اقتصادی

رضایی کوچی: برای اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها باید گام‌های جدی برداشته شود

رضایی کوچی: برای اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها باید گام‌های جدی برداشته شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عمده خودروهای تصادفی منجر به فوت در ایام نوروز خودروهای داخلی بودند گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز اقداماتی صورت گرفته اما کماکان حدود ۸۰۰ نقطه پر خطر و حادثه خیز در جاده های کشور داریم که برای بهبود و اصلاح آنها باید گام‌های جدی برداشته شود.

به گزارش تیتر نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در توضیح جلسه امروز کمیسیون عمران گفت: این جلسه با حضور هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، حسینی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا (پلیس راهور)، مسئولان جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای ارائه گزارش در خصوص سفرهای نوروزی برگزار شد.

توضیح داد: براساس گزارش های ارائه شده در سال جاری بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را در تصادفات جاده ای ایام نوروز از دست دادیم. علی رغم کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به سالهای گذشته، فوتی‌ها زیاد بوده و قابل قبول نیست. عوامل متعددی در این خصوص تاثیرگذار است که از جمله آنها می توان به کیفیت پایین خودروهای داخلی و نیز خطاهای رانندگان و وجود نقاط حادثه خیز جاده‌ای اشاره کرد.

عمده خودروهای تصادفی منجر به فوت در طرح نوروزی، خودروهای داخلی بودند؛ متاسفانه موضوع واردات خودروها آن طور که هدف قانونگذار بود اجرایی نشده استوی اضافه کرد: عمده خودروهای تصادفی منجر به فوت در طرح نوروزی، خودروهای داخلی بودند؛ متاسفانه موضوع واردات خودروها آن طور که هدف قانونگذار بود اجرایی نشده است؛ از این رو بنده معتقدم تا زمانی که این قانون به صورت کامل اجرایی شود، مجلس و سایر مسئولان، پلیس راهور و مردم باید مطالبات جدی از خودروسازها برای افزایش کیفیت تولیدات خود داشته باشند تا در صورت بروز کوچک ترین تصادف و سانحه رانندگی جان افراد در خطر نباشد.  

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز اقداماتی صورت گرفته اما کماکان حدود ۸۰۰ نقطه پر خطر و حادثه خیز در جاده های کشور داریم که برای بهبود و اصلاح آنها باید گام های جدی برداشته شود.

وی در پایان با اشاره به افزایش نرخ جرائم رانندگی گفت: افزایش نرخ جرائم رانندگی در کاهش تخلفات رانندگان، تصادفات و تلفات جاده ای موثر است اما این امر تنها راه حل نیست، علاوه بر این رقم های پیش‌بینی شده متناسب با درآمد مردم و همزمان با بهبود کیفیت خودروهای داخلی و سایر عوامل موثر صورت بگیرد و درآمد آن نیز صرف اقدامات مرتبط با کاهش تصادفات شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.