حوادث

۲ مطالبه پلیس فتا از نمایندگان مجلس جدید

۲ مطالبه پلیس فتا از نمایندگان مجلس جدید

رئیس پلیس فتای فرجا از نمایندگان جدید مجلس خواست تا علاوه بر افزایش بودجه پلیس، به اصلاح قوانین نیز توجه کنند تا مجازات کلاهبرداران اینترنتی افزایش یابد.

سردار وحید مجید در گفت وگو با تیتر نیوز وی درباره آرزوی پلیس فتا از نمایندگان جدید شورای اسلامی گفت: به نمایندگانی که برای شورای اسلامی منصوب شده اند تبریک می گویم و برای آنها در خدمت به مردم و کشور آرزوی موفقیت دارم. همانطور که می دانید ما پلیس فتا هر روز با تغییرات زیادی در حوزه فناوری مواجه هستیم، همچنین هر روز شاهد انواع جرایم سایبری جدیدی در این زمینه هستیم که باید با آنها برخورد شود.

وی افزود: به عنوان پلیس فتا از نمایندگان جدید شورای اسلامی درخواست داریم برخی از قوانین این حوزه و مرتبط با امنیت سایبری را بررسی کنند. به عنوان مثال در برخورد با مجرمان کلاهبرداری سایبری باید قوانین رفتاری سختگیرانه ای را رعایت کنند و به شدت مجازات ها نگاه کنند.

رئیس پلیس فتا فراز در ادامه گفت: 37 درصد پرونده های ثبت شده در پلیس فتا مربوط به جرایم کلاهبرداری سایبری است که ضرورت تشدید مجازات ها را نشان می دهد.

مجید ادامه داد: در تلاش هستیم تا در این زمینه افراد متخصص را استخدام کنیم و هر چه بیشتر افسران را در پلیس فتا تربیت کنیم، اما از مجلس تقاضا داریم بودجه پلیس فتا را برای استفاده از تجهیزات مدرن افزایش دهد. اینکه بتوانیم با پلیس کشورهای دیگر همکاری کنیم. البته در حال حاضر پلیس فتا یکی از پیشرفته ترین پلیس های سایبری دنیاست و قدرت بسیار بالایی در کشف جرایم سایبری دارد.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.