اخبار کسب و کاربین الملل

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم: نکاتی برای جویندگان کار خارجی

دولت کانادا به مهاجران ویزای استارتاپ جدید حمایت مالی ارائه نمی کند.هنگام درخواست، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد پس از ورود به کانادا، پول لازم برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود را دارید. شما نمی توانید این پول را از شخص دیگری قرض کنید.مقدار مورد نیاز شما بستگی به تعداد خانواده شما دارد. یک مهاجر با داشتن مجوز Work in Canada ، به امکان شروع یا ادامه‌ی مسیر حرفه‌ای خود در این کشور دست پیدا می‌کند . ما هر سال این مبالغ را به روز می کنیم. هنگامی که فردی برای ویزای استارت آپ کانادا درخواست می کند، اعضای خانواده، از جمله همسر یا شریک زندگی مشترک، و فرزندان وابسته، می توانند در این درخواست گنجانده شوند.

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم: نکاتی برای جویندگان کار خارجی

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم

معیارهای واجد شرایط بودن و مزایای اعضای خانواده ممکن است بسته به برنامه مهاجرتی یا دسته بندی خاص متفاوت باشد، بنابراین بررسی جزئیات برنامه ویزای استارتاپ کانادا برای اطمینان از اطلاعات دقیق و فعلی بسیار مهم است. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه حقوقی بیات تماس حاصل فرمایید. خیر، راه اندازی یک استارتاپ بلافاصله پس از مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ویزای استارتاپ الزامی نیست. این برنامه برای جذب کارآفرینانی طراحی شده است که پتانسیل ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار موفق در کانادا را دارند. در حالی که بسیاری از افراد بلافاصله پس از ورود یک استارتاپ راه اندازی می کنند، انعطاف پذیری در نحوه تصمیم گیری کارآفرینان برای استفاده از مهارت های خود و کمک به اقتصاد کانادا وجود دارد.

در فرآیند درخواست ویزای استارت آپ کانادا، نامه پشتیبانی یک سند مهم است که کارآفرینان باید از یک سازمان تعیین شده، که می تواند یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، یک گروه سرمایه گذار انجل، یا یک مرکز رشد کسب و کار باشد، دریافت کنند. این نامه نشان می دهد که یک نهاد کانادایی به رسمیت شناخته شده از ایده راه اندازی کارآفرین حمایت می کند و مایل به ارائه پشتیبانی است که به طور بالقوه شامل سرمایه گذاری مالی و راهنمایی است. مدت زمان گرفتن ویزای استارت آپ کانادا‌ روند اخذ ویزای استارت آپ کانادا از نظر مدت زمان متفاوت است و تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله پیچیدگی درخواست، سرعت ارائه مدارک لازم توسط متقاضی و حجم پرونده فعلی مرکز پردازش مهاجرت است.

در ابتدا، کارآفرینان نیاز به حمایت از یک سازمان تعیین شده مانند یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، گروه سرمایه گذاران انجل، یا انکوباتور کسب و کار دارند که می تواند زمان متغیری را ببرد. هنگامی که آنها از این پشتیبانی برخوردار شدند، می توانند درخواست خود را برای اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنند. انجل اینوستورها و ونچرها معمولا روی ایده های بزرگ تر که پا گرفته اند سرمایه گذاری میکنند و مبلغی هم برای سرمایه گذاری در این ایده ها تزریق میکنند. پس متقاضی که با این گروه ها کار میکند الزامی به پرداخت مبلغی به این شرکت ها ندارد. اما انکوباتور ها که همان مراکز رشد هستند برای برگزاری دوره های آموزش کسب و کار و منتورشیپ مبلغی را دریافت میکنند که مرکز به مرکز این مبالغ متفاوت هستند.

این مبالغ معمولا بین پنجاه تا صد هزار دلار برای هر گروه خواهد بود. شما باید سرمایه کافی برای یکسال اول زندگی در کانادا را برای تامین هزینه های اولیه خود و خانواده‌تان داشته باشید. دقت کنید که این هزینه ارتباطی با سرمایه گذاری در کشور کانادا ندارد و در این نوع ویزا شما شخصا نیازی به سرمایه گذاری ندارید. معمولا آفیسرها توقع دارند که شما ۵۰٪ هزینه زندگی خود و خانواده‌تان را داشته باشید. این مبلغ بر اساس جدول LICO مشخص می‌شود. این جدول سالیانه توسط اداره مهاجرت کاناولین قدم در برنامه استارت اپ کانادا اقدام برای دریافت نامه حمایت از سرمایه گذاران مورد تایید است.

در این نامه یکی از سازمان های مورد تائید کانادا حمایت خود را از شما و علاقه شان برای ساپورت ایده یا طرح شما را بیان میکنند. نامه ساپرت مستقیم برای شما به عنوان مجری طرح ارسال خواهد شد. مهارت های مورد نیاز برای مهاجرت  در حوزه‌هایی که در بازار کار مقصد مورد نیاز است، از جمله مهارت‌های اساسی برای افراد مهاجر است . همزمان نامه ای از سوی این سازمان های حمایت کننده برای اداره مهاجرت کانادا نیز صادر میشود. در ادامه با این نامه آشنا می‌شوید. نامه ساپورت باید در پرونده درخواست ویزای کار و اقامت دائم به اداره مهاجرت ارایه شود.ادا اعلان می‌شود. در این جا خلاصه مورد نیاز شما را آورده‌ایم. اعضای کلیدی یا همان Essential Applicant به اعضایی میگونید که عضو جدا نشدنی از پروژه استارت آپ هستند.

مثلا تصور کنید ایده شما در خصوص اپلیکیشن موبایل باشد، خب در این طرح فردی که توسعه گر نرم افزار یا همان توسعه دهنده ایده است قطعا جز افراد ضروی گروه خواهد بود و توسعه ایده بدون او غیر ممکن خواهد شد. اگر به هر دلیلی پرونده اعضای کلیدی رد شود، پرونده سایر افرادی که در تعهدنامه ذکر شده‌اند نیز مردود می‌شود. اعضای غیر کلیدی یا همان Non-essential افرادی هستند که بدون وجود آنها پروژه باز قابل اجرا خواهد بود. در مثال قبلی که آوردیم، تصور کنید مدیر بازاریابی همان طرح به احتمال فراوان یکی از اعضای غیر ضروری گروه می باشد. اگر او در گروه نباشد شاید لطمه خیلی جدی به توسعه ایده وارد نشود.

اگر یکی از اعضای کلیدی گروه به هر دلیلی مرود شود، تمام اعضا مردود خواهند شد و پرونده مختومه میشود. حتی اگر یکی از افراد وابسته به اعضای کلیدی مردود شوند، مثلا فرزند یا همسر یکی از اعضای ضروری، باز هم پرونده کل گروه مرود خواهد شد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد پرشماری هستید که قصد دارید برای موقعیت‌های شغلی کانادا درخواست دهید و می‌خواهید برای انجام یک شغل به این کشور مهاجرت کنید، احتمالا تمایل دارید درمورد پروسه مهاجرت کاری به کانادا، نحوه انجام این کار و پیدا کردن شغل در کانادا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

در این مطلب، ضمن بررسی اصلی‌ترین روش‌های کار در کانادا ، با انواع روش‌های کاریابی در این کشور و همینطور بهترین سایت‌های کاریابی کانادا آشنا خواهید شد. پس اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، لطفا تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید. در روش اول، متقاضیان می‌توانند با کمک روش‌های کاریابی در کانادا که در این مطلب معرفی خواهیم کرد، با یکی از کارفرمایان کانادایی ارتباط برقرار کرده و یک جاب آفر (Job Offer) از وی دریافت کند.

اقدام از طریق جاب افر کانادا، الزامات و شرایط خاص خودش را دارد که برای راهنمایی بیشتر، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس مشورت کنید. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند به این لینک مراجعه و یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری(Express Entry) برای خود ایجاد کنند. در سیستم اکسپرس انتری، بر اساس اطلاعاتی که متقاضیان در پروفایل خود وارد کرده‌اند، به آن‌ها امتیاز داده می‌شود. معیارهای مختلفی برای امتیازدهی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل سن، سطح تحصیلات، نمره مدرک زبان، سوابق کاری و یکسری از معیارهای دیگر می‌شوند. برای آگاهی از نحوه اقدام از طریق این روش، می‌توانید از کارشناسان کاناداپاس کمک بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.