مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای اجتماعی جهان در هفته‌ای که گذشت

از فروریختن مرگبار یک ساختمان مدرسه در نیجریه تا گزارش سازمان ملل در مورد کمبود واکسیناسیون برای میلیون‌ها کودک تا سال 2023، اینها برخی از رویدادهای اجتماعی مهم جهان در هفته گذشته بودند.

به گزارش تیتر نیوز، رویدادها، یافته ها و موضوعات مهم در حوزه سلامت و محیط زیست رویدادها و فرصت های هفتگی نیز در راس رویدادهای اجتماعی جهان قرار گرفت.

رویدادهای دیگری مانند بارندگی و سیل در افغانستان یا دستگیری قاتل 42 زن در کنیا بخشی دیگر از بهترین اخبار اجتماعی جهان در این دوره است.

ریزش ساختمان مدرسه در نیجریه 22 دانش آموز جان باختند

مقامات محلی در نیجریه می گویند که به دلیل سقوط مدرسه دست کم 22 کودک در ایالت فلات این کشور جان خود را از دست دادند و بیش از 130 نفر زخمی شدند.

آکادمی سنت، واقع در جوس، پایتخت ایالت، صبح روز جمعه در حالی که دانش‌آموزان داخل مدرسه بودند و کودکان زیر آوار مدفون بودند، فروریخت.

امدادگران داوطلب از حفار، چکش و دست برای شکستن بتن ساختمان فروریخته و برداشتن میله های آهنی برای رسیدن به بسیاری از افراد گرفتار استفاده کردند.

پلیس به خبرنگاران گفته است که حداقل 22 کودک بر اثر ریزش ساختمان مدرسه جان خود را از دست داده اند و بسیاری دیگر در بیمارستان های محلی تحت مداوا هستند.

این طوفان خسارات سنگینی را در آلمان وارد کرده است

طوفان شدید همراه با تگرگ و رعد و برق در برخی مناطق آلمان وضعیت بحرانی ایجاد کرده است. ایالت های «بایرن»، «نوردراین-وستفالن» و «زاکسونی» برخی مناطق و شهرها را زیر آب گرفت.

طوفان های شدید این دوباره باعث خسارات در بخش های بزرگی از آلمان شد. در ایالت بایرن، پلیس و ادارات آتش نشانی به طور مداوم کار می کردند.

رسانه های آلمان از صدها عملیات پلیس و خدمات آتش نشانی به ویژه در ایالت های بایرن، بادن-وورتمبرگ، نوردراین-وستفالن، نیدرزاکسن و زاکسن خبر دادند.

در بسیاری از موارد، جاده ها به دلیل بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شدند. گفته می شود به دلیل آتش سوزی امداد و کمک های اضطراری با تاخیر به دست مردم رسیده است.

بارش شدید باران در افغانستان ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است

مقامات محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تایید کردند که دست کم 35 نفر در این حادثه تیراندازی کشته شدند. باران شدید آنها روز دوشنبه در استان مذکور کشته شدند.

مقام های محلی ننگرهار می گویند که بر اثر این فاجعه طبیعی حدود ۲۵۰ تن زخمی شده اند.

مقام های محلی می گویند که بر اثر ریزش سقف خانه در ولسوالی سررود، پنج تن از اعضای یک خانواده جان خود را از دست داده اند.

گفته شد که زنان و کودکان نیز در میان کشته شدگان و مجروحان هستند.

در سال 2023 میلیون ها کودک از واکسیناسیون محروم خواهند شد

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در سال گذشته 14 میلیون و 500 هزار کودک از این کشور خارج شده اند واکسن های سه گانه دیفتری، سیاه سرفه و سیاه سرفه برطرف می شود.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تا سال 2023، سه برابر بیشتر از سال گذشته کودکان واکسن های حیاتی دریافت خواهند کرد. دیفتری، کزاز و سیاه سرفه مستثنی هستند.

بیشتر این کودکان در مناطقی زندگی می کنند که درگیر درگیری ها و خشونت های منطقه ای است.

بر اساس این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، در سال 2023، 14 میلیون و 500 هزار کودک بدون واکسن حیاتی بودند، در حالی که این تعداد در سال 2022، 13 میلیون و 900 هزار کودک بود.

دستگیری یک قاتل زنجیره ای در کنیا؛ 42 زن کشته شدند

پلیس کنیا روز دوشنبه مردی را دستگیر کرد قاتل زنجیره ای گزارش شده است که او به قتل 42 زن از جمله همسرش اعتراف کرده است.

این مرد 33 ساله کنیایی پس از پیدا شدن چند جسد در معدنی در نایروبی، پایتخت کنیا، دستگیر شد.

پلیس کنیا می گوید تاکنون جسد 9 زن در این معدن پیدا شده است.

امین محمد، رئیس دپارتمان تحقیقات جنایی کنیا گفت: «ما با یک قاتل سریالی روانی روبرو هستیم که هیچ احترامی برای جان انسان قائل نیست.

به گفته محمد، این قاتل زنجیره ای که «کالینز جومیسی» نام دارد، اعتراف کرد که با فریب دادن ۴۲ زن، آنها را کشته و اجساد آنها را در مین انداخته است.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در تورنتو، کانادا

باران بی سابقه در تورنتو این محصول 3 طوفان بزرگ است که بخش‌هایی از شهر را زیر آب برده و باعث قطع برق و سرگردانی رانندگان در بزرگراه‌ها شده است.

محیط زیست کانادا گزارش داد که نزدیک به 100 میلی متر باران روز سه شنبه در شهر بارید و رکورد روزانه ثبت شده در سال 1941 را شکست.

عکس ها و فیلم ها سیل شدید در نقاط مختلف شهر را نشان می دهد که خودروها تقریباً زیر آب رفته اند.

همچنین به گفته شرکت «ترن هیدرو» بارندگی برق بیش از 167 هزار مشترک را قطع کرده است.

حدود 40 درصد موارد جدید سرطان در ایالات متحده قابل پیشگیری هستند

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط انجمن سرطان آمریکا، حدود 40 درصد موارد جدید سرطان و تقریباً نیمی از مرگ و میر افراد بالای 30 سال در ایالات متحده مربوط به عوامل خطر قابل پیشگیری است.

به طور کلی، کارشناسان 18 عامل خطر قابل اصلاح را برای 30 نوع سرطان شناسایی کرده اند. به گفته آنها، این عوامل با ۷۰۰ هزار مورد جدید سرطان و بیش از ۲۶۲ هزار مرگ در سال ۲۰۱۹ مرتبط بوده است.

دکتر عارف کمال، رئیس انجمن سرطان آمریکا تاکید کرد که افراد می توانند با تغییر سبک زندگی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

دکتر کمال می گوید اگرچه سرطان به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما نباید نقش سبک زندگی را در بروز این بیماری نادیده گرفت.

اتوبوس مرگبار در پرو متوقف شد

وزارت کشور پرو در شبکه های اجتماعی این خبر را منتشر کرد فقط خفه شو با عبور از یک منطقه کوهستانی دست کم 26 نفر کشته و 14 نفر زخمی شدند.

روز سه شنبه، در مسیر لیما، پایتخت پرو، در بزرگراهی در منطقه کوهستانی آند در اطراف شهر Ayacucho، اتوبوس از ریل خارج شد و حدود 200 متر از جاده سقوط کرد.

به گفته مسئولان، علت این حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام