اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

درمان اوتیسم دکتر خیر اندیش

درمان اوتیسم خفیف در طب اسلامی و سنتی اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری رشدی عصبی است که هنگام ارتباطات اجتماعی نمایان می گردد. طرح‌های لباس شب نقاب ممکن است به عنوان ابزاری برای آموزش مفاهیم مختلف به کودکان مورد استفاده قرار گیرند . انواع اختلال در این بیماری اختلال فکری ، زبان ، عصبی ، کاتاتونیا(حالت خلسه ای) و مرتب با یک بیماری زمینه ای که فرد مبتلاء ممکن است یک یا چند نشانه از آن را داشته باشد و به صورت مشکلاتی نمایان گردد. بهترین دارو برای اوتیسم آنچه از روایات استفاده کرده ایم که جمع کردن درمان ها نفع دارد و ضرر ندارد ، همان طور که در مورد شیر گاو در روایت آمده  .

درمان اوتیسم دکتر خیر اندیش

درمان اوتیسم دکتر خیر اندیش

از جمله این مشکلات می تواند مسائل ارتباطی و عاطفی ، مشکل در ارتباطات غیر کلامی ، حرکات تکراری ، پایبندی محکم به قواعد و روال های خاص افزایش یا کاهش واکنش به مسائل محیطی خود و داشتن دغدغه های ثابت باشند. عوامل به وجود آورنده اوتیسم ژنتیک ، مبتلاء بودن اعضای درجه یک ، ، وزن کم زمان تولد ، عدم تعادل متابولیک ، تاثیر مواد شیمیایی و فلزات سنگین ، عفونت ویروسی قرار گرفتن جنین تحت تاثیر برخی داروهای مشکل آور می باشند. درمان اوتیسم در طب سنتی

  • جینکوبیلوبا گیاهی است که میتواند در درمان (اوتیسم چیست) موثر واقع شود.
  • در بیماران اوتیسم افزایش آمونیاک در خون دیده می شود.مخلوط عسل و در آب و آب به همراه عسل میزان آمونیاک خون را به میزان زیادی کم میکند.
  • بعد از شام خوردن طبیعی و عسل توصیه میشود.
  • از جمله راههای درمان اوتیسم (اوتیسم چیست) در کودکان دارای مشکل استفاده از انار شیرین ، یا شیرین است.

بر شما باد شیر گاو ، زیرا از تمام گیاهان می خورد و برای تمام بیماری ها درمان است ﴿ثُمَ کُلِی مِن کُلِ الثَمَرَاتِ فَاسلُکِی سُبُلَ رَبِکِ ذُلُلًا ۚ یَخرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُختَلِفٌ أَلوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَاسِ﴾[2] سپس از تمام ثمرات (و شیره گل ها) بخور و راه هایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است ، به راحتی بپیما ، از درون شکم آن ها ، نوشیدنی با رنگ های مختلف خارج می شود که در آن ، شفا برای مردم است» داروی ترکیبی طب اسلامی برای درمان اوتیسم داروی ویژه طب اسلامی برای اوتیسم با توجه به این آیات خاصیت درمانی شیر گاو و عسل به علت تغذیه از گیاهان مختلف و جمع خواص آن ها است.

حال اگر بخواهیم از تمام درمان های معرفی شده یک داروی ترکیبی و کامل بسازیم که همه خواص را داشته باشد ، ترکیبات آن چنین است.  ترکیب مناسب طرح و رنگ در لباس سوپرمن واقعی می‌تواند تاثیر زیادی در جلب توجه و خوشایندی ظاهری داشته باشد . روش های روانشنایی درمان اوتیسم برای سازگار شدن افراد مبتلا به اختلال اوتیسم با زندگی روزمره و بالا رفتن کیفیت زندگی آن ها تلاش های زیادی شده است بسیاری از این افراد مشکلات ارتباطی بسیار شدیدی دارند و بدون حمایت و مراقبت دایم از سوی دیگران نمیتوانند زندگی عادی داشته باشند. رفتاردرمانی :

  • کار آمدترین روش درمانی ، روش توان بخشی است . برای درمان اوتیسم کودک باید بطور فشرده و ترجیحا هر روز تحت خدمات گفتاردرمانی و قرار گیرد. کاردرمانی و گفتار درمانی به تقویت مهارتهای مختلف کمک میکند. ارزیابی وضعیت حسی – حرکتی کودک به وسیله کارشناسان کار درمانی صورت میپذیرد. و در صورت لزوم جلسات کاردرمانی ذهنی کودک بطور منسجم برگزار میگردد
  • این روش درمان اوتیسم اولین روشی بود که برای کودکان اوتیستیک بکار گرفته شد . نام این روش مخفف عبارت _درمان و آموزش کودکان اوتیستیک و ناتوانیهای ارتباطی مرتبط با این بیماری میباشد .در این راه کار درمانی اعتقاد بر اینست که محیط زندگی کودک باید با او تطبیق داده شود نه اینکه کودک با محیط تطبیق داده شود .
  • در این شیوه درمان اوتیسم از تکنیک خاصی استفاده نمیشود بلکه برنامه درمانی بر اساس سطح عملکرد کودک پایه ریزی میشود توانائی های کودک بر اساس معیار های آ موزش های روانی بررسی میشود و تکنیک ای درمانی در جهت بهبود ارتباط ، مهارت های اجتماعی و انطباقی طراحی میشوند در این روش بجای اینکه به کودک یک مهارت و توانائی خاص آموزش داده شود .
  • آیرز) بنیانگذار تئوری یکپارچگی حسی (SI) در سال 1972 میلادی ، یکپارچگی حسی را بعنوان توانایی سازماندهی اطلاعات و دریافت های حسی جهت استفاده تعریف ، و بعد ها با تفصیل بیشتری نیز به آ ن پرداخت .
  • در این روش درمانی که میتواند توسط بازی درمان ، کار درمان و یا گفتار درمان انجام شود به کودک کمک میشود تا بهتر از اطلاعات حسی بهره ببردمثلا : اگر کودک با حس لامسه خود مشکل دارد از کودک خواسته میشود تا اشیاء متفا وت با جنس های متفاوت را لمس کرده و با آن ها کار کند

داستان های اجتماعی

  • از طریق داستانهایی به کودک آموزش داده میشود که چگونه احساسات ، منظور و برنامه های دیگران را درک کند . کودک از طریق گوش کردن به داستان ها میفهمد که چه جواب یا عکس العمل مناسبی را باید از خود نشان دهد.

نگهداری بچه‌های اوتیسم توسط پدر یا مادر تقریبا ناممکن است. توجه به این بچه‌ها کار یک نفر نیست و از آن جایی که معمولا یک نفر از اعضای خانواده حتما باید در بیرون از خانه مشغول به کار باشد نفر دیگر از پا در می‌آید و این از پا درآمدن در بسیاری از موارد به جدایی هم انجامیده و متاسفانه بچه های اوتیسم باید رنج بی‌پدری و یا بی‌مادری را هم تحمل کنند. لباس شخصیتی پسرانه طرح دار معمولاً با توجه به سلیقه و شخصیت کودک طراحی می‌شود . به گزارش خبرآنلاین، ناشناخته است، آن‌قدر ناشناخته است که برای مطرح شدن مشکلات بیماران مبتلا به اوتسیم نیاز است که تعدادی از خانواده‌ها با کمک انجمن اوتیسم نزد معاون اول رئیس‌جمهور حاضر شوند، همان جلسه‌ای که عکس کودکی میان جمع پرحاشیه‌اش کرد.

در زمان حاضر تخمین زده می‌شود که یک درصد کل جمعیت کشور به اوتیسم مبتلا هستند، اما بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل عدم آگاهی از علائم اوتیسم، این اختلال را در فرزندان خود تشخیص نمی‌دهند و بنابراین تعدادی از مبتلایان هنوز شناسایی نشده‌اند اما در زمان حاضر ۳۰ هزار نفر از مبتلایان اوتیسم را با همکاری وزارت بهداشت در کشور شناسایی کرده‌ایم.» این‌ها را رئیس انجمن اوتیسم به تسنیم گفته و ادامه داده است:«خانواده بیماران مبتلا به اوتیسم از زمانی که کودکشان متولد می‌شود تا زمان بلوغ او و رسیدن به سنین بزرگسالی دچار چالش‌های فراوانی هستند و نیاز به حمایت دارند. پدر و مادری که چندماه پس از تولد فرزندشان متوجه می‌شوند کودکشان دچار اوتیسم است متحمل مشکلات روحی و روانی زیادی می‌شوند؛

از سوی دیگر متأسفانه بسیاری از والدین دارای فرزند اوتیسم مجبور می‌شوند شغل خود را رها کنند تا به فرزند بیمار خود رسیدگی کنند، بنابراین لازم است قوانینی وضع شود تا خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم بتوانند ساعاتی را به منزل مراجعه و به فرزند خود رسیدگی کنند و همچنین بازنشستگی زودتر از موعد برای آنها در نظر گرفته شود.» جلسه با معاون اول رئیس جمهور هم به همین بهانه برگزار می‌شود تا مشکلات مستقیم مطرح شود، اما انتشار یک عکس حاشیه‌ساز می‌شود، به همین بهانه، سید عبدالجواد موسوی، شاعر و روزنامه‌نگار به تفصیل هم به این جلسه و حواشی آن می‌پردازد و هم از نگاه کسی که فرزند اوتستیک دارد مشکلات خانواده‌ها را شرح می دهد.