اخبار کسب و کاراقتصادی

شخم زن و تیلر کولتی واتور کاما اورجینال را از کجا بخریم؟

توقع شما از یک تیلر خوب چیست؟ راهنمای خرید تیلر

قیمت و خرید تیلر شخم زن کشاورزی به عوامل مختلفی بستگی داد. برخی از این عوامل عبارتند از اینکه: حجم کار شما چقدر است؟ وسعت زمین زراعی شما کوچک است یا بزرگ؟ تیلر را برای زمین کشاورزی می خواهید یا باغ و باغچه و گلخانه های کوچک؟ انتظارات شما از یک دستگاه تیلر، عامل مهمی در تعیین نوع و مدل تیلری است که می خواهید برای خرید آن اقدام کنید. حتی بافت زمین شما هم می تواند در این خرید تأثیرگذار باشد؛ زیرا تیغه های روتیواتور متفاوت است.

شما برای زمین هایی که بافت سفت و محکمی دارد به روتیواتور های محکم تر با تیغه های بیشتری نیاز دارید. پس قبل از هر چیز اطلاعات دقیقی از ویژگی های زمین خود کسب کنید. محدودیت های آن را شناسایی و سپس برای خرید تیلر مناسب اقدام کنید.

 

شخم زن و تیلر کولتی واتور کاما اورجینال را از کجا بخریم؟

بررسی بودجه برای خرید تیلر

چقدر می خواهید برای خرید تیلر هزینه کنید؟ باید بودجه‌های خود را بررسی کنید. وقتی نیازسنجی درستی از عملیات کشت و زرع خود داشته باشید اطلاعات دقیقی از سرمایه‌‌‌ای که می‌خواهید برای خرید تیلر اختصاص دهید به دست می آورید. همانطور که گفته شد تیلر های خارجی به علت کیفیت بالای قطعات، قیمت بیشتری نسبت به تیلر های داخلی دارد. البته شرکت های داخلی تولید کننده تیلر هم محصولات رضایت بخشی روانه بازار ماشین آلات کشاورزی کرده اند. در هر حال نوع موتور، جنس قطعات، کیفیت بدنه، کارایی و… همه از مواردی هستند که بر روی قیمت تیلر ها اثر مستقیمی دارد. در هر حال برای نجات از سردرگمی در بازار متنوع تیلرها، در اولین قدم سرمایه خود را ارزیابی کنید.

درباره انواع تیلر تحقیق کنید

وقتی تصمیم خود را برای خرید تیلر قطعی کردید شروع به تحقیق درباره کاربرد و کارایی هر کدام از تیلرها در زمین های مختلف کشاورزی کنید، برندهای معروف را بشناسید. یادتان باشد می توانید از کشاورزان و باغبانان دوست و آشنا هم مشورت بگیرید، اگر از تیلر استفاده می کنند درباره بازدهی و مصرف آن سوال بپرسید و درباره میزان رضایت آنها از تیلری که خریداری کرده اند اطلاعات مفیدی کسب کنید. آنها راهنماهای خوبی هستند، تجربه هایی که در کار با تیلر داشته اند را در اختیار شما می‌گذارند؛ در نهایت کمک می‌کنند که شما پیش بینی درستی از نوع تیلر مورد نیازتان داشته باشید.

کدام روش خرید را ترجیح می دهید؟

برای خرید تیلر از چه طریقی می‌خواهید اقدام کنید؟ اگر به شیوه های خرید قدیمی و سنتی عادت دارید باید بازار ماشین آلات کشاورزی شهر خود را شناسایی کنید؛ پس از اینکه وارد بازار شدید تیلرهای مشابه را از نزدیک ببینید و با هم مقایسه کنید. در نهایت به یک نتیجه ایده آل برسید.

خرید اینترنتی تیلر کولتیواتور

خیلی از کشاورزان به مراکز فروش ماشین های کشاورزی و تیلرها دسترسی ندارند؛ یا اینکه وقت و زمان خیلی برایشان مهم است و نمی خواهند هزینه های اضافی حمل و نقل را متحمل شوند. مزیت خرید اینترنتی علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها این است که زمان شما را به نفع توسعه و رسیدگی به کشت و زرعتان ذخیره خواهد کرد. تنها چیزی که در خرید اینترنتی تیلر اهمیت فوق العاده ای دارد و نباید از آن غافل شد بحث اعتبار فروشگاه اینترنتی است.

شناسایی بهترین فرصت برای خرید تیلر

ماشین های کشاورزی در فصل های گرم و زمان های درو و برداشت محصولات فروش بیشتری دارند. اگر می خواهید کمی کمتر از قیمت واقعی هزینه کنید بهتر است در زمستان یا پاییز برای خرید انواع تیلر اقدام کنید. بعضی از شرکت ها به مناسبت های مختلف مثل نوروز و … جشنواره های پرتخفیفی برگزار می کنند. این جشنواره ها هم به نفع فروشنده است و هم خریدار. اگر بتوانید در یکی از این جشنواره ها خرید خود را انجام دهید تخفیف خوبی شامل حالتان می شود.

از محدودیت تیلرها غافل نشوید! راهنمای خرید تیلر

شما چه حضوری خرید کنید چه اینترنتی باید معایب و مزایای تیلر مد نظرتان را بدانید. یادتان باشد هر فروشگاه ماشین کشاورزی که انتخاب می‌کنید باید صداقت داشته باشد؛ در کنار مزایا و محاسن تیلرهای خود محدودیت ها و معایب آن را هم مثل قیمت زیاد یا سوخت بالا و… به شما بگوید؛ شما نمی توانید بدون دانستن جزئیات فنی، میزان مصرف، کارایی و به صرفه بودن یک تیلر نسبت به قیمت آن، خرید موفقی داشته باشید.

بهترین برندهای تیلر

شرکت های ایرانی مختلفی با هدف توسعه کشور و پیشرفت صنعت کشاورزی و رفاه حال کشاورزان اقدام به عرضه ی بهترین تیلرهای کشاورزی از معتبرترین برندهای جهانی کرده اند.

 تیلر های کاما ، ویما، استریم و… از بهترین برندهای تیلر موجود در بازار می باشد.

قیمت تیلر ها

با توجه به نوسانات بازار قیمت تیلرها متغیر است. در هر حال با توجه به کارکرد بهینه این ماشین ها قیمت فروش آن مقرون به صرفه می باشد. در راشاماشین همواره قیمت های عرضه شده به نرخ کارخانه و شرکت تولید کننده است. زیرا در فرایند عرضه این محصولات واسطه ای وجود ندارد. تمام هزینه های جانبی که ممکن است در افزایش قیمت تیلرها موثر باشد در شرکت راشاماشین حذف شده است.

از طرف دیگر جشنواره ها و تخفیفات ویژه ای بر روی این محصول اعمال شده است؛ همه این اقدامات برای رضایت مندی کشاورزان و زارعان زحمتکش این مرز و بوم انجام شده است؛ هدف راشا ماشین این است که قیمت محصول های این شرکت بسیار معقول تر از قیمت های موجود در سطح بازار باشد.

انواع تیلر کاما اورجینال

کاما برای طراحی این تیلرها از انواع موتورهای دیزلی استفاده کرده‌ است. این تیلرها برای فعالیت در کاربردهای متنوع خاک‌ورزی طراحی شده‌اند. کاما در طراحی هوشمندانه سعی داشته تا سیر کاملی از انواع تیلر را معرفی نماید که مناسب فعالیت در سطوح مختلف کشاورزی باشند. انواع کولتیواتور کاما اصلی بازار به‌ قرار زیر هستند.

  • تیلر کولتیواتور کاما ۵ اسب
  • تیلر کولتیواتور کاما ۷ اسب
  • تیلر کولتیواتور کاما ۹ اسب
  • تیلر کولتیواتور کاما ۱۲ اسب

برای طراحی تمامی این تیلر‌ها از موتورهای دیزلی برند کاما در کنار شاسی و گیربکس اصلی این برند چینی استفاده شده ‌است. این تیلرها چه برای کار در زمین‌های کوچک و چه برای خاک‌ورزی در زمین‌های بزرگ زراعتی مناسب هستند. البته لازم است تا نوع تیلر را مناسب با ابعاد زمین و نوع فعالیت خاک‌ورزی انتخاب نمایید. در ادامه به تشریح مشخصه‌های فنی و قابلیت‌های کاربردی انواع تیلر کولتیواتور کاما می‌پردازیم.

کاربردهای تیلر کاما ۵ اسب

این تیلر مخصوص خاک‌ورزی در زمین‌های کوچک طراحی‌ شده است. با این تیلر حداکثر می‌توانید عملیات خاک‌ورزی زمین‌ها تا کمتر از ۱ هکتار را انجام بدهید. قدرت آن برای پایش عمیق خاک در زمین‌های خیلی سخت نیست. حداکثر عمق پایش خاک این تیلر ۲۰ سانتی‌متر است. از این تیلر کاما عموماً برای خاک‌ورزی زمین‌های جالیزی و یا شالیزارهای کوچک استفاده می‌کنند. قیمت کولتیواتور کاما مدل 5 اسب ارزان ترین نمونه از محصولات این شرکت میباشد.

کاربردهای تیلر کاما ۷ اسب

تیلر کاما ۷ اسب مناسب فعالیت همگانی در عموم فعالیت‌های کشاورزی طراحی ‌شده است. با این تیلر می‌توانید در سخت‌ترین خاک‌ها عملیات شخم‌زنی را انجام دهید. همچنین به ‌خاطر بهره‌مندی از چرخ‌های آج‌دار توان کار در زمین‌های شالیزی و یا زمین‌ها با خاک مرطوب را دارید. تیلر کاما ۷ اسب چه در سطح زمین‌های دیم کاری و چه در سطح زمین‌های جالیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت کولتیواتور کاما 7 اسب کمی از مدل 5 اسب بالاتر است اما قدرت و کارایی بالاتری نیز دارد، این در حالی است که نمونه 5 اسب مانورپذیری بیشتری در زمین های کوچکتر دارد.

کاربرد کولتیواتور کاما ۱۰ اسب

تیلر کولتیواتور کاما ۱۰ اسب برای فعالیت‌های سطح بالای کشاورزی و کار در زمین‌های بزرگ طراحی شده ‌است. با این تیلر به ‌راحتی می‌توانید عملیات خاک‌ورزی هر نوع زمین کشت دیم را انجام دهید. از طرفی برای فعالیت در زمین‌های جالیزی توانمند هستید. اما اصل قابلیت‌های کاربردی این تیلر در آماده‌سازی زمین‌های شالیکاری است. زیرا برای طراحی این دستگاه از چرخ‌های بزرگ همراه لاستیک‌های آج‌دار استفاده شده‌ است که کاملاً مناسب حرکت در سطح زمین‌های شالیکاری می‌باشد. تیلر کاما ۱۰ اسب توانایی کار با انواع الحاقی‌ها مانند گاوآهن، سم‌پاش، روتیواتور و… را دارد.