اخبار کسب و کارعمومی

کفگیر ملاقه سیلیکونی نسوز

یکی از ابزار‌های مهم برای آشپزی کفگیر ملاقه سیلیکونی  است. در گذشته کفگیرها تنوع زیادی نداشتند اما امروزه برای طبخ غذا، کفگیرهای مختلفی در اشکال و اندازه‌های گوناگون به بازار آمده‌ اند تا کار شما را در آشپزی راحت‌ تر کنند. اگر سال‌ها است که از ملاقه و کفگیرهای قدیمی استفاده می‌کنید، وقتش رسیده که یک ست کفگیر و ملاقه تازه بخرید.

با توجه به تنوع موجود، ممکن است هنگام خرید یک سرویس کفگیر و ملاقه دچار تردید شوید. بنابراین آشنایی با اجناس مختلف برای آگاهی از انتخاب صحیح جنسی که از نظر اقتصادی و سلامت بیش از همه به نفع شما باشد لازم و ضروری به نظر می رسد. به هر حال بهتر است در آشپزخانه کفگیر ملاقه از مواد اولیه مختلف داشته باشید چون هر کدام از آنها یک روز به درد می‌خورند.

 قیمت سرویس کفگیر و ملاقه

قیمت سرویس کفگیر ملاقه به جنس و برند سازنده آن بستگی دارد. که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. سرویس ملاقه چوبی یکی از قدیمی ترین نوع کفگیر و ملاقه، چوبی ها هستند. با وجود قدمت کاربری این جنس در حال حاضر نیست بسیاری از افراد برای جلوگیری از خط افتادن کف ظروف تفلون یا قابلمه های سرامیک و چدن از کفگیر یا قاشق های بزرگ چوبی استفاده می کنند. با رنگ‌ها و ابعاد متفاوتی در فروشگاه لوازم آشپزخانه چشمگیر موجود هستند. برخی از آنها شیار دارند و گروهی دیگر هم شکل‌ شان شبیه یک قاشق یا چنگال بزرگ است.کفگیر ملاقه سیلیکونی نسوز

به طور کلی استیل بهترین جنس برای کفگیر و ملاقه و سایر وسایلی است که در روند پخت و پز دخالت دارند. استنلس استیل یا همان فولاد ضدزنگ، جزو جنس هایی است که کمترین واکنش شیمیایی را با انواع موادغذایی نشان می دهد و حتی در صنایع هم از این جنس برای ساخت دیواره لوله ها و تانکرها که با مواد غذایی در تماس هستند، استفاده می شود. امروزه کفگیر و ملاقه های موجود در بازار از استیل های مرغوب و به مراتب سبک تر از انواع قدیمی هستند

که می توانید بدون نگرانی، از آنها برای تهیه انواع مواد غذایی و غذاهای سرد و گرم استفاده کنید. برخی از مدل‌های کفگیر ملاقه استیل، پهن و مستطیلی شکل هم برای برش کیک و شیرینی‌های خانگی مناسب هستند. به هرحال هنگام پخت غذا، کفگیر فلزی در مقابل نسل کفگیرهای نسوز محبوبیت کمتری دارند و بیشتر برای سرو غذا از دیس به بشقاب به‌ کار می‌روند. برای فهمیدن  می توانید انواع مختلف برندها را در فروشگاه چشمگیر می توانید پیدا کنید.

خرید سرویس کفگیر و ملاقه

کفگیرهای سیلیکونی نچسب هستند، برای کار با ظروف تفلون کاملا مناسبند و کف آن‌ها را از خطر خط و خش‌ها دور نگه می‌دارند. مهم‌ترین مزیت کفگیر ملاقه سیلیکونی، این است که علاوه بر نچسب بودن، خاصیت انعطاف‌ پذیری دارند و ضمن پخت غذا هر جا که لازم باشد کمی خم می‌شوند. دسته آنها از جنس نایلون است و هنگام آشپزی کاملا سرد باقی می‌ماند. این مدل کفگیر و ملاقه قادرند درجه حرارت بالا را به خوبی تحمل کنند و تا 500 درجه فارنهایت هیچ آسیبی نمی‌بینند. در بخش‌های میانی و دسته کفگیرهای سیلیکونی، گاهی اوقات ورقه‌های استیل هم به‌ کارمی رود تا زیبایی بیشتری داشته باشند. البته از همه هم‌ خانواده‌های‌ خود گرانتر هستند. این در مجموعه سرویس کفگیر و ملاقه نسوز قرار دارد.

کفگیر و ملاقه‌هایی که برای ظروف نچسب بهتر هستند

کفگیرهای از جنس چینی و شیشه‌ای هم کفگیرهای خوبی هستند؛ اما به دلیل آنکه معلوم نیست از چه رنگ و جنسی استفاده شده و به سختی می‌توان خوب و بد آنها را از هم تشخیص داد برای همین بهتر است از این نوع کفگیر و ملاقه‌ها استفاده نکرده یا اگر استفاده می‌کنید برای بخش پخت و پز نباشد. همچنین لازم به ذکر است که نه از کفگیر و ملاقه چوبی که ترک برداشته و نه از کفگیر و ملاقه‌ شیشه‌ای و چینی که بخش از آن لب‌پر شده و شکسته است استفاده نکنید. چون ممکن است از نظر بهداشتی دیگر مورد تایید نباشند.

جنس کفگیرهای تفلون هم چون نچسب است برای همین بسیاری به این نوع جنس کفگیر و ملاقه علاقه دارند که معمولا به رنگ سیاه است با دسته‌های رنگی که هر کس بسته به سلیقه و ست رنگی که آشپزخانه و لوازم آشپزخانه‌اش دارد می‌توانند از این جنس سرویس کفگیر و ملاقه انتخاب کند.

لینک های مفید: (youtube.com) و (pinterest.com)

همچنین مدل سرویس کفگیر و ملاقه سیلیکونی هم چون دارای ویژگی نچسب است برای ظرف‌هایی از جنس چدن، تفلون و… ایده‌آل بوده و چون تاحدودی خاصیت انعطاف پذیری دارد؛ بسیاری از آشپزها به این مدل از کفگیر و ملاقه در حین آشپزی اظهار رضایت کرده‌اند. علاوه بر این نسبت به جنس‌های دیگر قادر است تا درجه حرارت بالایی را تحمل کند و برای همین برای آشپزی‌های طولانی مدت پیشنهاد می‌شود.

کفگیر و ملاقه‌ها علاوه بر اینکه دارای جنس‌های مختلفی هستند از شکل‌های متنوعی نیز برخوردارند. معمولا کفگیرها تخت، پهن، گرد، مستطیل، سوارخ سوراخ و… ملاقه‌ها هم کلاسیک، با لبه کناری، دو شاخه، داری چنگک، قاشقی، قاشق ماکارانی و… هستند. شما بسته به اینکه به چه نوع کفگیر و ملاقه و به چه تعداد نیاز دارید می‌توانید یا به صورت ست و سرویس کامل یا به صورت تکی تکی آنها را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از لوازم آشپزخانه زیبا، مرغوب و با کیفیت از جمله انگیزه‌هایی است که می‌تواند کاری کند تا شما در زمان آشپزی از فعالیتی که انجام می‌دهید لذت برده و همچین باعث می‌شود تا روند کار شما با سرعت بیشتری انجام گیرد و در نهایت نتیجه مطلوبی را هم به ارمغان خواهد آورد. خوشبختانه در حال حاضر با تنوع وسیعی از لوازم آشپزخانه از جمله سرویس کفگیر و ملاقه روبرو هستید که می‌توانید در میان آنها به آنچه مدنظر دارید دست یابید.