خبر بد برای اصفهانی ها

خبر بد برای اصفهانی ها

خبر بد برای اصفهانی ها

ثبت 23 روز ناخوشایند در اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون

آفتاب نیوز:

منصور شهرفروش رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش کانون های گرد و غبار و تخریب وزش باد در داخل و خارج از این استان، شب گذشته بیابان ها و سیزی از سمت شمال، شرق و در کنار سمنان وزش باد شدید در نزدیکی میدان و مراکز نقاط شرق اصفهان باعث کاهش مداوم کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش دید تا 2 کیلومتر شد.

وی افزود: گرد و غبار در شهرستان های شرقی، شمالی و مرکزی این استان تا پایان هفته ادامه دارد.

یک فروشنده شیشه با اشاره به پدیدار شدن الگوی دمایی در صبح با حداقل دمای 1 تا 2 درجه بالاتر از حد نرمال گفت: از ظهر امروز کارگروه اضطراری شرایط آلودگی هوا تشکیل شده است.

رئیس اداره بحران استان اصفهان گفت: شدت گرد و غبار در عصرهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه اول برآورد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین شاخص آلودگی در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد، بار دیگر تاکید می شود که هرگونه اقدامی که موجب افزایش گرد و غبار و آلودگی شود از جمله فعالیت های کشاورزی و حفاری، سوزاندن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت های معدنی می باشد. مشمول. و انتقال خاک و گچ ممنوع است.

این فروشنده شیشه با اشاره به کاهش فعالیت صنایع آلاینده شناسایی شده با همکاری پایش محیط زیست و اداره صمت خاطرنشان کرد: رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و غبار به ویژه افراد آسیب پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، خیر. ورزش و فعالیت بدنی در فضاهای باز در شرایط گرد و غبار برای کاهش تشعشعات مرئی و رعایت قوانین ایمنی تردد در محورهای جاده ای با در نظر گرفتن توصیه های پلیس راه مورد تاکید است.

رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان افزود: کمیته اضطرار گرد و غبار با اخطار، رصد مراکز فرسایش بادی و اعمال محدودیت در 24 ساعت وضعیت را رصد می کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان 11 روز ناسالم و بر اساس محاسبه شاخص ازن در مراکز شهرداری ها 23 روز ناسالم است ثبت شده. .

این فروشنده شیشه ادامه داد: وسعت مراکز فرسایش بادی در استان مذکور یک میلیون و 505 هزار هکتار است که 150 هزار هکتار از آن برای اجرای طرح های بیابانی، درختکاری و اجرا در اولویت است. طرح های مدیریت آب و سایر روش های کنترل در 14 مرکز در شهرهای خور و نایین، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، نطنز، هرند، ورزنه، کهپایگان، شهرزا، جرقوی و آبگیر سیزی مورد مطالعه قرار گرفت. .

رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان علاوه بر تأثیر کانون‌های فرسایش هوا در مرزهای استان‌های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان در شمال و شرق کشور نیز متأثر از وزش باد بوده است متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا. به دلیل کمبود آب در رودخانه زیندرود و زیرزمینی و غیر کشت آن نیز تحت تأثیر درونی و نقطه‌ای شکل می‌گیرد.

وی افزود: اصفهان با وزش باد با سرعت 10 تا 15 متر بر ثانیه با گسترش گرد و غبار مواجه است.

این فروشنده شیشه گفت: وزارت نیرو نسبت به تامین عرصه های کشاورزی، زیست محیطی و سبز رودخانه زازایی و اختصاص 176 میلیون مترمکعب مطالعه تالاب به این استان و همچنین احیای رودخانه زازایی اقدام کند. جلوگیری از جریان دائمی آن و جمع‌آوری غیرمجاز آب از سراسر حوضه‌ها و تخلیه آب بدون مصوبه شورای عالی آب و تسریع در تکمیل طرح‌های آبرسانی در حوضه زنده رود.