اخبار کسب و کارعمومی

لیست بازی های فیلتر شده در ایران

لیست بازی های فیلتر شده در سال ۲۰۲۲: فیلترینگ بازی ها چیز جدیدی نیست ولی بیش از دو ماه است که با اختلال و بعضا قطعی گسترده اینترنت مواجه هستیم و به نظر می‌رسد در این میان برخی از بازی‌های محبوب و مطرح نیز فیلتر شده‌اند. برخی کاربران گزارش داده‌اند که امکان دسترسی به این بازی‌ها را با آی‌پی ایران ندارند. شرایط برای کاربران متفاوت است و برخی امکان دسترسی به بخش آنلاین بازی‌های را ندارند و عده‌ای دیگر نمی‌توانند به درستی از حالت آنلاین بازی‌ها استفاده کنند. پس در با بخش مقالات بازی همراه باشید تا با یکدیگر نگاهی داشته باشیم به بازی های فیلتر شده در این چند وقت اخیر.

لیست بازی های فیلتر شده در ایران

در حال حاضر، کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات بسیاری از سایت‌ها و پلتفرم‌ها دچار اختلال و مشکل هستند. بسیاری از وبسایت‌ها از جمله صرافی‌های دیجیتال (همانند بایننس، کوکوین)، خدمات مختلف گوگل (آنالتیکز، گوگل پلی، گوگل ادز و …)، و … به کاربران ایرانی اجازه دسترسی نداده و از طرف دیگر نیز بسیاری از سایت‌ها همانند پلتفرم‌های سوشال مدیا (تلگرام، اینستاگرام و …) از طرف ایران، فیلتر شده‌اند.

در حال حاضر، بهترین سایت خرید vpn برای اندروید با آی پی ثابت، مجموعه دور وی پی ان بوده که به صورت قانونی (دارای اینماد و درگاه پرداخت) فعالیت کرده و قیمت وی‌پی‌ان تنها 75 هزار تومان ماهانه است.

بازی Astro’s Playroom اثری است که به صورت پیش‌فرض روی کنسول پلی استیشن 5 نصب بوده و گیمرها می‌توانند تجربه خود را روی کنسول نسل نهمی سونی با این بازی آغاز کنند.

در واقع این اثر طراحی شده تا بتواند گیمرها را با قابلیت‌های منحصربه‌فرد پلی استیشن 5 آشنا کند. برای مثال در بازی Astro’s Playroom شما با اکثر قابلیت‌های دسته دوال سنس (DualSense) آشنا خواهید شد. البته ما نمی‌گوییم که این اثر در لیست بازی های رایگان PS5 از باقی موارد برتری دارد، اما می‌تواند یک تجربه سرگرم‌کننده باشد. در واقع اگر به سبک پلتفرمر علاقه داشته باشید، احتمالا برای مدتی از این بازی لذت خواهید برد.

این بازی اثری آرامش‌بخش، جذاب و سرگرم‌کننده است و ارجاع‌های جالبی هم در آن دیده می‌شود. به همین دلیل هم ما از آن در لیست نام برده‌ایم. بخش داستانی این بازی تقریبا 5 ساعت وقت می‌گیرد و در همین زمان محدود هم می‌تواند حسابی نظرتان را جلب کند.

برخی افراد تصور می‌کنند که رایگان بودن یک بازی به معنای ارزش کم‌تر آن نسبت به دیگر آثار است و گمان می‌کنند این بازی‌ها ارزش صرف زمان را ندارند؛ ادعایی که مشخصا صحیح نیست. در واقع برخی استودیوها سعی کرده‌اند در مقابل آثار AAA که هزینه زیادی برای ساخت‌شان صرف شده و قرار است مبلغ زیادی هم خرج روی دست گیمر بگذارند، بازی‌هایی سطح بالا، جذاب و سرگرم‌کننده را بدون هیچ هزینه‌ای به دست کاربران برسانند.

با وجود این که این آثار رایگان هستند، اما می‌توانند تجربه‌ای ویژه را برای‌تان خلق کنند. این بازی‌ها در ژانرهای گوناگونی هستند و بد نیست اشاره کنیم که اگر سرعت اینترنت خوبی ندارید، می‌توانید در این مقاله بازی های آفلاین رایگان PS5 را هم پیدا کنید.

لیست فیلترینگ بازی ها با یک بازی بسیار معروف آغاز می‌شود. فورتانیت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین و چند نفره در ایران و در سراسر دنیا است. در این بازی بتل رویال، پس از اینکه در نقاط مختلف مپ بازی فرود آمدید، باید با یافتن سلاح‌ها و آیتم‌های مورد نیاز، امکان دفاع از خود را فراهم کنید و در عین حال دشمنان خود را نیز از بین ببرید.

در پایان هر کسی که بتواند به عنوان تنها فرد زنده باقی بماند، برنده بازی خواهد شد. همین کانسپت به ظاهرا ساده، به دلیل پیاده سازی درست، از محبوبیت بالایی برخورد است. تقریبا از ماه مهر ماه بود که مخاطبان گزارش دادند فورتنایت نیز در لیست بازی های فیلتر شده قرار گرفته و امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

بازی ولو

ولو با بازی‌های چند نفره خود سال‌ها است که برای میلیون مخاطب در سنین مختلف خاطره‌سازی کرده‌ است. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت بازی کانتر در ایران، سادگی در اجرا و ارکان گیم‌پلی است. نسخه‌های مختلف این مجموعه سال‌ها است که سراسر دنیا، به ویژه در آسیا به صورت گروهی تجربه می‌شود و مخاطبان از تشکیل تیم و رقابت با یکدیگر لذت می‌برند. محبوبیت کانتر به حدی است که به بخش جدایی ناپذیر رقابت‌های ESports در سراسر دنیا و حتی ایران بدل شده‌ است. نسخه Global Offensive مجموعه نیز از بازی های فیلتر شده برای برخی از کاربران است و بخش آنلاین آن به درستی کار نمی‌کند.

سرویس های بازی تحریم شده برای کاربران ساکن ایران

سرویس های بازی،ابزار هایی هستند که به صنعت گیمینگ مربوط میشود و گیمر ها از آن ها استفاده میکنند.

متاسفانه تحریم ها بر روی سرویس های بازی نیز اثر گذاشته و برخی از آن ها به راحتی قابل دسترس نیستند. در ادامه این سرویس هارا بشناسید.

اپیک گیمز:

سرویس استور دانلود اپیک گیمز که سازنده فورتنایت است،یکی از تحریم کنندگان میباشد. این سرویس که در ایران تحریم بوده،به رقابت با استیم میپردازد و سعی میکند تا بازی های زیادی را به صورت رایگان عرضه کند.

این سرویس بدون استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی باز نمیشود.

  • همکاری اپیک گیمز و لگو برای ساخت متاورس

شما برای اجرای بازی هایی همچون فورتنایت،نیازمند ضروری این لانچر هستید. به همین دلیل،دانلود و اجرای بازی هایی همچون فورتنایت در کامپیوتر بسیار سخت تر از کنسول های بازی است.

ایکس باکس لایو:

ایکس باکس لایو یا xbox live،نام شبکه آنلاین کنسول بازی ایکس باکس است.

مایکروسافت که شرکت مادر xbox بوده،اقدام به تحریم کاربران ایرانی کرده است. به این صورت،کاربران به راحتی نمیتوانند به اینترنت متصل شوند و نیازمند استفاده از dns هستند.

مایکروسافت برای برخی از مراسم های مهم ایکس باکس،زیرنویس فارسی را نیز تدارک میبیند.

دیسکورد:

سال گذشته بود،که دیسکورد در جدیدترین آپدیت قوانین خود خبر از تحریم ایران داد.

بر این اساس،این سرویس بازی از روز 5 فروردین ماه 1401 برای کاربران ساکن ایران تحریم خواهد شد.

چند روزی میشود که از تاریخ ذکر شده گذشته است اما خوشبختانه کاربران با مشکلی مواجه نشده و تحریمی گزارش نشده است.

در طی این سال ها،تحریم ها برای کاربران ایرانی به ویژه گیمر ها بسیار افزایش یافته و نا امید کنندست.

این درحالیست که کاربران ایتالیایی از بازی dying light 2،به دلیل نداشتن دوبله ایتالیایی شکایت کرده اند. در حقیقت،بازی dying light 2 تنها زیرنویس ایتالیایی داشته و فاقد دوبله بوده است.

نکته جالب تر اینجاست که کاربران ایرانی نه تنها انتظار دوبله فارسی را ندارند بلکه حتی به زیرنویس نیز دسترسی ای ندارند.

گادپینگ در واقع یک سرویس V–P–N ایرانیه، این سرویس مخصوص گیمرهای ایرانی طراحی شده و شباهتی با سرویس های فیلتر//شکن نداره!

با گادپینگ هم میتونید بازی مورد نظرتون رو رفع تحریم کنید (اگه از سمت ایران فیل//تر نشده باشه) و هم می تونید با یه پینگ خیلی خوب بازی کنید.

با گادپینگ مشکلایی مثل تحریم، پینگ بالا، تایم اوت و پاکت لاس، نوسان پینگ و … رو تا حد خیلی زیادی میتونید برطرف کنید و خوبیش اینه که روی همه دستگاه ها (کامپیوتر، کنسول، موبایل و تبلت) قابل اجراس و از اکثر بازی های معروف هم پشتیبانی می کنه (لیست کاملش رو پایین تر می تونید ببینید)

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.