اجتماعی

عزم دولت برای تکمیل ۷۰ هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور جدی است

عزم دولت برای تکمیل ۷۰ هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور جدی است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ۷۰ هزار طرح عمرانی ملی، استانی و محلی نیمه تمام از دولت‌ های گذشته برای دولت سیزدهم به ارث رسیده که مسئولان به اتمام آن‌ها پایبند هستند.

به گزارش تیتر نیوز،‌ مهدی جمالی نژاد در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر اظهار داشت: ریاست جمهوری ، وزرا و مدیران استانی هم قسم شده‌اند که طرح های نیمه تمام که برخی از آنها بیش از چند دهه بلاتکلیف مانده اند را به اتمام برسانند.

وی افزود: برگزاری جلسات ماهیانه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور باعث سرعت گیری در اجرای طرح های مسکن شده و در برخی از استانها در حال بهره برداری است.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: برخی از طرح های زیرساختی مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور نیز روند اجرای طرح های نیمه تمام سالیان گذشته را تکمیل می کند.

جمالی نژاد یادآور شد: برای رصد پیشرفت فیزیکی طرح های نیمه تمام که قرار است تا پایان دولت سیزدهم بهره برداری شود سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استانها راه اندازی شده است که طرح های عمرانی کشور را نیز شامل می شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور، شهرداری‌ها و شوراها را مکلف کرده است تا طرح‌های غیر دولتی عمومی مختص شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که با چند صد همت در دست اجرا است را در اولویت اجرا قرار دهند تا پایان دوره که مقارن با پایان دولت سیزدهم است، تمام کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور باتوجه به اینکه همه ۷۰ هزار طرح نیمه تهران تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست، اظهار کرد: متناسب با نیازسنجی اولویت های مردمی در استان‌ها، طرح های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی نژاد گفت: یکی از اقدام های خوب دولت سیزدهم که برای سرعت بخشی در اجرای طرح های نیمه تمام دنبال کرده و پای آن نیز ایستاده، بحث مولد سازی است که نه تنها باعث تزریق اعتبار و آورده مالی می‌شود؛ بلکه زمینه واگذاری برخی طرح ها به بخش خصوصی را نیز فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی اظهار کرد: هم اینک برخی طرح های نیمه تمام در پردیس ها و شهرک‌ های فرهنگی وجود دارد که شهرداری‌ها طالب واگذاری آنها برای تکمیل از محل بودجه محلی خود هستند.

انتهای پیام 

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.