حوادث

جلوگیری از خروج ۲ میلیون قلم دارو از مرزها در ایام نوروز ۱۴۰۳/ کشف ۵.۵ تن موادمخدر

جلوگیری از خروج ۲ میلیون قلم دارو از مرزها در ایام نوروز ۱۴۰۳/ کشف ۵.۵ تن موادمخدر

فرمانده گشت مرزبانی مرزبانی از کشف 5.5 تن انواع مواد مخدر در ایام نوروز 1403 و جلوگیری از ارسال 2 میلیون مواد مخدر از مرز خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، سردار احمدعلی گدرزی با اشاره به فعالیت های نوروزی فرماندهی مرزبانی فراجا در سال 1403، اظهار کرد: مرزبانان کشورمان حضوری جهادی و شجاعانه در 8755 کیلومتر مرز آبی و خاکی کشور داشتند فرماندهی مرزبانی فراجا با ایجاد ستاد نوروزی در مقداد وظیفه تامین نظم و امنیت مرزها در نوروز 1403 و ماه مبارک رمضان را بر عهده داشت.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری افزود: شرط مهم افزایش تولید، امنیت و آرامش کشور است که مشارکت مردم در همه جا، مردم و مرزنشینان، مرز فراه را در بر می گیرد. پاسدار در سال 1403 با ایجاد امنیت و مشارکت مردمی، گام های ملموسی در جهت تامین امنیت برمی دارد و می تواند به امنیت این حوزه کمک کند. نقش مهمی در توسعه بهره وری در جامعه دارد.

خدارزی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح یافته های نیروهای مرزبانی در انجام ماموریت های خطرناک در مبارزه با گروه های قاچاق اسلحه و مهمات، قاچاق و مواد مخدر پرداخت و افزود: در نوروز 1403 مرزبانان جمهوری اسلامی حدود پنج تن و 464 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و از سوی دیگر 20 قاچاقچی در چند گروه از قاچاقچیان دستگیر و کشته شدند

فرمانده مرزبانی فراه با اشاره به کشف بیش از یک میلیون لیتر نفت قاچاق در درگیری های دریایی و زمینی مرزبانان با قاچاقچیان گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان نفت کشف شده افزایش یافته است. 57 درصد است

وی از کشف 731 انواع دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: در این مدت مرزبانان از خروج بیش از دو میلیون قاچاقچی که بیشتر آن ها آنتی بیوتیک بودند جلوگیری کردند.

سردار گدرزی با اشاره به کشف بیش از یک میلیون نخ سیگار از کشف میلیاردها ریال مواد مخدر در آب و خاک کشور از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: پنج دستگاه خودروی لوکس، یک دستگاه موتورسیکلت. خودروها و خودروهای قاچاق نیز توسط مرزبانان کشف شده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.