مجازات حمل و پرتاب نارنجک دستی در ورزشگاه‌ها چیست؟

مجازات حمل و پرتاب نارنجک دستی در ورزشگاه‌ها چیست؟

چند روز پیش در جریان دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و آستاگال خوزستان، یک نارنجک دستی در بین تماشاگران منفجر شد و در حاشیه این رقابت ها بیشتر شد. اتفاقی که بار دیگر توجه ها را به نحوه ورود این مواد به ورزشگاه و نحوه برخورد با حامل ها جلب کرد. یک جرم شناس درباره مجازات های انجام این عمل صحبت کرده است.

وحید سلطانی پاجی جرم شناس در گفت وگو با تیتر نیوز. وی درباره حمل و پرتاب نارنجک در ورزشگاه گفت: متاسفانه گاهی اوقات می بینیم که برخی از هواداران مخفیانه مواد منفجره از جمله نارنجک را به ورزشگاه حمل می کنند و به دلیل احساسات خاصی که در لحظه پرتاب می شود. این اقدام غیرعادی و خطرناک در قانون جرم تلقی شده و در صورت منجر به جرایم دیگر با مجازات های دیگری مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این گونه اعمال مجرمانه و هنجارشکنانه باید از منظر جامعه شناسی و روانشناسی بررسی و بررسی شود، گفت: از نظر جرائم باید بگوییم که طبق ماده سوم قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و قانون دارندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز که در سال 1389 تصویب شد، انواع اقلام محترقه از جمله اقلام و اقلامی است که تحت کنترل است و بر اساس بند 3 ماده 12، نارنجک های دستی. مشارکت در نگهداری یا حمل و نقل این اقلام. موادی که معمولا توسط برخی از تماشاگران به ورزشگاه برده می شود از این قبیل مواد محسوب می شود و در صورت کشف این افراد به حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم می شوند.

این جنایتکار اضافه کرد: همچنین با توجه به حضور هواداران در ورزشگاه و نظمی که در آن وجود دارد، این اقدام عاملان در استفاده و پرتاب نارنجک دستی قطعاً موجب اخلال در نظم عمومی خواهد شد. قانون مجازات اسلامی در سال 1375 برای حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74 دوره تصویب شد. از طرفی اگر در نتیجه این اقدام وسایل و امکانات استفاده مردم در ورزشگاه نیز از بین برود، طبق ماده 687 قانون مجازات اسلامی به حبس از 3 تا 10 محکوم خواهند شد. سال ها.

سلطانی بیان کرد: در برخی موارد رفتار مجرمانه مرتکب یا پرتاب نارنجک منجر به مجروح شدن هوادار یا عاشق می شود که بسته به نوع جراحت منجر به انتقام، خسارت و حبس می شود.

وی با بیان اینکه بدون شک ماموران نیروی انتظامی نیز از ورود این گونه اقلام به ورزشگاه جلوگیری می کنند، گفت: در صورت مشاهده این فرد توسط ماموران ممکن است این فرد به مراجع قضایی و قضایی معرفی و به همراه آنها به جرم رسیدگی شود. بنابراین توصیه می‌کنم مردم مجازات و عواقب اعمال خود را در نظر بگیرند و تصمیم بگیرند که آیا بردن نارنجک دستی به باشگاه عاقلانه است یا خیر.

انتهای پیام