بین الملل

ارتباط وکلا با جامعه دانشگاهی از الزامات جامعه قضائی است

ارتباط وکلا با جامعه دانشگاهی از الزامات جامعه قضائی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه عنوان کرد: ارتباط وکلا با جامعه دانشگاهی از الزامات جامعه حقوقی و قضائی امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه علمی ـ پژوهشی امضا کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این دانشگاه با داشتن هیئت علمی در رشته حقوق با سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری ظرفیت لازم و کافی برای همکاری پژوهشی و آموزشی با کانون وکلا را دارد.

بابک پورقهرمانی با اشاره به قدمت رشته حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و وجود مرکز تحقیقات حقوق در این دانشگاه افزود: ارتباط وکلا با جامعه دانشگاهی از الزامات جامعه حقوقی و قضائی امروز است.

ارتباط وکلا با جامعه دانشگاهی از الزامات جامعه قضائی است

رئیس کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان‌شرقی هم با بیان اینکه بین مراکز علمی بیشترین تعامل با کانون وکلا را دانشگاه آزاد اسلامی دارد، افزود: در سال گذشته حدود ۶۰۰ کارآموز در سطح استان آذربایجان‌شرقی آموزش دیدند که در این راستا اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد بیشترین پشتیبانی و همکاری را با کانون وکلا داشتند.

حسن فرهودی‌نیا افزود: کانون وکلا از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ارتقاء و به‌روزرسانی دانش حقوقی اعضای کانون وکلا استفاده خواهد کرد.

به گزارش آنا؛ در ادامه این مراسم پورقهرمانی به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و فرهودی‌نیا به نمایندگی از کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه را در چهار ماده به مدت پنج سال امضا کردند.

استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی، انجام داوری و نظارت بر پروژه‌های تحقیقاتی، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی کوتاه‌مدت، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی ـ کاربردی موردنیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، تألیف و ترجمه مراجع، متون، کتب و دانشنامه‌های علمی مورد نیاز کانون، کمک به ایجاد ارتباط و همکاری بین محققان، استادان، دانشجویان و کارآموزان و ارتقای مطالعات و پژوهش‌های حقوقی و قضائی از مفاد این تفاهم‌نامه بود.

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.