فرهنگ و هنر

بیستمین حراج تهران برگزار شد

بیستمین حراج تهران برگزار شد

بیستمین دوره از حراج تهران ویژه «هنر مدرن و معاصر» عصر امروز جمعه ١۵ تیرماه برگزار شد.

به گزارش تیتر نیوز، بیستمین دوره از حراج تهران ویژه «هنر مدرن و معاصر ایران» عصر امروز جمعه ١۵ تیرماه آغاز شده است. نمایشگاه این رویداد چهارشنبه و پنجشنبه  ١٣ و ۱۴ تیرماه در هتل پارسیان آزادی تهران برپا بود. مراسم اصلی این حراج نیز در همین مکان در حال برگزاری است.

در بیستمین دوره‌ حراج تهران ۱۱۶ اثر در حوزه‌های نقاشی، نقاشیخط، عکس و حجم ارائه شده بود که آثاری از هنرمندان پیشکسوت نیز در میان آن ها مشاهده می شد.

حراج تهران با چکش خوردن اثر جلیل رسولی آغاز شد. بیشینه فروش این اثر ٢ میلیارد و کمینه آن یک و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در نهایت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اجرای این مراسم بر عهده شهریار ربانی بود.

این مراسم با یاد هادی جمالی، فرشید شیوا 
و ایرج تنظیفی آغاز شد.

اثری بدون عنوان از محمد علی ترقی جاه دو میلیارد تومان، اثر عبدالرضا دریابیگی یک میلیارد تومان، اثر ناصر عصار دو میلیارد و صد میلیون تومان، اثر شاهد سرخ از پویا اریان پور چهار میلیارد تومان، اثر فرشید مثقالی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، اثر مهرداد محب‌علی سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و اثر رضا بهاروند یک میلیارد تومان چکش خوردند.

اثر دو لته‌ای و بدون عنوان از فریده لاشایی نیز با کمینه ۵ میلیارد تومان، در نهایت شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

در این دوره از حراج اثری از کامبیز درمبخش نیز ارایه شده بود که به فروش نرفت. 

در بیستمین دوره از حراج تهران از حسین کاظمی نیز اثری با کمینه دو میلیارد تومان، در نهایت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد؛ اثری از واحد خاکدان نیز با بیشینه پنج میلیارد تومان، در نهایت چهار میلیارد تومان چکش خورد.

بر اساس این گزارش، اثری از آیدین اغداشلو یکی از اثار گرانقیمت این دوره با کمینه ۱۰ میلیارد و بیشینه پیش بینی شده ۱۲ میلیارد تومان، در نهایت ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. 

آثار بهمن جلالی و صادق تیرافکن نیز از جمله تابلوهایی بود که فروش نرفت. 

سپس اثر نصرالله افجه‌ای با عنوان سیلاب، چهار میلیارد و ۴۰۰ و اثری از خسرو حسن زاده با عنوان «یا علی مددی» نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

در ادامه اثر فرهاد مشیری با عنوان «شماره‌های سیاه و سفید» ارایه شد. قیمت پیشنهادی این اثر ۱۰ تا ۱۲ میلیارد بود که در نهایت ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. سپس اثر محمود زنده‌رودی با عنوان «مدار» که قیمت پیشنهادی آن دو تا سه میلیارد تومان بود دو میلیارد و ۲۰۰ چکش خورد.

اثر کامبیز صبری با عنوان «باغ ملی» از مجموعه «تا جایی که به یاد دارم» نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اثر بدون عنوان از قاسم حاجی زاده نیز سه تا چهار میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که در نهایت به فروش نرفت.

فروش اثر رضا لواسانی نیز سه تا چهار میلیارد پیش‌بینی شده بود که در نهایت سه میلیارد تومان چکش خورد.

اثر سیراک ملکونیان نیز در این دوره از حراج ارایه شده بود که شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

آثاری از فریده لاشایی، اثر گارنیک درهاکوپیان و
مهدی سحابی نیز به فروش نرسید؛ اثر محسن وزیری مقدم که بین چهار تا پنج میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود نیز به فروش نرفت.

در ادامه اثری بدون عنوان از کوروش شیشه‌گران نیز پنج میلیارد تومان چکش خورد و اثر رضا درخشانی با بیشینه ۴ و کمینه ۳ میلیارد تومان در نهایت ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد. 

ادامه دارد.