عمومی

مجری مناظره ها ؛ به سوی عرش یا فرش؟!

مجری مناظره ها ؛ به سوی عرش یا فرش؟!

من اولین بار مهدی خسروی مجری برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری را-که از امشب آغاز می شود- هشت سال پیش و در شب کودتای ترکیه از قاب تلویزیون دیدم.

شب عجیبی که ارتش ترکیه بر علیه اردوغان شورید و هواپیماهای جنگی،بالگردها و تانک های ارتش، ساختمان های مهم سیاسی آنکارا را مورد هدف قرار دادند.

شب عجیبی که تیتر نیوز با مجید اخوان خبرنگار شجاعش در پایتخت ترکیه خوش درخشید و برای اولین بار در یک رویداد مهم خارجی از رسانه های قدرتمند دنیا مثل سی ان ان، بی بی سی،الجزیره و… پیشی گرفت و با پخش تصاویر مستقیم از صحنه جنگ در آنکارا توجه دنیا را به سوی خود جلب کرد.

همان شب مهدی خسروی در استودیوی پخش زنده تیتر نیوز حاضر شد و با چهره ای خونسرد و آرام همراهی خوبی با مجید اخوان انجام داد.

جالب ترین بخش این گفت و گو جایی بود که خسروی با نگرانی به اخوان گفت: «آقای اخوان مواظب خودتان باشید تانک نظامی در چند قدمی شماست»!

حالا اما مهدی خسروی اجرای مهم ترین برنامه این سال های تلویزیون و صد البته قابل اعتنا ترین برنامه عمر حرفه ای اش را بر عهده گرفته است.

مجموعه برنامه هایی که می تواند او را به عرش و فرش برساند! من معتقدم اگر مهدی خسروی از این آزمون سخت نمره متوسط هم بگیرد، پیروز است به شرطی که تلاش کند تنها (وقت نگه دار) نباشد و در مقام یک رسانه نگار پرسشگر و با اطلاعات کافی، نامزدها را به چالش بکشد و آنها را در مسیر درست مناظره رهبری کند.

می دانم در حرف، گفتنش راحت است اما در عمل کار خیلی سختی است و می دانم شاید به مانند «بیرون گود نشستن و لنگش کن» گفتن است. اما کار که نشد ندارد. مهدی خسروی برای موفقیت لازم نیست به گذشته دور رجوع کند و به دنبال مجریان و کارشناسان موفق بگردد، اگر به همین میزگردهای نامزدها با کارشناسان فرهنگی، اقتصادی بنگرد می تواند گمشده اش را هم پیدا کند!

چه کسی فکر می کرد از دل میزگردهای فرهنگی نامزدها، حسین انتظامی اینگونه یکه تاز باشد و با نامزدهای متعدد از طیف های مختلف سیاسی سوالات و بحث های کاملا چالشی مطرح کند و از آن مهمتر مورد اقبال افکار عمومی قرار گیرد؟

به گمان من مهدی خسروی می تواند با تکیه بر تجربه سال ها حضور در تیتر نیوز، با بهره گیری از سواد بالای رسانه ای خود و همچنین استفاده از تجربه میزگردهای نامزدها در روزهای اخیر، توانمندی های خود را آشکار سازد و خاطره ای خوش از خود در ذهن ها ماندگار کند.