حوادث

نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از وقوع سیل در ایران

نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از وقوع سیل در ایران

آفتاب نیوز:

سازمان بین المللی هواشناسی وضعیت آب و هوای قاره آسیا و برخی رویدادهای شدید آب و هوایی ایران در سال 2023 را تحلیل کرده است.

از جمله حوادث شدید ذکر شده در این گزارش می توان به برخی از چالش ها، سیل ایستارا، خشک شدن تالاب هامون، طوفان گرد و غبار در جنوب شرقی و نتایج باد لوار اشاره کرد.

در بخشی دیگر از این گزارش، بارندگی در بیشتر مناطق ایران کمتر از حد معمول است و گفته می‌شود که کمبود باران، سومین خشکسالی متوالی را در کشور ایجاد کرده است.

در این گزارش به خشک شدن تالاب هامون و تشکیل طوفان های گرد و غبار در منطقه نیز اشاره شده است و توضیح داده شده است: در اواسط شهریور ماه طوفان گرد و غبار در برخی مناطق ایران، افغانستان و پاکستان قابل توجه بود تهدیدات بهداشتی .

در ادامه گزارش آمده است: وزش باد شدید در جنوب شرق ایران از هجدهم تا بیست و پنجم شهریور ماه موجب طوفان گرد و خاک شد، تعدادی مصدوم و در بیمارستان بستری شدند.

باد و گرد و غبار ناشی از خشک شدن تالاب هامون تأثیرات نامطلوبی بر این منطقه گذاشته و باعث سلامتی، تعطیلی مدارس، خطرات حمل و نقل و خسارت به محصولات شده است.

همچنین بخشی از این گزارش مربوط به سیل ایستارا است و می گوید: بارندگی 220 میلی متری در 12 ساعت باعث جاری شدن سیل و خسارات زیادی در ایستارا شد.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.