آغاز توزیع کارت شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

آفتاب نیوز:

توزیع کارت شرکت در آزمون ورودی نوبت دوم 1403 آغاز شده است

داوطلبان شرکت کننده در مرحله دوم آزمون سراسری 1403 از امروز (یکشنبه 17 خرداد) تا چهارشنبه (20 خرداد) فرصت دارند به سایت سازمان ثبت نام به آدرس www.sanjesh مراجعه کنند. این را چاپ کنید

داوطلبان برای تهیه نسخه چاپی دفترچه راهنما و کارت ورود به جلسه باید با وارد کردن شناسه و رمز عبور کد ملی خود وارد کارنامه خود شوند. داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون در یکی از 2 گروه آزمایشی (گروه آزمایشی اصلی ریاضی، انسانی و علوم تجربی و یکی از گروه های آزمایشی هنر یا زبان های خارجی) باید پرینت کارت ورود به جلسه خود را ارسال کنند.

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس مندرج در کارت حضور در آزمون به محل برگزاری آزمون مراجعه و برای حضور در جلسه آزمون پرینت کارت حضور در آزمون و همچنین اصل کارت ملی Bring یا اصل شناسنامه را به همراه داشته باشند. شناسه تصویر

نکته مهم: با توجه به اینکه روش ورود به سامانه جامع آزمون سراسری و کارنامه داوطلبی، وارد کردن کد ملی/شناسه و رمز عبور و سپس دریافت کد تایید ارسالی از سوی سامانه به شماره تلفن همراه می باشد. در زمان ثبت نام، در زمان ورود به سامانه جامع، شماره تلفن همراه باید در زمان ایجاد حساب موجود باشد.

داوطلبانی که در کارت ورود به جلسه ایراد یا مغایرت دارند، باید به واحدهای رفع نقص کارت که در اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش کشور اطلاع داده شده است، مراجعه و تا رفع نقص نهایی موضوع را پیگیری کنند.

طبق قوانین، در این آزمون، تغییر گروه آزمون و حوزه آزمون امکان پذیر نمی باشد، لذا داوطلبان در صورت درخواست تغییر گروه آزمون یا حوزه آزمون از مراجعه به واحدهای تصحیح عیوب خودداری کنند.

با توجه به اخذ اطلاعات شناسنامه داوطلب از سامانه ثبت احوال امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه وجود ندارد لذا در صورت وجود تفاوت در اطلاعات شناسنامه کارت شرکت داوطلبان. برای انجام آزمون لازم است محل سکونت خود را از اداره ثبت احوال شهرستان یا منطقه ردیابی کنید.

با توجه به اینکه از کلیه داوطلبان سوابق تحصیلی خواسته می شود در صورتی که مندرجات کارت حضور در آزمون شامل سال شرکت در آزمون و نوع آزمون باشد. محل تولد، اتاق، معدل نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، از دانشگاه قبل از دریافت رشته یا رشته و کد دانش آموزی پیش دانشگاهی، وضعیت تحصیلی و استخدامی، تفاوت مشاهده شده، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور، پس از تاریخ 31 تیر 1403 به ویژه به سامانه جامع آزمون سراسری، درگاه اطلاع رسانی کشور مراجعه کنند. سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور و اقدام در جهت اصلاح موارد.

داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در بندهای اعم از کد رشته و رشته تحصیلی، کد دانشجویی و حوزه اخذ مدرک پیش دانشگاهی، پس از تاریخ 15 مرداد 1403 به رشته محل دریافت مدرک مراجعه کنند. و از طریق آن نسبت به اصلاح موارد اقدام نماید.

چه اختلافاتی باید حل شود؟

داوطلبان معترض به اطلاعات موارد زیر در روز چهارشنبه 20 تیرماه از ساعت 8:30 الی 12:00 و 14:00 الی 18:00 با نماینده سازمان سنجش در واحد عیب یابی به محل مربوطه مراجعه کنند . مشاهده موضوع:

نابرابری جنسیتی و ناتوانی

اگر شماره پیشنهادی عددی یا نویسه های غیرقانونی باشد

در صورتی که کارت ورود به جلسه فاقد عکس باشد یا عکس روی کارت دارای ایرادات عکس، فاقد آنلاین و یا عدم وضوح باشد، لازم است شخصاً 3 قطعه عکس جدید 3*4، اصل کارت ملی یا شناسنامه ارائه شود با عکس واقع در واحد رفع نقص در محل این موسسه که در غیر این صورت داوطلب مشمول قوانین مربوط به تخلف و تقلب خواهد شد.

برای داوطلبانی که بند معلولیت را در درخواست خود ذکر کرده اند و پس از استعلام توسط یک موسسه خیریه معلولیت تایید شده اند، نوع و شدت معلولیت باید در عنوان معلولیت ذکر شود کارت حضور در آزمون. در صورتی که داوطلبی یکی از مواد مذکور را علامت گذاری کرده باشد اما از کارافتادگی وی تایید نشده و ماده از کارافتادگی حذف شده باشد، لازم است سریعا مراتب را به واحد رفع معلولیت اطلاع دهد تا وضعیت وی مشخص شود. قبل از امتحان.

در صورتی که سهمیه مورد درخواست داوطلب، سهمیه شهید باشد ولی سهمیه منطقه در کارت شرکت در آزمون درج شده باشد، لازم است متقاضیان از سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند. سربازان فرماندهی کل قوا، وزارت جهاد کشاورزی و سربازان داوطلب بسیجی و همچنین همسران و فرزندان خود برای اعلام مابه التفاوت پس از 22 تیر 1403 به ویژه آزمون فراگیر سراسری به سامانه مراجعه می کنند. درگاه اطلاع رسانی سازمان آزمون سراسری (بخش ویرایش اطلاعات کارت) و اصلاح نوع سهمیه طبق مشخصات مندرج در سامانه مذکور به نحوی که در صورت تایید سهمیه توسط مرجع مربوطه، سهمیه مورد نظر اعمال شود. بعد از امتحان هم همینطور

تاکید می شود داوطلبانی که در مرحله اول ثبت نام برای دریافت سهمیه اقدام کرده اند، اما سهمیه آنها به هر دلیلی مورد تایید مرجع ذیربط قرار نگرفته است، لازم است وضعیت سهمیه خود را (پس از ویرایش) بررسی و برجسته کنند . ارگان های مرتبط مرجع دارند

معیارهای ثبت نام برای داوطلبان گروه های آزمایشی اصلی با علاقه به علوم ورزشی

داوطلبان هر گروه تجربی اعم از علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی، در صورت علاقه مندی به رشته های علوم ورزشی، می بایست مواد مربوطه را انتخاب و هزینه آزمون عملی را از یکشنبه 26 تیرماه تا جمعه پرداخت کنند. 31 تیر 1403 از طریق اجرای سامانه جامع آزمون سراسری.

داوطلبانی مجاز به حضور در آزمون عملی رشته علوم ورزشی خواهند بود که ابتدا در بازه زمانی اعلام شده هزینه آزمون عملی را پرداخت کرده و علاقه خود را به این رشته و همچنین در جلسه آزمون عملی گروهی اعلام کرده باشند. شرکت در آزمون سراسری مرحله اول یا دوم (یا هر دو مرحله) ۱۴۰۳ در یکی از رشته های علوم ریاضی، علوم انسانی و تجربی.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه مندی به رشته های ورودی با آزمون مندرج در جدول زیر جهت شرکت در آزمون عملی می بایست حداکثر دو مجموعه از حوزه های تحصیلی را در جدول زیر انتخاب نمایند (موارد 2 تا 14 تا ) و پرداخت هزینه آزمون عملی از هم اکنون تا جمعه 31 تیرماه از طریق سامانه جامع آزمون سراسری اقدام نمایید.

ردیف 1403 حوزه آزمون شرایط خاص و آزمون عملی در آزمون سراسری
1 علوم ورزشی
2 نقاشی، ارتباطات بصری، طراحی مد، طراحی پوشاک و گرافیک
3 ساختار صنعتی
4 ادبیات نمایشی
5 مجسمه سازی
6 نواختن موسیقی ایرانی: شامل سازهای زهی، سه تار، عود. دب، قانون، قیچی، عروسک و کمانچه
7 نواختن موسیقی جهان: شامل سازهای بادی چوبی، سازهای برنجی، سازهای زهی (ویولن، ویولا، ویولن سل و کنترباس)، پیانو و گیتار.
8 صفحه آرایی کتاب
9 سنتز
10 عمل کردن
11 طراحی صحنه
12 عکاسی
13 سینما

داوطلبان اولاً با پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده و اعلام علاقه به یک رشته یا رشته ها و ثانیاً در جلسه آزمون گروهی آزمایشی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود . نوبت اول آزمون سراسری یا دوم سال 1403 (یا هر دو) باید در دسترس باشد.

داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، باید در آزمون شرکت کنند و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی را بدانند اعلام نتایج اولیه سطح ایالتی 1403 (نیمه دوم اوت 1403) گام به گام از این پورتال اطلاعات آژانس بازدید کنید.

گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی بعدازظهر پنجشنبه 21 تیرماه و علوم تجربی روز پنجشنبه گرفته می شود در روز. نماز جمعه 22 تیرماه برگزار می شود.