رانندگی تحت تاثیر مصرف گل و دیگر موادمخدر چقدر جریمه دارد؟

رانندگی تحت تاثیر مصرف گل و دیگر موادمخدر چقدر جریمه دارد؟

بر اساس اعلام دولت جریمه جدید «رانندگی بی احتیاطی و مصرف مواد مخدر یا مواد مخدر روانگردان» به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش تیتر نیوز، بر اساس اخبار محمد مختار، سرپرست رئیس جمهور، از 23 ماه زمری امسال، میزان تخلفات رانندگی پس از چندین سال افزایش یافته و کارشناسان تصادفات امیدوارند با این میزان جدید، میزان تخلفات رانندگی کاهش یابد عدد.

بر اساس نرخ جدید تخلفات رانندگی، جریمه‌ای برای تخلفات «رانندگی تکان‌دهنده و مصرف داروهای روان‌گردان یا مواد افیونی» در تمامی شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها، معابر شهری و مناطق آزاد تجاری صنعتی و سایر شهرها و روستاها اعمال می‌شود. یک میلیون و آن هم 500 هزار تومان. برای این کد مجازات محل تخلف مهم نیست و میزان جریمه متغیر نیست.

این در حالی است که در گذشته این دو کد مجازات در یک کد ترکیب شده و «رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد مخدر یا مواد افیونی» تنها 400 هزار تومان جریمه نقدی در پی داشت.

مواد مخدر از قبیل حشیش، گل، حشیش، قرص‌های توهم‌زا و غیره، شیشه، هروئین، تریاک و سایر انواع مواد مخدر جزء مواد مخدر و روان‌گردان محسوب می‌شوند و مجازات آن مشمول قانون است.

می توان گفت بیشترین میزان در نظر گرفته شده برای جرایم جدید رانندگی مربوط به همین موضوع است. علاوه بر این، رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر یکی از جرائمی است که می تواند منجر به توقیف وسیله نقلیه، تشکیل پرونده قضایی و سایر مجازات های قانونی شود.

انتهای پیام