حوادث

دستگیری روانشناس اینستاگرامی اخاذ/ ۱۰ شاکی تاکنون

دستگیری روانشناس اینستاگرامی اخاذ/ ۱۰ شاکی تاکنون

رئیس پلیس فتا فردی را در پایتخت دستگیر کرد که در فضای مجازی خود را روانی نشان می داد و هنگام ملاقات حضوری از مردم اخاذی می کرد. وی خبر داد و گفت: این پرونده ده متهم دارد.

به گزارش تیتر نیوز، سرهنگ داود معظم گدرزی گفت: در روزهای اخیر زن جوانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که توسط روانشناس مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

وی افزود: شاکی در خصوص جزئیات این پرونده به پلیس گفت که مدتی پیش به دلیل مشکلات روحی و روانی به دنبال روانشناس در فضای مجازی بود. در طول جستجو، او صفحه ای را یافت که با محتوای خوب بارگذاری شده بود. بنابراین برای ملاقات حضوری به مطب روانشناس مراجعه می کند.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: به گفته شاکی این پرونده پس از مراجعه به مطب روانشناس مورد آزار و اذیت قرار گرفته است وی همچنین گفت که متهم با اسلحه وی را تهدید کرده است.

سوسیرازی با اشاره به اهمیت این پرونده گفت: پس از رسیدگی به اظهارات شاکی و تحقیقات سایبری، اقدامات اولیه در خصوص این پرونده آغاز و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات بیشتر تعداد مظنونان این پرونده به بیش از ده نفر افزایش یافت و کارشناسان فنی با تحقیقات بیشتر دریافتند مجرم به عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می کرد و پس از کشف موضوع در اینستاگرام مشغول به کار شد. . اهداف جنایتکارانه خود را ترویج کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: با تلاش پلیس فتا این مرد شناسایی و دستگیر شد. همچنین از مخفیگاه وی یک اسلحه جعلی و تعدادی تلفن بی سیم کشف و ضبط شد.

با اشاره به اینکه این فرد سابقه بیماری روانی دارد. وی گفت: متهم پس از تحویل به پلیس فتا به جرایم خود جعل عنوان، مذاکره با موضوع و در نتیجه تهدید و زورگیری اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد در فضای مجازی به هویت ها اعتماد نکنند. همچنین موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت های سایبری 096380 یا مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش دهید.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.