استان ها

کلید پیدا کردن هیولا لاک نسی چیست؟

کلید پیدا کردن هیولا لاک نسی چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری تیتر نیوز؛ جستجو برای هیولای لاک نس دریاچه نس شروع شده با شکارچیان هیولایی که برنامه‌ای برای بیرون آوردن اسلحه‌های بزرگ رو فاش کردند.

مرکز لچ نس در کوهستان از ناسا خواسته تا تخصصش رو در شکار تازه‌ای برای این موجود شایعه شده قرض دهد.

کارشناسان ناسا ممکن است برخی از تکنولوژی تصویربرداری پیشرفته برای اسکن دریاچه داشته باشند.

لاک نسی موجود اسطوره‌ای است که برای دهه‌ها توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب کرده است و حالا جستجو برای هیولای دریاچه نس شروع شده با شکارچیان هیولایی که برنامه‌ای برای بیرون آوردن اسلحه‌های بزرگ رو فاش کردند. آخرین جستجو در ۹۰ مین سالگرد اولین سازمان دیده بان سطح دریاچه نس انجام خواهد شد؛ سفر سر ادوارد ماونتن، از ۳۰ می‌تا ۲ ژوئن.

از زمان اولین سفر در سال ۱۹۳۴، ناظران هیولا، بیش از ۱۱۵۶ مشاهده از هیولا در ثبت رسمی مشاهده هیولا Loch Ness وجود داشته است.

سال گذشته، مرکز تازه بازسازی شده Loch Ness با Loch Ness Exploration (LNE)، یک تیم تحقیقاتی مستقل و داوطلبانه، همراه با صد‌ها داوطلب شخصی و مجازی برای جستجوی آب‌های معروف Loch Ness همکاری کرد.

جستجو با یک هیدروفون به پایان رسید که صدا‌های بلند زیر آب و چندین مشاهده بالقوه را ضبط می‌کرد.

پل نیکسون، مدیر کل مرکز Loch Ness گفت: سال گذشته ما توجه جهان را با یکی از بزرگترین جستجو‌های نسی جلب کردیم، با شرکت کنندگان از آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و بیشتر به ما ملحق شدند. با صدا‌های غیر قابل توضیح که در کنار مشاهدات احتمالی شنیده می‌شود، امسال ما مصمم هستیم که درباره هیولای نامشخص دریاچه نس بیشتر بدانیم. در جستجوی جدید، داوطلبان برای تماشای سطح دریاچه استخدام می‌شوند و به دنبال شکستن آب هستند.

در همین حال کارشناسان امیدوارند که ناسا بتواند تجهیزات تخصصی را برای کمک به پیدا کردن این هیولا فراهم کند.

نیکسون اضافه کرد: علاوه بر درخواست کمک شکارچیان هیولا برای کمک به ما در جستجوی ما، ما از کارشناسان کمک می‌خواهیم. ما هیجان زده ایم که این جستجو را بزرگترین جستجو در تاریخ کنیم، زیرا ما به دنبال تجهیزات جدید هستیم تا به ما کمک کند بزرگترین اسرار دریاچه را کشف کنیم.

متاسفانه ناسا هنوز به درخواست کمک پاسخ نداده است.

رئیس کلی ۵۲ ساله، عکس‌های این موجود را از فولکلور اسکاتلند نیم دهه پیش گرفته بود، اما آنها را از ترس مسخره عمومی به اشتراک نگذاشته بود.

۱۵ عکس اول سال گذشته منتشر شد و حالا پادکست Cryptid Factor تمام ۷۱ فریم را منتشر و تجزیه و تحلیل کرده است. امیدوار بود که عکس‌های گرفته شده توسط کلی، که به عنوان مترجم کار می‌کند، بحث را در محققان در سراسر جهان برانگیزد.

تصاویر در یک ویدیو قرار داده شده و به نظر می‌رسد چیزی را در حال حرکت در سراسر دریاچه در کوهستان نشان می‌دهد.

با وجود اینکه بسیاری از تصاویر به اصطلاح هیولا از جمله یک عکس معروف گرفته شده در سال ۱۹۳۴ توسط سرهنگ رابرت کنت ویلسون ثابت شده است که جعلی است، این مانع از گردشگران به منطقه هر سال به امید دیدن این حیوان افسانه‌ای نشده است.
انتهای پیام/