اخبار کسب و کارعمومی

طرز تهیه کیک یزدی در توستر

کیک یزدی یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید خیلی ساده در خانه در فر یا توستر نان تهیه کنید.

کیک یزدی یکی از کیک ها و شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که طرز تهیه بسیار راحتی دارد و اگر تمام نکات را رعایت کنید به خوبی پف می کند و روی آن ترک می خورد. امروز در دیگچه طرز تهیه کیک یزدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

جهت خرید و آگاهی از آخرین قیمت های محصولات کاراجا در ایران می توانید بدون واسطه با وارد کنندگان این برند مرغوب با شماره تماس 09144852329 در ارتباط باشید.

  1. ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و هل ۲ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا مخلوط شود و در حین همزدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود سپس ۳ الی ۴ دقیقه بزنید تا کرمی رنگی شود و بعد عسل یا شربت بار و روغن و شیر را به ترتیب اضافه کنید.
  2. حالا با دور متوسط در حد ۲۰ ثانیه هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد آرد و بیکینگ پودر از قبل مخلوط شده و الک شده را اضافه کنید و ابتدا با دور خاموش همزن هم بزنید و بعد همزن را با دور کند روشن کنید و در حدی که گلوله های آرد داخل آن باقی نماند هم بزنید و دورگیری کنید.
  3. مواد کیک یزدی را داخل قیف بریزید یا می توانید از قاشق استفاده کنید. داخل قالب کاپ کیک ورق قرار دهید و بعد حدود ۲/۳ آن را پر کنید یا می توانید از قالب های سنتی کیک یزدی استفاده کنید و حالا برای ترک خوردن کیک یزدی باید یک چاقو میوه خوری را چرب کنید و یک بعلاوه روی کیک یزدی بزنید و هر چقدر عمیق تر بکشید ترکش بیشتر می شود و به دلخواه می توانید روی آن کنجد بپاشید برای پخت باید فر را حتما ۲۰ دقیقه قبل گرم کنید و بعد ابتدا با دمای ۲۳۰ یا ۲۴۰ فر برقی یا بیشترین دمای فر گازی برای ۱۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد دما را به ۱۷۵ درجه کاهش دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا مغز پخت شود. نوش جان

طرز تهیه کیک یزدی در توستر

اگر قصد خرید لوازم خانگی یا تستر کاراجا را دارید میتوانید لیست قیمت های ان را در وبسایت ترب مشاهده کنید.

فوت و فن های دستور پخت کیک یزدی

این مقدار مواد به شما ۱۰ الی ۱۲ عدد کیک یزدی می دهد.

می توانید نصف بیکینگ پود رو نصف جوش شیرین بریزید.

می توانید بجای شیر از ماست استفاده کنید ولی حتما ماست باید غلیظ باشد.

برای توستر حتما المنت بالا و پایین همزمان روشن شود ، ۱۰ دقیقه اول دما ۲۲۰ درجه باشد بعد دما را کم کنید و روی ۱۸۰ درجه قرار دهید ۱۰ دقیقه دیگر بپزد.