اقتصادی

دستگاه پمپ تزریق دارو ایران‌ساخت شد

دستگاه پمپ تزریق دارو ایران‌ساخت شد

گروهی از فناوران یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، موفق به طراحی و ساخت دستگاه پمپ الاستومری برای تزریق کنترل‌شده دارو شدند.

بهنام‌ جمشید دوست، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت فناور در گفت‌وگو با تیتر نیوز، محصول جدید این شرکت را پمپ تزریق الاستومریک دانست و گفت: این دستگاه که اغلب مردم از آن با نام «پمپ درد» یاد می‌کنند، دارای مخزن الاستومری است که دارو به داخل آن تزریق می‌شود و با نرخ کنترل شده‌ای (در حد دو تا ۱۰ میلی‌لیتر بر ساعت) به بدن بیمار تزریق می‌شود.

وی اضافه کرد: این پمپ‌‎های الاستومری می‌توانند دوز مشخصی از دارو را با نرخ کنترل‌شده‌ای به بیمار تزریق کنند؛ بدین ترتیب به‌جای تزریق یکباره داروهای مُسکّن و ایجاد اثرهای لحظه‌ای، می‌توان دارو را به‌صورت پیوسته به بیمار تزریق کرد و درد بیمار را در مدت‌زمانِ بعد از جراحی کاهش داد.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت، کیفیت بالا را از مزیت‌های رقابتی این دستگاه نسبت به نمونه‌های وارداتی عنوان کرد و گفت: قابلیت استفاده جهت مدیریت درد پس از عمل جراحی سنگین، زایمان بدون درد و سایر موارد بالینی و تکنیک پیشرفته کنترل تزریق با جریان پایدار از دیگر قابلیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود. 

جمشید دوست با بیان اینکه این محصول تجاری‌سازی نشده است، یادآور شد: دستگاه طراحی شده در مرحله نهایی تولید است.  مجوز این محصول سال گذشته اخذ شد و آمادگی ورود به بازار را دارد.

وی تولید غشاء الاستومری با خاصیت‌های مناسب و ساخت قطعات پیچیده مکانیکی سیستم را از دستاوردهای فناورانه این طرح نام برد.

انتهای پیام 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.