حوادث

اگر قصد آبتنی یا شنا دارید، این هشدارها را جدی بگیرید

اگر قصد آبتنی یا شنا دارید، این هشدارها را جدی بگیرید

معاون اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر در عین حال توصیه هایی را برای جلوگیری از غرق شدن به دلیل گرمای هوا و افزایش شنا و ورزش های آبی ارائه کرد.

به گزارش تیتر نیوز، نواب شمس پور با اشاره به گرمای هوا و افزایش سفرهای دریایی توصیه هایی را برای جلوگیری از غرق شدگی بیان کرد و گفت: بر اساس بررسی ها و تحقیقات انجام شده با چندین نوع غرق شدن مواجه هستیم. یکی از آنها غرق شدن در سواحل شمالی و جنوبی کشور است که در فصل تابستان بیشتر در شمال کشور مشاهده می شود. آمارها حاکی از آن است که غرق شدگان در مناطق امن کمتر و در مناطق غیرمجاز که غریق غریق وجود ندارد بیشتر است و به همین دلیل توصیه می‌شود در صورتی که افراد قصد شنا دارند در مناطق امن و مطمئنی که ناجیان غریق وجود دارد حضور داشته باشند. ، این کار را انجام دهید و از عمقی که در آن شنا می کنند آگاه باشید.

وی خاطرنشان کرد: مسافران استان های مرکزی و خشک که از شنا اطلاع کمی دارند بیشتر غرق می شوند و مردم محلی شهرهای ساحلی که می دانند کدام مناطق خطرناک است کمتر غرق می شوند. غواصی در سواحل باید برای محافظت از کودکان در نظر گرفته شود. خانواده ها در سواحل اغلب اوقات خوشی می کنند و با هم صحبت می کنند و ممکن است از فرزندان خود غافل شوند و بچه ها به دریا بروند، بنابراین توصیه می شود در سواحل بسیار مراقب کودکان باشید.

مدیرکل آموزش همگانی ساری میس گفت: حوادث غرق شدگی در کشور فقط مربوط به سواحل دریا نیست معمولاً در کف این استخرها گل و لای زیادی وجود دارد و با افتادن در این استخرها گیر می کند.

شمسپور با اشاره به اینکه بیشترین غرق شدگی ها مربوط به رودخانه ها است و استان خوزستان بیشترین غرق شدگی ها را دارد، افزود: سیلاب های فصلی و دائمی در استان های مختلف کشور زیاد است و محیط های شنا در رودخانه ها متفاوت است از محیط های دیگر و نیاز به توضیحات و دستورالعمل های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه قسمت دیگری از غرق شدن مربوط به پشت سدها است، تصریح کرد: به دلیل انباشته شدن گل و لای در پشت سدها، محیط بیرون بسیار خطرناک است و هیچ ناجی در این مناطق وجود ندارد و به همین دلیل غرق می شود. در سدها بیشتر از اقیانوس ها دیده می شود. به طور کلی، غرق شدن در رودخانه ها، استخرهای کشاورزی و پشت سدها بسیار بیشتر از سواحل است. همچنین جنبه دیگری از غرق شدن مربوط به استخرهای خانگی است.

مدیر کل آموزش همگانی هلال احمر تصریح کرد: تعدادی از افرادی که غرق می شوند برای نجات فرد دیگری غرق می شوند و به دلیل بلد نبودن شنا غرق می شوند بنابراین توصیه می شود اگر شنا بلد نیستید غرق شوند. هرگز برای نجات کسی وارد آب نشوید زیرا آن شخص و خودتان را غرق خواهید کرد. برای نجات سایر افراد در آب می توانید از روش هایی مانند طناب، چوب و ساخت حلقه استفاده کنید، جزئیات آموزشی لازم برای این اقدامات به طور کامل در سایت ما موجود است. همچنین مردم می توانند برای نجات غریق با شماره 112 مربوط به هلال احمر تماس بگیرند زیرا هلال احمر می تواند آن فرد را نجات دهد و عملیات احیا را انجام دهد و به مراکز درمانی منتقل کند.

شمسپور با اشاره به اینکه چند سالی است که کمپین «غرق نشو» ادامه دارد، گفت: این طرح در سال گذشته به خوبی اجرا شد و با افزایش آگاهی ناجیان غریق و اداره جوانان هلال احمر کاهش 40 تا 50 درصدی داشت. در غرق شدن ما سواحل داشتیم توزیع این کمپین باید در سراسر کشور انجام شود زیرا مردم استان های مرکزی و خشک کمتر با شنا آشنایی دارند و در سفر به شمال کشور احتمال وقوع حوادث رانندگی زیاد است. امسال این کمپین در سراسر کشور اجرا می شود و مردم در خانه های حلال آموزش می بینند تا آنها را از این قبیل مسائل آگاه کنند.

انتهای پیام