حوادث

نشت نفت در سواحل سنگاپور و هشدارهای محیط زیستی

نشت نفت ناشی از برخورد یک لایروب با پرچم هلند و یک نفتکش سنگاپور در روز جمعه بخش‌هایی از سواحل جنوبی این کشور از جمله جزیره توریستی سنتوزا را آلوده کرد.

به گزارش تیتر نیوز، اگرچه اداره بنادر و دریانوردی سنگاپور اواخر دیروز (شنبه) در بیانیه ای از مهار نشت نفت و جمع آوری لکه های نفتی خبر داد، اما رسانه های محلی اعلام کردند که سواحل سنگاپور در حال پاکسازی است. تا امروز (یکشنبه) ادامه دارد.

کارشناسان تأیید کرده اند که جزر و مد بالا باعث شده است که بخشی از لکه نفتی به سمت جزایر سنتوزا و جنوبی سنگاپور از جمله ذخایر طبیعی حرکت کند. مناطقی که برای میلیون ها گردشگر جذاب است که سواحل آنها به دلیل تلاش های مداوم پاکسازی به روی عموم بسته است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزیر توسعه ملی این کشور گفت: سازمان ها و سازمان های مربوطه در تلاش برای مهار آتش و پاکسازی مناطق آسیب دیده هستند. وی همچنین از مردم خواست از سواحل و بنادر آلوده دوری کنند.

بر اساس گزارش ها، 18 کشتی و ده ها کارگر همچنان مشغول پاکسازی نفت در سواحل جنوبی سنگاپور هستند. مقامات محلی قول داده اند که در روزهای آینده کمک های بیشتری را برای حل این معضل زیست محیطی به کار گیرند.

نشت نفت در سواحل سنگاپور و هشدارهای زیست محیطی

به گزارش یورونیوز، فعالان محیط زیست همچنین هشدار داده اند که آلودگی طولانی مدت آب های جنوبی سنگاپور منجر به تلف شدن انواع جانوران دریایی مانند ماهی، لاک پشت و دلفین خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.