات شخصی شما از جمله نام و نام خانوادگی حقیقی‌تان را از شما می‌خواهد که از پس از وارد کردن آن‌ها و کلیک روی Continue وارد صفحه‌ای خواهید شد که به شما قوانین و شرایط استفاده از حساب کاربری‌تان راعنوان می‌کند. برای هردفعه که بخواهید به حساب کاربری خود وارد شوید، باید به یکی از سوالات امنیتی خود که در ابتدا معین کردید پاسخ دهید. شما تا دو بار می توانید به سوالات خود پاسخ دهید.

اگر نتوانید به سوال امنیتی اول پاسخ دهید، یکی دیگر از ۴ سوال امنیتی از شما پرسیده خواهد شد. اگر نتوانستید به هیچ یک از سوالات امنیتی پاسخ دهید، حساب شما مسدود خواهد شد و شما قادر نخواهید بود که حساب تان را به صورت آنلاین بازیابی کنید. توصیه ما به شما این است که سوالات امنیتی را طوری برای خود انتخاب کنید که حدس زدن آن برای دیگران دشوار باشد اما به حافظه سپردن آن برای شما آسان باشد. در صورتی که پیش از این فرم های مربوط به ویزای کانادا را پر کرده باشید یک کد مرجع به شما داده شده است که اگر قصد ادامه دادن مراحل مربوط به آن را دارید شما باید آن را در قسمت بالا وارد نمایید.

مرحله سوم: بررسی صلاحیت ویزای توریستی کانادا

در مرحله بعدی ثبت نام در سایت ویزای کانادا، در صفحه بررسی شرایط برای اخذ ، شما باید به چند سوال مطرح شده توسط سفارت کانادا پاسخ دهید تا مشخص شود واجد شرایط اخذ ویزای کانادا هستید یا خیر. اما اگر کد مرجع شخصی ندارید و اولین بار است که اقدام به این کار می‌کنید، باید به چندین سوال پاسخ دهید تا مشخص شود که شما صلاحیت درخواست ویزا کانادا را دارید یا خیر. در قسمت بعدی باید هدف خود را از سفر به کانادا مشخص کنید که شامل ویزای توریستی کانادا ، و یا ، اکسپرس اینتری و یا تجربه بین المللی کانادا می‌باشد.

مرحله چهارم: پاسخ به سوالات سفارت کانادا

در این مرحله از ثبت نام در سایت ویزای کانادا، شما باید به سوالات دیگری که از سوی سفارت کانادا مطرح شده است پاسخ دهید. نمونه ای از سوالاتی که نیاز به پاسخ به آن را دارید عبارت اند از:

  • آیا تا کنون در کانادا اقامت داشته اید؟
  • آیا گرین کارت آمریکا را دارید؟
  • مجرد هستید یا متاهل؟
  • آیا شما به همراه یکی از اعضای خانواده خود به کانادا سفر می‌کنید؟
  • آیا شما دارای کسب و کار شخصی هستید؟

مرحله پنجم: فرمت مدارک درخواستی ویزای مولتیپل توریستی کانادا

در صفحه بعدی از ثبت نام در سایت ویزای کانادا، از شما خواسته می‌شود مدارک خود را برای دریافت Visitor visa آپلود کنید. این قسمت شامل چند مرحله است که در ادامه آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد:

مرحله اول

  • ازحساب کاربری خودتان استفاده کنید.
  • برای ارسال کردن مدارک ویزای توریستی خود، باید به حساب کاربری خود وارد شوید. استفاده از حساب شخص دیگر برای انجام این کار مجاز نمی باشد.

مرحله دوم

  • اپلیکیشن خود را ذخیره کنید.
  • در صورت انتخاب دکمه ی خروج، اطلاعات شما ذخیره خواهد شد و شما به صفحه اصلی حساب کاربری خود بازمی‌گردید.

توجه داشته باشید که شما فقط ۶۰ روز برای ارسال اپلیکیشن خود مهلت دارید. در صورتی که مدارک شما در طول ۶۰ روز ارسال نشود، به طور خودکار حذف خواهد شد. مرحله سوم مدارک خود را آپلود کنید. در این قسمت، توضیحاتی درباره مدارک و اسنادی که باید ارسال کنید برای شما عنوان شده است.

  1. فرم‌ها و مدارک شما باید در قالب الکترونیکی باشد.
  2. در صورتی که فرم درخواست خود را به صورت دیجیتالی ارسال کنید نیازی به امضای آن نیست و باید آن را به صورت دیجیتالی امضا نمایید.
  3. برای هر نوع مدارک که از شما درخواست شده است، شما فقط باید یک فایل ارسال کنید. به طور مثال، اگر از شما خواسته شود که چندین صفحه از گذرنامه خود را ارائه دهید، باید تمام صفحات را در قالب یک فایل برای ما ارسال کنید.
  4. شما باید همه مدارک درخواستی را آپلود کنید. تا زمانی که هر فرم و یا سند را آپلود نکنید، نمی‌توانید به مرحله بعدی بروید.
  5. اگر در مورد هر مدرک درخواستی ابهامی داشتید می‌توانید بر روی علامت سوال مقابل آن کلیک کنید تا توضیحاتی را در مورد آن بخوانید.
  6. کلیه فایل‌های ارسالی توسط شما باید ازچند ویژگی تبعیت کنند:

حداکثر سایزهر فایل باید ۴ مگابایت باشد. سایت سفارت کانادا تنها فایل هایی با پسوند‌های زیر را قبول می‌کند:

  1. PDF (اسناد قابل حمل)
  2. TIFF، JPG ،PNG (تصاویر)
  3. DOC یا DOCX (مایکروسافت ورد)

مرحله ششم: بارگذاری مدارک ویزای توریستی کانادا

در این قسمت از ثبت نام در سایت ویزای کانادا، لیستی از اسنادی را مشاهده می‌کنید که برای ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا، به آن‌ها نیاز خواهید داشت. تا زمانی که شما تمامی فایل‌های درخواستی را آپلود نکنید نمی‌توانید مراحل را ادامه دهید. نکته مهم: مسئولیت صحت مدارک ارسال شده در ثبت نام در سایت ویزای کانادا، توسط شما بر عهده خودتان می‌باشد. تصمیم مسئولان ویزا برای پذیرش و یا رد کردن شما ، براساس مدارکی است که ارسال می‌کنید. شما بعدا قادر به ایجاد تغییرات در درخواست خود نخواهید بود. به همراه رزرو می توانید خدماتی دیگری نظیر ترانسفر فرودگاهی و بیمه مسافرتی را خریداری نمایید.

مرحله هفتم: مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی ۵ ساله کانادا

این سوالی است که بیش ازهر چیزی ذهن متقاضیان ویزای توریستی کانادا را به خود مشغول کرده است. در ادامه این قسمت، به شما خواهیم گفت که برای هر قسمت از فایل‌های درخواستی، چه مدارکی را باید آپلود کنید.

  • شما باید اطلاعات مربوط به ویزای معتبر خود از ایالات متحده و همچنین سابقه سفرهای قبلی خود را ارسال نمایید.
  • پاسپورت قبلی و یا ویزاهایی که در طی ۱۰ سال گذشته برای سفرهای خارجی خود استفاده کرده اید.
  • مهرهای ورود و خروج فرودگاه مبدا و مقصد.
  • مجوز تحصیل و یا اجازه کار که مدت زمان اقامت در آن کشور را نشان می‌دهد.
  • ویزاهای منقضی شده و معتبر

2- کارت های پرواز : در صورتی که شما یک ویزای معتبر از ایالات متحده آمریکا دارید، یک نسخه واضح و اسکن شده آن را ارسال نمایید. اگر شما در خارج از کشور مادری خود زندگی کنید، یک نسخه اسکن شده از سند وضعیت مهاجرت خود در کشوری که در آن اقامت دارید را ارسال کنید. این مدرک می‌تواند مجوز کار، تحصیل، ویزای بلند مدت و یا هر سند دیگری باشد که اجازه اقامت شما را در آن کشور صادر می‌کند.

3- پاسپورت : شما باید یک اسکن خوانا از پاسپورت معتبر خود که برای سفر از آن استفاده می‌کنید را ارسال کنید.
اگر پاسپورت دارید، باید یک نسخه از:

  • صفحه ای که تاریخ تولد شما و کشور مبدا را نشان می‌دهد.
  • هر صفحه که دارای مهر ورود و خروج، ویزا و یا هر علامت گذاری دیگری باشد.
  • اگر پاسپورت ندارید، باید از سند مسافرتی دیگری استفاده کنید که از سوی دولت صادر شده است و موارد زیر را در خود در بر داشته باشد :نام، تاریخ تولد ،شماره سند شهروندی و یا وضعیت اقامت، عکس ، تاریخ انقضاء.

مرحله هشتم: امضاء درخواست ویزای توریستی کانادا

پس از آپلود و ارسال کلیه مدارک درخواست شده از سوی سفارت کانادا، شما باید نامه درخواست خود را به صورت الکترونیکی امضاء کنید و تائید کنید که تمامی مدارک با صداقت کامل ارسال شده است. پس از مدت زمان حدودا ۲ هفته تا ۳ ماه پس از ثبت نام در سایت ویزای کانادا، به شما اعلام خواهد شد .

که آیا موفق به دریافت ویزای کانادا شده‌اید یا خیر. در صورتی که ویزای کانادا برای شما صادر شده باشد، شما باید پاسپورت خودتان را برای دفتر وک که برای انگشت نگاری به آن مراراهنمای ثبت نام آنلاین ویزای توریستی کانادا ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به صورت آنلاین جهت اخذ اقدام کنند. به همین دلیل نمی دانند دقیقا باید از کجا شروع کنند و سوالات متداولی از جمله راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا به چه صورت است؟ از کجا می توان راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا را جستجو نمود؟ پس از راهنمایی ثبت نام آنلاین ویزای کانادا چه کاری باید انجام داد؟ برایشان پیش می آید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.