ورزشی

عدم مشارکت در انتخابات وضعیت مشکلات را بدتر می‌کند

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با آنا:

عدم مشارکت در انتخابات وضعیت مشکلات را بدتر می‌کند

حاجی بگلو گفت: اگر قرار است در کشور اهدافی، چون عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و… محقق شود، دستیابی به این اهداف از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید و به جرأت می‌توان گفت که عدم مشارکت در انتخابات وضعیت مشکلات را بدتر خواهد کرد.

موسی‌الرضا حاجی بگلو نائب رئیس شورای عالی استان‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در مسئله عدم مشارکت مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری نباید تنها به یک موضوع تأکید کنیم که مشارکت در انتخابات مثلا تنها به دلیل مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: نگاه من این است که نبود همزمانی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، کاهش چشمگیری را در مشارکت این انتخابات به همراه داشته است؛ چون نقش شورا‌ها و نقش دهیار‌ها و شهردار‌ها نقش تعیین کننده‌ای و تاثیرگذاری را در تمام ادوار انتخابات ریاست جمهوری داشته است و شاید بتوانیم بگوییم همواره تا ۳۰ درصد بحث تاثیر گذاری همزمانی چند انتخابات مطرح بوده است.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: باید راهکار‌ها و چالش‌هایی که به وجود آمده و امروز موجب نگرانی شده‌اند و علل این چالش‌ها را شناسایی کرده و برای برطرف کردن این چالش‌ها و موانع قدم برداریم و هنوز نتوانسته ایم این کار را محقق کنیم و به مشارکت حداکثری برسیم.

حاجی بگلو در پاسخ به اینکه عدم مشارکت مردم در انتخابات چه نتیجه‌ای دارد، تأکید کرد: امروز مسئولان با این اتفاقی که پیش آمده باید یک تلنگری بخورند و به خودشون بیایند که چرا مردم بعد از ۴۵ سال به اینجا رسیدند.

وی همچنین اضافه کرد: باید در ابتدا دید علت عدم مشارکت مردم چیست و به نظر من ابتدا و قبل از مشکلات اقتصادی، موضوع مربوط به اعتماد مردم به مسئولان است و می‌توانیم بگوییم وقتی اعتماد کاهش پیدا کند، قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد و البته اقتصاد و معضلات مربوط به آن هم تاثیرگذار است و وقتی این دو مورد در کنار هم قرار می‌گیرد آن را شدت می‌بخشد.

اهمیت اعتماد دوباره مردم به مسئولان!

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها، یادآور شد: عملکرد مسئولان باید طوری باشد که مردم دوباره اعتماد و آنها را باور کنند و ببینند اگر کسی در جایگاه یک مسئول قولی به مردم می‌دهد، به وعده و قولش عمل می‌کند.

حاجی بگلو تصریح کرد: وعده‌های کاندید ریاست جمهوری و دیگر کاندیدای انتخابات باید وعده‌هایی باشد که بتوان آن وعده‌ها را عملیاتی کرد و تغییری در زندگی مردم ایجاد کرد و نه اینکه کاندیدا بعد از انتخابات نگاه خود را تغییر ندهند و حرفی که زده‌اند را فراموش کنند.

وی در ادامه اضافه خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری داشته باشند و بدانند که قهر کردن با صندوق اخذ رأی واقعا مشکلی را از مردم و جامعه آنها حل نمی‌کند.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: مردم بدانند اگر قرار است در کشور اهدافی، چون عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و دیگر اهداف مشابه محقق شود، از همان صندوق‌های رأی بیرون می‌آید و به جرأت می‌توان گفت که عدم مشارکت در انتخابات وضعیت را بدتر خواهد کرد.

حاجی بگلو تأکید کرد: مردم ما مردم با احساس و قدرشناسی هستند و همیشه پای کار بوده‌اند و این مسؤلان هستند که باید طوری عمل کنند و وعده بدهند که برای مردم هم قابل باور باشد.