حوادث

انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه

انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه

آفتاب نیوز:

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت داوطلبان مرحله اول آزمون سراسری به همراه دستورالعمل شرکت در آزمون روز دوشنبه 12 تا چهارشنبه 14 اردیبهشت سامانه جامع آزمون سراسری جهت مشاهده و چاپ در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور فعال می شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبان باید با وارد کردن کد ملی/شناسه ویژه و رمز عبور، نسخه پرینت دفترچه راهنما و کارت حضور در آزمون را تهیه کنند. داوطلبان دارای 2 کارت از یکی از گروه های آزمایشی اصلی (ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) شامل هنر یا زبان های خارجی در 2 گروه آزمایشی.

وی درباره کنکور دانشجو معلم سال 1403 گفت: برای داوطلبانی که به کنکور دانشجو معلمان به ویژه در گروه آزمون مربوطه علاقه نشان داده اند کارت ورود به جلسه صادر شده است. این دسته از داوطلبان علاوه بر پاسخگویی به دفترچه سوالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه تجربی منتخب، باید به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون ورودی دانشجو معلم نیز پاسخ دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان باید بر اساس تاریخ و آدرس مندرج در کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مراجعه کنند، افزود: داوطلبان برای شرکت در جلسه آزمون پرینت کارت ورود به جلسه را نیز به همراه داشته باشند به عنوان کارت ورود به جلسه آزمون اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه همراه با عکس الزامی است. روند شرکت در آزمون از ساعت 8 صبح آغاز و در ساعت 14:30 (14:30) پایان می یابد و درب حوزه های امتحانی ساعت 19:30 بسته می شود. صبح و 14:00 (دو بعد از ظهر) به ترتیب.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح جزئیات مرحله اول آزمون سراسری 1403 گفت: در مجموع 1152518 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که 63 درصد آنها زن و 37 درصد مرد هستند. 666 هزار و 393 نفر در آزمون ورودی ویژه دانش آموزان و معلمان ثبت نام کردند که 66 درصد آنها زن و 34 درصد مرد هستند.

پورعباس توضیح داد: گروه علوم تجربی با بیش از 501 هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از 128 هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد را در بین گروه های آزمایشی اصلی دارند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم فنی و علوم انسانی عصر روز پنجشنبه 15 اردیبهشت ماه برای رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی و تجربی برگزار می‌شود. گروه صبح جمعه در 412 شهرستان علوم تجربی 624 رشته اصلی و 93 زیر رشته در 18 اردیبهشت برگزار می شود.

پورعباس در پایان به داوطلبان دستور داد جهت رفع ایرادات کارت شرکت در آزمون سراسری 1403 (مرحله اول) اطلاعیه زمان و مکان دریافت کارت را به دقت مطالعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به پورتال اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.