حوادث

لزوم اجرای وظایف قانونی همه بخش‌های حاکمیتی در موضوع عفاف و حجاب

لزوم اجرای وظایف قانونی همه بخش‌های حاکمیتی در موضوع عفاف و حجاب

رئیس‌جمهور تصریح کرد: موضوع عفاف و حجاب یک وظیفه شرعی، قانونی و سیاسی است که تمامی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اداری و قضایی کشور بر اساس قانون مصوب بدون تردید به آن توجه دارند. شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين زمينه وظيفه دارد به درخواست‌هاي انجام وظايف مندرج در اين قانون رسيدگي كند.

به گزارش تیتر نیوز، سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه، علاوه بر تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، چهار دهه فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در عرصه نظامی و وی با اشاره به دستاوردها و برکات فراوان گفت: کمک به مردم در عرصه های امنیتی و کمک به سازندگی کشور، توسعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امنیت، اقتدار و اقتدار برای ایجاد، تحت رهبری رهبر کبیر انقلاب است. امید به مردم و کشور باعث شادی و امید مسلمانان و آزادگان جهان نیز شده است که مجازات نهایی کشتار جنایتکاران و فرزندان رژیم صهیونیستی یکی از فروع آشکار این حکومت بوده است. استقبال کرد. ضعف و ضعف این رژیم وحشی توسط مردم جهان آشکار شد.

رئیس جمهور همچنین همکاری و هماهنگی «میدانی، دیپلماسی و رسانه ای» را از ویژگی های مهم اجرای تعهد صادقانه در عرصه های عملیاتی و اجرایی کشور برشمرد و افزود: همکاری و هماهنگی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح امور خارجه وزارتخانه و رسانه ملی فضای اعتماد را در جامعه ایجاد کرده و قابل تقدیر است.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت، موضوع عفاف و حجاب را یک وظیفه شرعی، قانونی و سیاسی دانست که باید از همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. بخش‌های اداری و قضایی کشور در این بند از قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارند به انجام وظایف مقرر در مصوبه این قانون توجه کنند.

وی با اشاره به آخرین سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص عفاف و حجاب، تصریح کرد: امروز مردم انتظار دارند دین و قانون را رعایت کنند. برای حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی افراد جامعه در چارچوب قانون، تمامی دستگاه های اداری در تمامی ادارات دولتی باید در این زمینه پیشتاز باشند.

رئیسی همچنین از حضور به موقع وزیر کشور در صحنه حوادث طبیعی و پیگیری در رفع مشکلات حادثه دیدگان تشکر کرد.

در جلسه امروز هیات دولت آقایان یوسف نوری و ابوطالب شفقت از هیات دولت برای انتصاب آنها به عنوان استاندار مازندران و لرستان رای اعتماد گرفتند.

وزیر نیرو در ابتدای این جلسه در گزارشی تفصیلی از میزان بارندگی، منابع آبی و سدها از رکورد 190 میلی متری بارندگی و افزایش 5 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد. وی افزود: در فروردین ماه 60 درصد بارندگی در مناطق مختلف کشور به ثبت رسیده که بیش از حد نرمال کشور است و کاهش 15 درصدی بارندگی نسبت به سطح نرمال در تهران خواهد بود. در آینده سیستم بارانی با ورود جبران می کند. روزها

محرابیان یکی از ویژگی های بارندگی های اخیر در کشور را پراکندگی مطلوب در کشور دانست و به نقش اقدامات زیربنایی دولت از جمله احداث سدها و سدها و همچنین اطلاع رسانی مناسب از سوی ملی اشاره کرد. رسانه ها به نقش دولت در ارائه اشاره کنند. وی میزان خسارات ناشی از سیل اخیر در جنوب شرق کشور را به میزان قابل توجهی کمتر دانست و گفت: میزان بارندگی در کشور ما به ویژه در جنوب شرق کشور بیشتر از برخی همسایگان بوده است. خوشبختانه با توجه به اقدامات و پیش بینی های ماه سرخ و همچنین حضور به موقع استاندار، وزیر کشور و نیروهای مسلح و به نقل از رسانه ملی، اطلاعات دقیق و دقیق در مناطق جنوبی کشور صورت گرفت. این کشور بسیار کمتر از کشورهای همسایه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه جلسه امروز شورای کشور از کاهش 30 درصدی تورم سالانه خبر داد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار که روز گذشته منتشر شد، روند تورم همچنان کاهشی است. بنابراین تورم نکته این است که به 31 درصد رسیده است و در آستانه ورود به کانال 20 درصد است و تورم 12 ماهه به 38.8 درصد رسیده است یعنی وارد کانال 30 درصد می شود.

منظور ابراز امیدواری کرد: با تداوم سیاست های نظارتی دولت در حوزه مالی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه، این روند ادامه پیدا کند و تا پایان 12 ماه آینده ادامه یابد. تورم به 20 درصد کاهش یافته است. امسال

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.