حوادث

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران

آفتاب نیوز:

بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، در هفت روز گذشته منتهی به 18 اردیبهشت 11.9 میلی متر باران باریده است که این میزان در بلندمدت 6.2 میلی متر است، بنابراین در این مدت 89.9 درصد بارندگی زیادی داشته است. باران.

از ابتدای ماه جاری تا اردیبهشت ماه به طور متوسط ​​12.1 میلی متر بارندگی در سراسر کشور به ثبت رسیده است که میانگین بلندمدت آن 6.9 میلی متر است. در نتیجه در بلندمدت با افزایش ۷۴.۲ درصدی بارندگی مواجه هستیم.

از ابتدای سال جاری تا اردیبهشت ماه به طور میانگین 178.8 میلی متر بارندگی در سراسر کشور به ثبت رسیده که نسبت به میانگین بلندمدت (205.1 میلی متر) 12.8 درصد کاهش داشته است.

جدول اطلاعات منطقه ای بارش های استان ها از اول مهرماه امسال نشان می دهد که تنها استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، حمیدان و یزد بارندگی بیشتری داشته اند. دوره بلندمدت که 14 درصد برای خراسان جنوبی، یسیتان و بلوچستان 54.9 درصد، کرمانشاه 1.9 درصد، گلستان 3.6 درصد، حمدان 1.6 درصد و یزد 35.9 درصد است.

بارندگی در سایر استان ها کمتر از حد معمول است و از این نظر قزوین با بدترین وضعیت مواجه است زیرا امسال ۴۱.۳ درصد کمتر از حد معمول بارندگی داشته است.

استان تهران نیز از جمله استان هایی است که با بارش کم باران مواجه است. در حالی که میانگین بارندگی در تهران 228.9 میلی متر است، امسال تنها 140.7 میلی متر باران باریده است که نشان دهنده کاهش 38.5 درصدی بارندگی در استان است.

آغاز سال آبی در ایران از ابتدای پاییز است. به این ترتیب سال آبی در ایران از اول مهرماه آغاز شده و تا 31 شهریور سال آینده ادامه دارد.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.