بین الملل

آقایی:پرسپولیس نیاز به پوست اندازی دارد و نباید منتظر بیرانوند و ترابی بماند/ باید به گاریدو نیم فصل فرصت داد

در گفت و گو با آنا

آقایی:پرسپولیس نیاز به پوست اندازی دارد و نباید منتظر بیرانوند و ترابی بماند باید به گاریدو نیم فصل فرصت داد

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: با وصله و پینه نباید پرافتخارترین تیم ایران را حفظ کرد چون پرسپولیس جای قهر و آشتی نیست.

عباس آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه انتخاب خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی فصل آینده پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: بهترین مربی خارجی هم به ایران بیاید در طول زمان مشخص می‌شود که می‌تواند در ایران خوب مربیگری کند یا اینکه ناموفق خواهد بود، چون فوتبال ایران شرایط خاص خودش را دارد و با دیگر نقاط دنیا فرق می‌کند. تنها بحث فنی مربی در عملکردش تأثیر ندارد و موارد دیگری هم نقش خواهد داشت. هر کارنامه‌ای سرمربی خارجی داشته، در طول زمان می‌توان کارنامه او را در ایران بررسی کرد. باید نیم فصل به گاریدو فرصت داد و بعد از ۱۵ بازی می‌شود او را قضاوت کرد. هیچ‌کس برای اوسمار شانس قهرمانی قائل نبود، اما او پرسپولیس را به قهرمانی رساند.

به بازیکنان حق انتخاب بدهیم 

وی در مورد اینکه بحث جدایی برخی بازیکنان پرسپولیس و انتقال به دیگر تیم‌های لیگ برتری مطرح شد و دوباره بحث بازگشت آنها به گوش می‌رسد، گفت: پرسپولیس باشگاه بزرگی است و وقتی تیمش قهرمان می‌شود، طبیعتاً بازیکنان هم پیشنهاد دارند. اگر پرسپولیس می‌خواهد همیشه مدعی اول قهرمانی باشد، نباید منتظر این اتفاقات باشد. علیرضا بیرانوند دوست دارد بماند یا برود، پرسپولیس نباید این موضوع را کش بدهد. به عنوان مثال بیرانوند امسال هم حفظ شود، سال آینده دوباره برای جدایی خبرساز می‌شود. جایگاه پرسپولیس با احترام به همه بازیکنانی که برای تیم زحمت کشیدند، مشخص است. باید به بازیکنان حق انتخاب بدهیم تا به پیشنهادات بهتر خود فکر کنند و تصمیم بگیرند. وقتی پیشنهاد مالی بهتری دارند دلیلی برای ماندن نیست مگر اینکه دلش با تیم باشد و آن وقت باید با مبلغ کمتری قرارداد ببندد.

پوست اندازی در پرسپولیس اجرایی شود

بازیکن سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس نیاز به پوست اندازی دارد و باید نسل جدیدی را رو کند. نباید منتظر بیرانوند، ترابی، اسماعیلی فر و … ماند. کار اصولی یعنی تکیه بر آکادمی باشگاه و بازیکنان جوانی که جویای نام هستند. مثل امیررضا رفیعی که در چهار بازی کلین شیت کرد، در جام حذفی هم برابر آلومینیوم چهار گل خورد ولی این دروازه‌بان در آینده می‌تواند بیشتر بدرخشد، چون تجربه پیدا کرده و فصل بعد بهتر می‌تواند در خدمت تیم باشد. از طرفی برای حفظ بازیکن باید انصاف هم رعایت شود. باید تناسبی در پرداخت باشد، قطعاً انتظار نیست هم سطح باشگاه‌های صنعتی قرارداد بست ولی با درصدی کمتر و فاصله‌ای مناسب قرارداد بسته شود. جایگاه ویژه پرسپولیس را یک تیم دیگر در ایران دارد که رقیب سنتی است. پوست اندازی و جوانگرایی در پرسپولیس اجرایی شود، یک فصل تیم قهرمان نمی‌شود ولی یک دهه قهرمانی در پس هدر رفتن یک قهرمانی است.  

شأن باشگاه پرسپولیس حفظ شود

آقایی تأکید کرد: با وصله و پینه نباید پرافتخارترین تیم ایران را حفظ کرد. پرسپولیس که جای قهر و آشتی نیست. بازیکنی که پیشنهاد دارد به جای آنکه با مصاحبه از پیشنهاد خوب مالی خود بگوید، باشگاه به او اجازه دهد به راحتی برود و برای ماندن یا رفتن، امروز و فردا نکند. طرفداران پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات اذیت نشوند، هر روز یک خبر را نخوانند تا زمانی که نقل و انتقالات تمام می‌شود. شأن باشگاه پرسپولیس بالاتر از همه این مسائل است. بازیکنانی باید برای این تیم بازی کنند که از حضور در این باشگاه لذت ببرند.