اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

بهترین دمنوش برای لاغری شکم

این روزها افراد بسیاری علاقمند استفاده از طب سنتی و روش‌های آن برای درمان بیماری‌ها یا کمک به بهبود سلامت خود شده‌اند. یکی از حوزه‌هایی که طب سنتی به کمک ما آمده‌ است، کاهش وزن و چربی سوزی است. انواع روش‌ های گیاهی و سالم، می‌توانند جایگزین قرص‌ها شوند و نه‌تنها ما را به هدف خود، که همان تناسب اندام است، برسانند؛ بلکه برای حفظ سلامتی نیز به ما کمک می‌کنند.

بهترین دمنوش برای لاغری شکم

در این مطلب از وب‌سایت ما، می‌خواهیم انواعی از دمنوش ویژه بانوان دکتر بیز را به شما معرفی کنیم. همچنین شما را با انواع دمنوش لاغری خانگی سریع، بهترین زمان مصرف دمنوش و دمنوش برای لاغری شکم و پهلو آشنا می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

دمنوش لاغری خانگی سریع

تهیه دمنوش لاغری چربی سوز، کار چندان مشکلی نیست؛ زیرا این دمنوش‌ها اغلب از یک یا دو جزء تشکیل می‌شوند و به همین دلیل به آن‌ها دمنوش لاغری خانگی سریع می‌گویند.برخی از مواد گیاهی، روی بدن تاثیر می‌گذراند و سبب می‌شوند بدن متابولیسم و سوخت‌وساز خود را افزایش دهد. همچنین برخی از انواع دمنوش گیاهی وجود دارد که می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشد و از این طریق بر توقف افزایش وزن تاثیر گذاشته و ما را آماده کاهش وزن و لاغری می‌کند.

برخی از دمنوش‌های لاغری همچون بابونه نیز، به‌طور مستقیم روی چربی سوزی نقش ندارند، اما می‌توانند با ایجاد آرامش اعصاب در فرد از پرخوری عصبی او کمک کنند. بنابراین هرکدام از این دمنوش های لاغری، از روش‌های متفاوتی در کاهش وزن سریع موثر هستند.تفاوتی که مصرف محصولات طبیعی همچون دمنوش گیاهی، نسبت به انواع قرص‌های شیمیایی روی بدن می‌گذارد؛ سرعت اثرگذاری و همچنین تاثیرات آن‌ها در دراز مدت است.

دمنوش لاغری گیاهی، نیازمند صرف زمان طولانی‌تری برای پاسخگویی مناسب است و ممکن است این موضوع افراد را خسته کند؛ اما از طرفی دیگر با نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی برای چربی سوزی، در دراز مدت به بدن خود آسیب نمی‌رسانید و سلامت شما حفظ می‌شود.درحالی‌که قرص‌های شیمیایی، اغلب پاسخگویی و تاثیر سریع‌تری دارند، اما در دراز مدت، مشکلاتی همچون مشکلات کبدی برای افراد ایجاد می‌کنند. قرص‌های گیاهی نیز فاقد عوارض جانبی نیستند که به‌طور مفصل‌تری در مطلب دیگری شرح داده‌ایم.

بهترین رژیم لاغری کدام است؟ شاید این مهم‌ترین و بنیادی‌ترین سؤالی باشد که همه ما برای کاهش وزن خود دنبال پاسخ شایسته‌ای برای آن می‌گردیم. برای جواب به این سوال مقاله بهترین رژیم لاغری را مطالعه نمایید.

  • دمنوش چای سبز

چای سبز خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و برای از بین بردن چربی شکم و پهلو بسیار مناسب است. برای استفاده از تاثیر این دمنوش روی کاهش وزن، باید روزانه در حدود ۶ فنجان از آن نوشیده شود. البته می‌توان با اضافه کردن زنجبیل به آن و تهیه دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل، تاثیر آن به عنوان یک دمنوش چربی سوز را افزایش داد.

  • چای ماچا

دمنوش لاغری چای ماچا را بسیاری از افراد بهترین دمنوش لاغری می‌دانند و ادعا می‌کنند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و چربی سوزی آن‌ها داشته است. درواقع تاثیر چای ماچا از چای سبز بیشتر است، یعنی معادل ۱۰ برابر آن؛ اما به آن معنی نیست که می‌تواند معجزه یا جادو کند. در هر حال چای ماچا یک دمنوش لاغری برای رانها، شکم و پهلو محسوب می‌شود.

  • دمنوش لاغری با قهوه سبز

قهوه سبز، همان قهوه خام است که هنوز تفت داده نشده است. قهوه سبز به دلیل کافئین بالایی که دارد، می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و یک دمنوش چربی سوز عالی باشد. البته مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز در کنار غذای رژیمی و ورزش است که می‌تواند عملکرد خود را نشان دهد. بهترین زمان مصرف دمنوش رازیانه ترکیبی دکتر بیز ، صبح یا پیش از ورزش است.

دمنوش لاغری نعناع

مصرف نعناع سبب می‌شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی و تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن نیز ندارد.

دمنوش چربی سوز هل

هل، میوه‌ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی همچون هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل، حاوی فیبر بالایی است؛ در نتیجه احساس سیری را در فرد افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

همچنین ملاتونین موجود در آن مانند یک چربی‌سوز طبیعی عمل می‌کند. استفاده از دمنوش لاغری خانگی سریع هل همراه با برنامه غذایی سالم برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است.

دمنوش لاغری رویبوس

رویبوس به چای قرمز معروف است. این چای آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد.

افرادی که عادت دارند بعد از غذا چای بنوشند، می‌توانند از این دمنوش استفاده کنند، زیرا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت‌های چربی می‌شود، اما به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

دمنوش لاغری گل محمدی

در طول رژیم، بدن آب زیادی از دست می‌دهد. مواد موجود در گل محمدی کمک می‌کند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج و آن را سم‌زدایی کند. علاوه بر این بدن را نیز هیدراته نگه می‌دارد؛ یعنی مانع دست دادن آب بدن می‌شوند.

 دمنوش جینسینگ

جینسینگ انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم‌تر است. جینسینگ موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و برای از دست دادن چربی‌های اضافی بدن مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می‌برد و سبب می‌شود به راحتی ورزش کنیم.

جینسینگ به تعادل قند خون نیز کمک می‌کند. استفاده از این ماده در کنار سبک زندگی سالم (برنامه غذایی مناسب و ورزش) موثر است. تاکید می‌کنم تمام دمنوش‌های لاغری باید در یک برنامه غذایی سالم مصرف شوند تا اثرگذار باشند.

دمنوش لاغری گل محمدی

در طول رژیم، بدن آب زیادی از دست می‌دهد. مواد موجود در گل محمدی کمک می‌کند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج و آن را سم‌زدایی کند. علاوه بر این بدن را نیز هیدراته نگه می‌دارد؛ یعنی مانع دست دادن آب بدن می‌شوند.

دمنوش مفرح دکتر بیز چیست ؟ یک دمنوش گیاهی است که موجب افزایش آرامش و نشاط در بدن میشود. این دمنوش باعث ایجاد حالت ریلکسینگ و آرامش میشود و میتواند با کاهش هورمون استرس وافزایش سروتونین در بدن ایجاد حالت آرامش بخش و نشاط آوری را در بدن داشته باشد.

 دمنوش جینسینگ

جینسینگ انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم‌تر است. جینسینگ موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و برای از دست دادن چربی‌های اضافی بدن مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می‌برد و سبب می‌شود به راحتی ورزش کنیم.

جینسینگ به تعادل قند خون نیز کمک می‌کند. استفاده از این ماده در کنار سبک زندگی سالم (برنامه غذایی مناسب و ورزش) موثر است. تاکید می‌کنم تمام دمنوش مفرح دکتر بیز باید در یک برنامه غذایی سالم مصرف شوند تا اثرگذار باشند.