حوادث

نشست بخشی از آپادانای اول و مسدودشدن این خیابان

نشست بخشی از آپادانای اول و مسدودشدن این خیابان

آسنا/اصفهان رئیس اداره مدیریت بحران استانداری اصفهان از برگزاری جلسه بخشی از خیابان اول آپدانای شهر اصفهان خبر داد و گفت: خیابان اول شهید آیت الله قدوسی آپدانای توسط پلیس راهور مسدود شده است.

تولید کننده شیشه منصور وی به تیتر نیوز توضیح داد: امروز (22 تیر 1403) بخشی از اولین خیابان آپدانای شهر اصفهان بسته شد. علت این حادثه ریزش خط لوله زباله بتنی در جنوب اصفهان است. عوامل ایمنی، آتش نشانی، پلیس راه، تیم فنی و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب به محل حادثه اعزام شدند.

به منظور حفظ ایمنی محور، ضمن اعمال محدودیت های ترافیکی، برنامه ریزی گروه های حمل و نقل برای کنترل جریان فاضلاب و تعمیر و ترمیم خط لوله انجام شود. در اسرع وقت و پس از تعمیر و تعویض خط، لوله پرکن نیز انجام شود.

این مسئول استان اصفهان تاکید کرد: پس از تخریب خط لوله فاضلاب جنوب اصفهان در جاده اول شهید آیت الله قدوسی آپادانا، این مسیر توسط پلیس راه بسته و اطلاع رسانی شد. این تعطیلی برای جلوگیری از حوادث احتمالی و امکان حفاری و بازسازی خط لوله است. رانندگان باید از مسیرهای جایگزین و ایمن تر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از ریزش لوله، یک چاله سه متری و یک چاله شش متری در زیر خیابان در عمق شش متری ایجاد شد، گفت: این چاله ها باید پس از حفر مجدد بازسازی شوند. نمایندگان فنی شرکت آب و فاضلاب، شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی در منطقه حضور دارند. با اعزام بیل مکانیکی و تجهیزات لازم، اقدامات لازم برای اصلاح خط پیگیری و انجام می شود.

این مقام مسئول در استان اصفهان ادامه داد: با توجه به فرسودگی خط لوله فاضلاب و قدمت بیش از 50 ساله آن و تأثیر عوامل دیگر در وقوع حوادث، تاکنون 193 کیلومتر اصلاح و در اولویت ها تغییر یافته است. . شهر اصفهان

رئیس دفتر مرکزی مدیریت بحران استان اصفهان از برنامه مقاوم سازی 20 کیلومتر شبکه آسیب دیده از ابتدای سال 1403 خبر داد و خاطرنشان کرد: این 20 کیلومتر یادمان شهدای کاظمی، کوه، شهید چمران، حمیده و حمیه واقع شده است در خیابان ها. ، آبشار و … مطابق با نقشه های مقاوم سازی و عملیات پیمانکاران در مقاوم سازی شبکه تعمیر و تعمیر شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 300 کیلومتر از شبکه های انتقال آب در شهر اصفهان به دلیل کهولت سن آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد، تصریح کرد: احداث این 30 کیلومتر خط یکی از اولویت های ما در مناطق آسیب دیده است البته این اصلاحات و بازسازی ها نیازمند اعتبارات ملی است که باید توسط وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود.

گلازیر با نگاهی به شرایط کنونی، سرعت اجرای طرح بازسازی و بازآفرینی را مهم خواند و گفت: ضرورت زیادی برای جلوگیری از آسیب به بناهای تاریخی، ابنیه مسکونی، زمین و تاسیسات شهری وجود دارد. رودخانه ژاندارود دائمی است. همچنین تکمیل سطح آب های زیرزمینی، اجرای طرح های مدیریت آب و تامین حقوق قانونی کشاورزی، محیط زیست و احیای تالاب ها در راس برنامه ها قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف فوق نیاز به کمک همه جانبه ارگان ها و نهادهای دولتی است، تاکید کرد: وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، طبیعی. سازمان مدیریت منابع و آب کشور باید برای ارائه اعتبارات لازم برنامه و همکاری داشته باشد.

وی گفت: اجرا و تکمیل طرح های مصوب در حوزه آبرسانی این استان، جلوگیری از بارگذاری بیش از حد در آب رودخانه زازا، سرعت اجرای طرح های احیای این رودخانه، آب در به منظور واگذاری حقوق قانونی در بخش. اینها مسائلی است که نباید نادیده گرفته شود، همانطور که گفتم با کار و برنامه ریزی گروهی بسیاری از نهادها در سطح ملی و استانی محقق خواهد شد.

انتهای پیام