حوادث

پوشیدن لباس‌های خلاف شرع، جرم است

پوشیدن لباس‌های خلاف شرع، جرم است

آفتاب نیوز:

جلال افغانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه‌ای درباره عفاف و حجاب که به مناسبت اجرای طرح انضباطی دیگری با هدف هماهنگی قضایی در دادسرا برگزار شد، از تسامح گذشته نهادهای متولی حجاب به شدت انتقاد کرد. انجام دهید و گفت: این مسئولان در ترویج و توسعه فرهنگ بد حجاب کوتاهی کرده اند.

وی حجاب را مایه افتخار کشور دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی به وظایف خود به موقع عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تشریح تأثیرات مؤثرتر اقدامات فرهنگی و تربیتی در کانون زبان آموزی، اقدامات مثبت و منفی را در صورت بروز هر نوع بدحجابی و بدحجابی در جامعه ضروری دانست.

عافیه گفت: قانونگذار برای حجاب مجازات تعیین کرده است و مسئولان نیروی انتظامی در مواجهه با این جرم صراحت دارند.

وکیل دادگستری اردبیل ادامه داد: پوشیدن لباس خلاف شرع و عفت عمومی علاوه بر بی حجابی جرم محسوب می شود.

وی حمایت دستگاه قضایی و قضایی را از وظایف پلیس و مأموران در اجرای قانون عفاف و حجاب اعلام کرد. استان و همکاری لازم در اجرای طرح نورفرجا.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: امروز ماموران فرهنگی باید در کنار پلیس و نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان به رسالت خطیر خود عمل کنند.

عفیقی با تاکید بر رعایت موازین شرعی در اماکن عمومی، درباره پلمب طولانی مدت اماکن اقشار متخلف نیز گفت: رعایت اصول عفاف و حجاب در ادارات و اجتماعات مرتبط، مراکز آموزشی و درمانی ضروری است. در صورت عدم وجود پرده در محل های مذکور، مدیران مربوطه با تحقیقات قضایی دستگیر خواهند شد.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.