حوادث

دلیل کسر ۱۰ میلیون تومان از حقوق دانشجومعلمان چیست؟

دلیل کسر ۱۰ میلیون تومان از حقوق دانشجومعلمان چیست؟

آفتاب نیوز:

خبرگزاری آنلاین تیتر نیوز می نویسد: منظور از دستور ماه اول وجوهی است که از حقوق کارمند (افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی) اخذ و با تغییر وضعیت استخدامی (مبارزه کارمندی) یا حقوق به صندوق بازنشستگی واریز می شود. و مزایا به شرح زیر افزایش می یابد

1- طبق قانون، حقوق و اضافه وظایف (وضعیت بازنشستگی) حقوق یک ماهه کسانی که دوره آزمایشی را سپری می کنند و برای استخدام رسمی پذیرفته می شوند وصول و به صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود.

برای محاسبه این ضریب بهتر است در فرم «تعریف ضرایب عملکرد» از منوی دستمزد یک ضریب عملکرد جدید به نام «عملکرد ثابت ماه اول» ایجاد کنید و مقیاس آن را یک عدد قرار دهید. برای هر پرسنلی که شغل آنها از قراردادی به رسمی تغییر می کند، کل مبلغ مزایای بازنشستگی باید در فعالیت مشخص شده توسط کاربر درج شود.

2- طبق قانون مابه التفاوت حقوق کارمند و اضافه کار (بر اساس مستمری) مبلغ ماه اول باید به صندوق بازنشستگی کشوری واریز شود.

کسر حقوق یک ماه اول معلمان خلاف قانون است

این خبرگزاری افزود: بر اساس تبصره های 71، 72، 100 و 5 قانون استخدام کشوری، تخفیف تعیین شده برای یک ماه اول به دو صورت امکان پذیر خواهد بود: حالت اول تغییر وضعیت استخدامی است. دادگاه یا قرارداد رسمی که در این صورت اکثریت حقوق ماه اول کاهش می یابد. لازم به ذکر است کسر به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود.

مورد دوم این است که هر ماه 8.5 درصد از مبلغ قضایی را به عنوان مبلغ ثابت کسر می کند. این مبلغ نیز به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود.

طبق ماده 116 قانون سازمان نظام وظیفه عمومی، قانون به اعضای دولت اجازه می دهد تا از این موارد مطلع شوند. در نتیجه طبق مواد 71، 72، 100 و 5 ماده 137، کاهش حقوق کامل تنها در صورتی امکان‌پذیر است که فرد دارای وضعیت شغلی باشد. اقدام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تبدیل شدن از حالت آزمایشی یا قراردادی به رسمی و عدم تکمیل دانشجو معلمان خلاف قانون است.

همچنین در قوانین پیشنهادی در خصوص کاهش مابه التفاوت حقوق معلمان در سال جدید نسبت به حقوق قدیم چیزی ذکر نشده است و منتظر پاسخ وزارت آموزش و پرورش در این زمینه هستیم. در صورت عدم پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش به موارد فوق در دادگاه اداری شکایت خواهد کرد.

تحصیلات: تخفیف ماه اول یک الزام قانونی است

علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به گلایه دانش آموزان و معلمان مبنی بر کمبودهای ماه اول گفت: کسری ماه اول الزام قانونی است اما باید رعایت کنید. وضعیت دانش آموزان، 3 ماه قسمت و بیشتر ساخته شده است.»

وی ادامه داد: بر اساس ماده 100 قانون وظیفه کشوری (اصلاحی 12 آنلاین 1349) – درآمد صندوق بازنشستگی از محل وجوه تخصیصی از حقوق و ضابطان و مأموران آزمایشی، بین حقوق و دستمزد تفاوت وجود دارد. و اضافه کاری محدود به وجوه موضوع مواد 71 و 72 این قانون و تبصره 5 ماده 137 این قانون و مابه التفاوت مبلغ ماه اول هر حقوق با حقوق و اضافه کار مستخدم.

فرهادی افزود: در صورت ناکافی بودن بودجه صندوق بازنشستگی، دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی برای تامین کسری بودجه کشور پرداخت کند.

تبصره (اصلاحی 21 آبان 1368) – از اول فروردین 1378 استثنائات بندهای ب و پ و ت اصلاحی ماده 39 و استثنائات بند (ج) آن ماده از آن تاریخ لازم الاجرا خواهد بود. اجرای مرحله اول قانون استخدامی به استثنائات مندرج در ماده 71 اضافه می شود و تا زمان تصویب آیین نامه اجرایی ماده 39 مشاغل غیرمعمول خارج از مرکز و بدی آب و هوا وجود خواهد داشت. به ترتیب مقرر در قوانین قبل و مشمول معافیت های موضوع این تفاهم نامه پرداخت می شود.

وی افزود: بر اساس مدارک ذکر شده بر اساس رویه وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که در دوران تحصیل قول خدمت داده بودند، از بین نرفته و در زمان شروع به کار مبلغ را حساب کرده است. ذخایر سنوات مربوطه معادل یک ماه حقوق دانشجویان کسر و به حساب بودجه عمرانی واریز می شود.

فرهادی تصریح کرد: با توجه به مستندات فوق، با توجه به بازرسی صندوق بازنشستگی کشوری و پاسخ سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت آموزش و پرورش مجبور به تخفیف شد. طبق ضوابط و مقررات مربوطه، اما جهت رفاه حال دانشجویان، طبق پروسه حقوق در این مرحله در 3 قسط یا بیشتر پرداخت می شود.

چرا باید حقوق یک ماه اول هر چه سریعتر از حقوق دانشجو معلمان کسر شود؟

در این رابطه یکی از معلمان دانش آموزان به خبرنگار آنلاین تیتر نیوز گفت: طبق قانون مدت زمانی کاهش می یابد که وضعیت از تجربی رسمی شود.

وی افزود: طبق قانون باید با افزایش حقوق برابری کند یعنی سال گذشته 79 میلیون و 270 هزار و 800 میلیون ریال بوده که امسال به 102 هزار و 600 میلیون ریال رسیده است که اگر تخفیف بدهیم 23 میلیون و 329 هزار و 200 میلیون ریال است. ریال.» پس چرا 10 میلیون کم می کنند؟

این دانشجو معلم گفت: چرا باید حقوق یک ماه اول از حقوق دانش آموزان کم شود، آیا به دلیل کمبود بودجه است؟ اکثر دانش آموزان معلم پاره وقت هستند و بسیاری از آنها اقساط دارند.

چرا باید 10 میلیون برای ماه اول کسر شود؟

دانش آموز معلم دیگری گفت: می گویند آموزش و پرورش هنوز حقوق ماه اول را قطع نکرده است، حالا می خواهند 10 میلیون تومان کاهش دهند. با توجه به کسر 45 درصدی از حقوق دانشجو معلمان، این کسر برای ماه اول به چه معناست؟

وی ادامه داد: کسر 10 میلیون تومان علاوه بر کسر بدهکاران خدمات، مزایای درمانی، بیمه تکمیلی و … است و اکنون آموزش و پرورش به جای اینکه جواب ما را بدهد می گوید قانونی است. تعداد زیاد است، ما در چند قسمت آن را کاهش خواهیم داد.” !

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.