استان ها

شیخ‌پور: مخابرات امن‌ترین بستر ارتباطی پایدار را برای انتخابات ریاست جمهوری تأمین کرد

شیخ‌پور: مخابرات امن‌ترین بستر ارتباطی پایدار را برای انتخابات ریاست جمهوری تأمین کرد

به گزارش خبرگزاری تیتر نیوز، حامد شیخ‌پور، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل و سخنگوی شرکت مخابرات ایران بر پایداری تمامی زیرساخت‌های ارتباطی برگزاری انتخابات در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به لزوم استفاده از بستر زیرساخت مخابراتی در زمان برگزاری انتخابات، تمامی عوامل اجرائی از جمله بخش‌های فنی و پشتیبانی شبکه‌های ارتباطی قبل از فرآیند برگزاری انتخابات تا پایان این رویداد ملی در تمامی استان‌ها در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

شیخ‌پور با اشاره به نشست فوق‌العاده صبح امروز جمعه رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، معاونان و مدیران مناطق سراسر کشور، از آمادگی تمامی زیرساخت‌های مخابراتی در کشور برای این رویداد مهم خبر داد و افزود: بستر‌های مخابراتی برای پایداری ارتباطات از جمله شبکه تلفن ثابت، همراه، دیتا و همچنین شبکه فیبر نوری در شعب اخذ رأی ثابت و سیار در تمامی مناطق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده از تمامی مناطق مخابراتی در سراسر کشور، تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز جهت برپایی انتخابات امروز جمعه ۸ تیرماه از جمله فیبر نوری و ظرفیت‌های ارتباطی، در تمامی نقاط تعریف‌شده از سوی ستاد برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان و فرمانداری‌ها با در نظر گرفتن لینک‌های پشتیبان برای هر یک از مسیر‌های مطمئن و پایدار، تأمین شده و بحمدالله تا این لحظه هیچ‌گونه مشکلی دربخش‌های مختلف وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به استقرار اکیپ‌های فنی مفصل‌بندی فیبر نوری برای رفع هرگونه خرابی احتمالی در حوزه‌های انتخاباتی سراسر استان‌ها تصریح کرد: آمادگی لازم برای رفع سریع مشکلات به منظور پایداری ارتباطات در روز انتخابات وجود دارد و وضعیت مخابراتی در حوزه‌های انتخاباتی استان به صورت مانیتورینگ و لحظه‌ای رصد و پایش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پوشش ارتباطی شعب اخذ راأی انتخابات ریاست جمهوری بر بستر شبکه‌های ارتباطی همراه و ثابت مخابرات است، گفت: در همین راستا، اقدامات لازم زیرساخت‌های مخابراتی برای برگزاری هر چه بهتر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مهیاست.

شیخ‌پور با تأکید بر اهمیت اتخاذ تمهیدات لازم در راستای عدم بروز مشکل ارتباطی و مخابراتی در بازه زمانی برگزاری انتخابات چهاردمین دوره ریاست جمهوری از همکاران مخابراتی خواست تا با تلاش و برنامه‌ریزی‌های فنی و نظارت دقیق بر زیرساخت‌های مخابراتی به‌منظور برگزاری این امر مهم، پشتیبان ستاد انتخابات در هر استان باشند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: بستر‌های مخابراتی برای پایداری ارتباطات از جمله شبکه تلفن ثابت، همراه، دیتا و همچنین شبکه فیبر نوری در شعب اخذ رأی ثابت و سیار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به حضور اکیپ‌های فنی مخابراتی با هدف پایداری شبکه در انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور گفت: تمامی مدیران و کارکنان فنی در حالت آماده‌باش کامل هستند و اکیپ‌های فنی در تمام استان‌ها مستقرند که در صورت قطعی احتمالی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع خرابی و برقراری ارتباط اقدام کنند.

شیخ‌پور گفت: براساس گزارش‌های رسیده در استان‌ها، در حال حاضر فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به فناوری فیبر نوری تجهیز هستند و مشکلی در پایداری زیرساخت‌های ارتباطی نداریم.

وی با اشاره به این مهم که انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یکی از رویداد‌های بزرگ و دارای اهمیت در کشور ماست خاطرنشان ساخت: شرکت مخابرات ایران، علاوه بر رسالت‌های ذاتی و خدماتی، با هدف اجرای برنامه مسؤولیت‌های اجتماعی، تمام توان و تلاش خود را در راستای پایداری شبکه و تأمین ارتباطات بیش از پیش به کار بسته است.

انتهای پیام/