اخبار کسب و کاراقتصادی

چقدر طول می‌کشد تا استخر استخراج، یک بیت‌کوین ماین کند؟

هر استخر استخراج یا هر ماینر توانایی مشخصی برای ماین بیت کوین دارد و البته به طور مشخص سختی شبکه مهم ترین عامل در تعیین دقایق ماین یک بیت‌کوین است. کوتاه‌ترین زمان ممکن برای استخراج یک بیت‌کوین، بطور نظری حدود ۱۰ دقیقه است. این به دلیل این است که بلوک جدید به زنجیره بلوکی بیت‌کوین تقریباً هر ۱۰ دقیقه یکبار اضافه می‌شود. هنگامی که یک ماینر یک بلوک جدید را به زنجیره بلوکی بیت‌کوین اضافه می‌کند، او یک پاداش به ارزش ۶.۲۵ بیت‌کوین دریافت می‌کند.

در عمل، این پاداش اغلب بین تعداد زیادی از ماینرها تقسیم می‌شود زیرا بیشتر ماینرها بخشی از اعضای یک استخر استخراج بیت‌کوین هستند. پیوستن به یک استخراستخراج، ماینر ها را مطمئن می‌کند که بطور مداوم و نه به طور اتفاقی پاداش دریافت خواهند کرد.

چقدر طول می‌کشد تا استخر استخراج، یک بیت‌کوین ماین کند؟

یک بیت‌کوین در چه مدت زمانی ماین می‌شود؟

زمان واقعی برای استخراج یک بیت‌کوین به طور اساسی بستگی به میزان قدرت محاسباتی شما دارد.

بیایید با یک مثال نشان دهیم که چگونه سیستم دریافت پاداش‌های استخراج بیت‌کوین کار می‌کند. اکثر ماینرهای بیت‌کوین به منظور به دست آوردن پاداش‌ها به صورت پایدار، به یک استخر استخراج می‌پیوندند. تعداد زیادی از استخرهای استخراج بیت‌کوین فعال هستند، اگرچه در حال حاضر Foundry USA، AntPool و F2Pool سهام بازار بسیار بزرگی دارند.

هر چه استخر استخراج، نرخ هشریت بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه یک بلوک را ماین کند، بیشتر است.

طبق آمار بطور میانگین، در طول سه روز، استخر Foundry USA روزانه ۴۷ بلوک بیت‌کوین را ماین کرده است، که معادل ۲۹۳.۷۵ بیت‌کوین در روز است. بنابراین، برای استخراج ۱ بیت‌کوین در ۱ روز، شما باید تقریباً ۱/۲۹۳.۷۵ یا ۰.۶۱۵٪ از هشریت Foundry USA را به اشتراک بگذارید. این معادل ۰.۶۱۵ EH/s یا ۶۱۵٬۴۰۰ TH/s (تراهش در ثانیه) است.

یک دستگاه ماینر Bitmain S19k Pro، که هزینه‌ای برابر با ۲٬۵۲۰ دلار دارد، هشریتی معادل با ۱۲۰ TH/s دارد. این به این معنی است که شما باید ۵٬۱۲۸ دستگاه ماینر Bitmain S19k Pro داشته باشید که قیمت کل آنها برابر با ۱۲.۹ میلیون دلار می‌شود (با نادیده گرفتن هزینه برق، ذخیره‌سازی و هزینه‌های عملیاتی) تا به استخراج یک بیت‌کوین در روز بپردازید.

با نگاهی گذرا به این ارقام متوجه می‌شویم عضویت در یک استخر استخراج تا چه حد از هزینه‌های یک فعالیت ماینینگ انفرادی می‌کاهد.

به طور واضح، تعداد کمی از افراد قادر به تامین زیرساخت‌هایی که برای استخراج ۱ بیت‌کوین در روز لازم است خواهند بود.

همانطور که می‌بینید، فضای استخراج بیت‌کوین بسیار رقابتی است و اگر می‌خواهید در یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه ۱ بیت‌کوین استخراج کنید، نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دارید. در آینده، استخراج یک بیت‌کوین حتی دشوارتر خواهد شد. این به این دلیل است که کل هشریت شبکه بیت‌کوین در طول پنج سال گذشته در حال افزایش بوده است و کاهش پاداش بلوک از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین در هاوینگ بیت‌کوین بعدی در سال ۲۰۲۴ اجرا خواهد شد.

نقش زیر ساخت سخت افزاری در استخراج بیت‌کوین چیست؟

اگر دستگاه‌های ماینینگ ویژه بیت‌کوین نداشته باشید، نخواهید توانست یک بیت‌کوین را در یک مدت زمان قابل قبول از لحاظ هزینه‌ای استخراج کنید. به عنوان مثال، استخراج یک بیت‌کوین با یک GPU مخصوص بازی تقریباً غیرممکن است زیرا رقابت بسیار زیاد در بازار ماینینگ بیت‌کوین وجود دارد.

استفاده از یک دستگاه ماینینگ بیت‌کوین تنها بیشتر شبیه به بازی در قرعه‌کشی است تا راهی برای کسب درآمد مگر اینکه یک مزرعه استخراج بسیار بزرگ با هزاران دستگاه ماینینگ داشته باشید. بهترین گزینه برای کسب درآمد با ماینینگ بیت‌کوین پیوستن به یک استخر استخراج است، اگرچه همچنان نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجه در دستگاه‌های ماینینگ دارید تا در نهایت این سرمایه گذاری ارزشمند باشد.

چقدر طول می‌کشد تا استخر استخراج، یک بیت‌کوین ماین کند؟

ماین بیت کوین بدون عضویت در استخر استخراج امکان پذیر است؟

دلیل عدم امکان استخراج بیت‌کوین توسط یک فرد برای اکثر افراد این است که پروتکل بیت‌کوین هر پاداش بلوک را تنها به یک ماینر اختصاص می‌دهد. بنابراین، به عنوان مثال، اگر شما ۰.۰۰۰۱٪ از هشریت شبکه بیت‌کوین را داشته باشید، فقط یک احتمال ۰.۰۰۰۱٪ برای دریافت پاداش خواهید داشت هنگامی که یک بلوک ماین شود.

اما اگر به یک استخر استخراج بیت کوین بپیوندید، به جای آن، مقدار کوچکی از بیت‌کوین (نسبت به هشریتی که شما ارائه می‌دهید) هر بار که یکی از ماینرهای استخر شما یک بلوک را ماین می‌کند، دریافت خواهید کرد.

ماینینگ بیت‌کوین یک راه کسب سود بسیار رقابتی است و اگر می‌خواهید آن را بصورت سود ده انجام دهید، نیاز به یک سرمایه‌گذاری قابل توجه نیز دارید. به عنوان مثال، برای استخراج یک بیت‌کوین در یک سال، حدود ۲۵٬۲۰۰ دلار از سرمایه‌گذاری در خرید دستگاه‌های ماینینگ لازم است و این بدون در نظر گرفتن هزینه‌های دیگری مانند برق است. حوزه استخراج بیت‌کوین اغلب توسط مزارع ماینینگ کنترل شده توسط شرکت‌های بزرگ ماینینگ بیت‌کوین که بسیاری از آنها در بورس‌های اوراق بهادار معامله می‌شوند، تحت تأثیر قرار دارد.

اگر قصد داشته باشید به جدیت ماینینگ بیت‌کوین را انجام دهید، توصیه نمی‌شود بصورت انفرادی وارد این حوزه شوید زیرا احتمالاً با زیان رو به رو خواهید شد و فقط مشارکت ناچیزی در امنیت شبکه خواهید داشت. انواع استخر استخراج با ویژگی های متنوع و شیوه های پرداخت گوناگون پیش روی شما قرار دارند که می‌توانید از میان آن‌ها بهترین گزینه با توجه به شرایط موجود خودتان را انتخاب کنید.

برای انتخاب یک استخر استخراج چه مراحلی را باید طی کرد؟

برای انتخاب یک استخر استخراج این مراحل را دنبال کنید:

۱. تحقیق در مورد انواع مختلف استخرها: استخرهای ماینینگ مختلف را بررسی کرده و ویژگی‌های آن‌ها مانند روش‌های پرداخت، روش توزیع پاداش، هزینه‌ها، حداقل پرداخت و نرخ هش را مقایسه کنید.

۲. تصمیم‌گیری در مورد ارز مورد نظر برای استخراج: تعیین کنید کدام رمزارز را می‌خواهید استخراج کنید بر اساس عواملی مانند سودآوری، روند بازار و ترجیحات شخصی.

۳. خرید تجهیزات ماینینگ: دستگاه‌های ماینینگ مناسب برای استخراج ارز رمزنگاری انتخاب شده را خریداری کنید. عواملی از قبیل نرخ هش، بازدهی انرژی و کارایی هزینه‌ای را در نظر بگیرید.

۴. ثبت‌نام در استخر استخراج یا سایت ماینینگ ابری: یک استخر استخراج یا خدمات ماینینگ ابری را که با ترجیحات شما همخوانی دارد انتخاب کنید و با ایجاد یک حساب کاربری ثبت‌نام کنید. اگر به ماینینگ ابری می‌پردازید، نرخ هش را از ارائه دهنده خریداری کنید.

۵. اتصال دستگاه‌های ماینینگ به استخر: دستورالعمل‌های ارائه شده توسط استخر یا خدمات ماینینگ ابری را برای اتصال تجهیزات ماینینگ خود دنبال کنید. تنظیمات و راه‌اندازی مناسب را برای بهره‌وری بهینه انجام دهید.

۶. جستجو در گزینه‌های جایگزین: گزینه‌های دیگری مانند سرورهای اختصاصی مجازی (VPS)، ASICهای میزبانی شده و GPUها (واحدهای پردازش گرافیک) را بررسی کنید. تعیین کنید آیا هر یک از این گزینه‌ها با اهداف و ترجیحات ماینینگ شما همخوانی دارند یا خیر و آن‌ها را به استخر انتخابی‌تان متصل کنید.

چالش های ماینینگ در صورت داشتن پشتیبانی فنی مناسب کمتر خواهند شد. موردی که یک استخر استخراج کارا و مطمئن حتما آن را در لیست خدمات خود خواهد گنجاند. برای دریافت خدمات پشتیبانی فنی سریع، دریافت پاداش بدون دغدغه‌های حاشیه‌ای و اطمینان از قانونی بودن فعالیت ماینینگ خود می‌توانید استخر استخراج پارسه را مد نظر قرار دهید.