بین الملل

زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند

زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، اعزام زائران از ۲۱ ایستگاه پروازی انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی پور با بیان اینکه در عملیات سال جاری بیش از ۸۷ هزار زائر برای انجام مناسک حج به عربستان عزیمت خواهند کرد، گفت: عملیات انتقال زائران از روز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و به مدت ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل هما افزود: اعزام زائران از ۲۱ ایستگاه پروازی طبق برنامه ریزی انجام می‌شود و امسال از فرودگاه‌های همدان، زنجان، چابهار و قشم نیز پرواز‌هایی به مقصد عربستان خواهیم داشت.

وی درباره آمادگی هما تصریح کرد: برنامه ریزی لازم از اسفند ۱۴۰۲ شروع و همچنان نیز ادامه دارد. بازرسی‌های فنی ناوگان، به خط کردن هواپیما‌های در دست تعمیر، تشکیل جلسات هماهنگی حج، فعال کردن مرکز OCC، دیدار با روسای فرودگاه‌های عملیاتی در حج، هماهنگی با روسای شعب هما در داخل کشور، تدارک کیترینگ ویژه و تجهیز تعدادی از فرودگاه‌ها برای عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ از جمله اقدامات هما در این خصوص است.

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.