بین الملل

مدودف: اظهارات بایدن درباره اوکراین «آخرالزمانی» است

مدودف: اظهارات بایدن درباره اوکراین «آخرالزمانی» است

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه گفت «جو بایدن» با درخواستش نسبت به کمک‌های نظامی بیشتر برای اوکراین، به تداوم رنج انسانی در این کشور کمک می‌کند.

به گزارش تیتر نیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه مجددا از کنگره این کشور خواست تا ۶۰ میلیارد دلار کمک اضافی را برای اوکراین تصویب کند و سپس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این جنگ چگونه به پایان خواهد رسید، ادعا کرد: «جنگ اوکراین با رای رئیس مجلس نمایندگان برای کمک‌های اوکراین به اتمام خواهد رسید.»

طبق گزارش راشا تودی، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «صحبت‌های بایدن یعنی به کشتن یکدیگر ادامه دهید. هر چقدر مردم بیشتری بمیرند، بهتر است. من کشته‌های بیشتری می‌خواهم!»

او در ادامه ضمن اینکه اظهارات جو بایدن را «آخرالزمانی» خواند، تاکید کرد که بیانیه او مبنی بر ارسال کمک‌های بیشتر به کی‌یف «قطعا شیطانی» است.

رئیس‌جمهور آمریکا بارها تاکید کرده تا زمانی که جنگ اوکراین طول بکشد، به این کشور جنگ‌زده اروپایی سلاح و بودجه ارسال خواهد کرد تا «روسیه با شکست مواجه شود.» مقامات روسیه هم بارها آمریکا را به شعله‌ور کردن خصومت‌ها و تنش‌ها متهم کرده‌اند و می‌گویند که این کشور می‌خواهد جنگ را «تا آخرین اوکراینی» ادامه دهد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.