بین الملل

تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تیتر نیوز، در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ابتدا، سرپرست وزارت امور خارجه  حکومت افغانستان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

در ادامه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت کشورمان در کابل، از موضع امارت اسلامی افغانستان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

وی همچنین مراتب سپاسگزاری خویش را در مورد رفع موانع رسیدن آب دریای هلمند (هیرمند) به سیستان ابراز داشت و آب را یک عامل مهم در گسترش روابط دوجانبه قلمداد و اظهار امیدواری کرد که جریان آب تداوم یابد.تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

در ادامه، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت افغانستان نیز، اظهار داشت که، امسال به فضل الهی بارندگی‌ها در کشور صورت گرفت که از آثار آن بعد از چند سال خشکسالی، آب به پایین‌دست دریای هلمند (هیرمند) در ولایت نیمروز و نیز سیستان در ایران جاری شد.

همچنین طرفین بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضای دوستانه، تاکید کردند.
انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.