حوادث

دلیل آتش سوزی بیمارستان قائم رشت مشخص شد

دلیل آتش سوزی بیمارستان قائم رشت مشخص شد

آفتاب نیوز:

آتش سوزی در بیمارستان خصوصی قیوم رشت در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه (9 خرداد) در بخش تحت درمان بودند و منتقل شدند. سایر مراکز درمانی فوت کردند.

اکنون که چند هفته از این حادثه دلخراش می گذرد، سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نتیجه بررسی این حادثه را اعلام کرده است.

شهرام مومانی امروز با حضور خبرنگاران علت آتش سوزی در اتاق یو پی اس بیمارستان خصوصی قائم رشت را فاش کرد و گفت: این آتش سوزی روز سه شنبه نهم خرداد ساعت 13:30 رخ داد. این زمان استاندارد جهانی است.

وی افزود: در زمان وقوع آتش سوزی اطلاعات صحیحی به سازمان آتش نشانی داده نشد و آتش نشانی به شعله های آتش اشاره کرد و آتش را خاموش کرد که بر این اساس از خسارت بیشتر جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با بیان اینکه ظاهراً مسئولان بیمارستان با اولین اعلام حریق به درستی عمل نکردند و زنگ دوم پس از 40 ثانیه اعلام شد، افزود: پس از زنگ دوم، کارکنان بیمارستان با تلفن شما تماس گرفتند تماس می گیرند. پس از اعلام آتش سوزی با آتش نشانی تماس گرفته شد و تا زمان عملیات، محفظه آتش به سقف آرمسترانگ رسیده بود و کابل ها و تاسیسات نیز در آتش سوختند.

به گفته مومانی، دوربین های بیمارستان نشان می دهد که با مشاهده دود، بر اساس دستورات تیم مدیریت بحران بیمارستان، بیماران را از اورژانس خارج کردند.

وی با بیان اینکه در این حادثه 142 بیمار را بدون سوختگی از بیمارستان خارج کردیم و این تعداد به پرسنل و دوستان بستگی ندارد، تصریح کرد: بیمارستان باید پروتکل ها را رعایت کند و برخی بیماران را قبل از آتش سوزی درمان کند. شاخه ها به اورژانس منتقل شدند