اخبار کسب و کاراقتصادی

بررسی استراتژی‌های اسکالپینگ در فارکس

معرفی و آموزش بهترین استراتژی های اسکالپینگ

اسکالپینگ یک سبک معاملاتی است که استفاده از تایم فریم‌های کوتاه را برای کسب سودهای کوچک هدف قرار می‌دهد. اسکالپرها چندین معامله در طول روز انجام می‌دهند تا بتوانند از حرکات کوچک قیمت‌ها در بازار، سودآوری داشته باشند. موفقیت یک اسکالپر به نظم و انضباط، سازگاری و توانایی شناسایی سریع فرصت‌ها و بهترین استراتژی های اسکالپینگ بستگی دارد. بهترین استراتژی‌ها آن‌هایی هستند که اجرای سریع سفارش، حد ضرر و مدیریت دقیق ریسک را در اولویت قرار می‌دهند. ذکر این نکته ضروری است که انتخاب بهترین بروکر فارکس نیز تاثیر چشمگیری در روند معاملات شما خواهد داشت.

بررسی استراتژی‌های اسکالپینگ در فارکس

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ (Scalping) یک استراتژی معاملاتی است که معمولا در بازارهای مالی مانند سهام، ارزها و کالاها استفاده می‌شود. این روش با انجام معاملات سریع برای سود بردن از حرکات کوچک قیمت صورت می‌گیرد. اسکالپینگ مستلزم نظارت مداوم بر بازارها، مهارت تصمیم‌گیری سریع و توانایی استفاده از فرصت‌ها به محض ظهور آن‌ها است. هدف اصلی اسکالپینگ ایجاد سودهای کوچک به طور مداوم است. زیرا معاملات مکرر و با بازده اندک در طول زمان، سودآور هستند.

معامله‌گرانی که از روش اسکالپینگ استفاده می‌کنند، با نام اسکالپرها شناخته می‌شوند. اسکالپرها یک ارز را با قیمت کمتر می‌خرند و زمانی که قیمت ارز کمی افزایش یافت، آن را به‌سرعت می‌فروشند. این تکنیک، آن‌ها را قادر می‌سازد که از نوسانات جزیی قیمت هم سود ببرند؛ سودی که برای سرمایه‌گذاران بلندمدت به اندازه کافی قابل توجه نیست.

اسکالپرها معمولا بازارهای با نقدینگی بالا مانند فارکس را هدف قرار می‌دهند. زیرا بهترین استراتژی های اسکالپینگ برای معاملات سریع و با اسپردهای محدود، عالی هستند. اسکالپینگ به بهره‌برداری از حرکات سریع قیمت متکی است. بنابراین اسکالپرها باید به داده‌های بازار فوری، پلتفرم‌های معاملاتی پیچیده و سیستم‌های اجرایی قابل‌اعتماد دسترسی داشته باشند.

به فارکس علاقه دارید؟ این را هم ببینید: تکنیک های مدیریت ریسک فارکس | معرفی 2 منبع مالی

روش استراتژی اسکالپ چگونه است؟

استراتژی اسکالپ (Scalp) یک روش سریع معامله میباشد که تریدرها در این روش از 3 وضعیت زیر استفاده مینمایند :

1- مقدار حجم بالای لات (size)

2- مدت زمان کم معاملات

3- گرفتن مقدار PIP کم در هر پوزیشن

استراتژی اسکالپ (Scalp) در تایم فریمهای کوتاه مدت از جمله : تایم 1 دقیقه ای یا 5 دقیقه ای یا 15 دقیقه ای که بهترین تایم فریم برای اسکالپ است انجام میشود . تریدرها در این روش با مقدار حجم بالای لات(size) وارد یک پوزیشن شده و بعد از گرفتن مقدار PIP کم در هر پوزیشن در مدت زمان کوتاهی سریعا آن معامله را کلوز مینمایند.

مانند یک ترید اسکالپ که بر مبنای اندیکاتور RSI کار میکند و تریدرها با هر بار تاچ شدن خطوط اشباع 30 و 70 یک سیگنال ورود دریافت میکنند. یا استراتژی اسکالپ بر مبنای اندیکاتور استوکاستیک که کراس کردن 2 خط آبی و قرمز نشان دهنده سیگنال ورود است و یا معاملات اسکالپ بر مبنای اندیکاتور بولینگرباند که پس از برخورد قیمت به خطوط بالایی یا پایینی سیگنال صادر میشود.

قبل از شروع به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز نمی‌دانید کمیسیون و اسپرد کدام بروکر کمتر است، مقاله کمیسیون بروکر آمارکتس چقدر است را ببینید.

اسکالپینگ در مقابل معاملات روزانه

اسکالپینگ و معاملات روزانه دو استراتژی کوتاه‌مدت محبوب در فارکس هستند. هدف هر دو رویکرد، کسب سود از حرکات کوچک قیمت است، اما تفاوت‌های کلیدی بین این دو روش وجود دارد. اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی بسیار فعال است که در آن، معامله‌گران از تغییرات کوچک قیمت در یک دوره بسیار کوتاه، گاهی در عرض چند ثانیه سود می‌برند.

هدف این معامله‌گران انجام معاملات متعدد در طول روز با بهره‌گیری از نقدینگی بالا و اسپردهای محدود است. این استراتژی نیاز به تمرکز شدید و مهارت‌های تصمیم‌گیری سریع دارد. از سوی دیگر، معاملات روزانه شامل ورود و خروج از معاملات در یک روز معاملاتی است. معامله‌گران روزانه هدف خود را به دست آوردن سود از حرکات بزرگ‌تر قیمت قرار داده‌اند و ارز را برای چند ساعت حفظ می‌کنند. این استراتژی شامل تجزیه و تحلیل بیشتر برای شناسایی فرصت‌های بالقوه است. زیرا معامله‌گران روزانه به دنبال فرصت‌هایی بر اساس تحلیل تکنیکال، اخبار بازار و سایر عوامل هستند.

معاملات روزانه می‌توانند شدت کمتری نسبت به بهترین استراتژی های اسکالپینگ داشته باشند. اما همچنان نیازمند نظم و انضباط و توانایی مدیریت موثر ریسک هستند. معامله‌گران روزانه باید به نوسانات بازار توجه کنند و به سفارش‌های حد سود و ضرر برای محافظت از سرمایه خود نیاز دارند.

کدام تایم فریم برای اسکالپینگ بهتر است؟

بهترین تایم فریم برای معاملات اسکالپینگ، تا حد زیادی به ترجیحات فردی و استراتژی‌های معاملاتی بستگی دارد. با این حال، بسیاری از اسکالپرها در تایم فریم‌های کوتاه‌تری مانند نمودارهای یک دقیقه‌ای، سه دقیقه‌ای یا پنج دقیقه‌ای موفق می‌شوند. این بازه‌های زمانی کوچک‌تر امکان خرید و فروش سریع را برای کسب سود از حرکات کوچک قیمت فراهم می‌کنند. بازه‌های زمانی کوتاه‌تر فرصت‌های معاملاتی بیشتری را نیز در طول روز رقم می‌زنند. این امر معامله‌گران را قادر می‌سازد از ایجاد شرایط چندگانه در بازار بهره ببرند.

درنهایت، بهترین تایم فریم برای معاملات اسکالپ، زمانی است که با تحمل ریسک، سطح مهارت و استراتژی انتخابی معامله‌گر هماهنگ باشد.

نحوه معاملات با استراتژی اسکالپ

یک معامله‌گر اسکلپ می‌تواند به دنبال کسب درآمد از راه‌های مختلف باشد. یک روش این است که برای هر معامله مقدار هدف سود مشخصی داشته باشید. این هدف سود نسبت به دارای مورد نظر می‌تواند بین ۰.۱ تا ۰.۲۵ درصد باشد.

روش دیگر این است که سهام‌ها را ردیابی کنید که به بالاترین یا پایین‌ترین حد روزانه خود می‌رسند و از سطوح مهم برای کسب حداکثر سود ممکن استفاده کنید. این روش به تمرکز بسیار زیاد و اجرای دستورات بی‌عیب و نقص نیاز دارد. در نهایت، برخی از معامله‌گران اسکالپ اخبار را دنبال می‌کنند و رویدادهای آینده یا جاری را که می‌تواند باعث افزایش نوسانات در سهام شود، معامله می‌کنند.

برخلاف تعدادی از استراتژی‌های معاملاتی روزانه که می‌توانید نسبت برد/باخت (win/loss)کمتر از ۵۰% داشته باشید و همچنان پول در بیاورید (با توجه به ریسک به ریوارد مثبت)، معامله‌گران اسکلپ باید نسبت برد/باخت بالایی داشته باشند. این به این دلیل است که معاملات بازنده و برنده معمولاً از نظر اندازه برابر هستند. لزوم درست بودن عامل اصلی است که معاملات اسکالپ روشی چالش برانگیز برای کسب درآمد در بازار است. اکنون که اصول اولیه اسکالپینگ را توضیح دادیم، بیایید چند استراتژی اسکلپ را که می‌توانید برای خودتان آزمایش کنید، بررسی کنیم.

آموزش بهترین استراتژی اسکالپ

در ادامه بهترین استراتژی اسکالپ را به همراه چارت آن بررسی می‌کنیم و می گوییم تحلیل تکنیکال در فارکس چیست.

ویژگی های استراتژی اسکالپ

    اسکالپرها به دنبال سود بردن از حرکات کوچک بازار هستند و از فعالیت ثابت بازار بهره می‌برند.

  • اسکالپرها می‌توانند با سه شاخص فنی که به صورت سفارشی برای فرصت‌های کوتاه مدت تنظیم شده‌اند، با چالش این دوره مقابله کنند.
  • استراتژی‌های اسکالپینگ زمانی بهترین کارایی را دارند که به شدت روند یا کنش با دامنه محدود نوار درون روز را کنترل می‌کند.

پول بک به میانگین های متحرک

به طور خلاصه، این یک استراتژی اسکالپینگ است که هرگاه قیمت به میانگین متحرک برخورد می‌کند در جهت روند اصلی یک پرش یا بازگشت را انجام می‌دهد. معیارهایی که برای این استراتژی باید مدنظر داشت به شرح زیر است:

  • مومنتوم قوی.
  • یک روند واضح و مشخص.
  • وجود نقاط اصلاحی و پولبک در روند.
  • وجود نواحی که به میانگین متحرک ۲۰ نفوذ کرده باشد.
  • بازیابی روند قبلی.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.