چرا مکمل های ورزشی نباید باهم مصرف شوند؟

برخی از ورزشکاران برای رسیدن به تناسب اندام بیش از حد عجله دارند و می خواهند یک شبه صد ساله شوند. به همین دلیل، آنها گاهی اوقات دست به کارهایی می زنند که به دردشان نمی خورد. به عنوان مثال مکمل های بدنسازی را بدون در نظر گرفتن اثربخشی هر کدام از آنها ترکیب می کنند و به موضوع اثرات مصرف همزمان تمام مکمل های ورزشی توجهی ندارند. در این مقاله به تداخل مکمل های ورزشی می پردازیم.

چرا مکمل های ورزشی نباید باهم مصرف شوند؟

هشدار در مورد مصرف همزمان مکمل های ورزشی

به دو دلیل نباید چندین مکمل ورزشی را همزمان مصرف کنید:

اولاً، دخالت متقابل آنها می تواند اثربخشی یکدیگر را تضعیف کند.

ثانیاً مصرف همزمان برخی مکمل ها عوارض جانبی ایجاد می کند.

توجه داشته باشید که بسیاری از مکمل های بدنسازی این قابلیت را دارند که به صورت ترکیبی با یکدیگر استفاده شوند و دستیابی به اهداف مورد نظر در بدنسازی را تسریع کنند. به عنوان مثال، آیا می دانستید مکمل های ال-کارنیتین و CLA چقدر برای کاهش وزن موثر هستند؟

تداخل مکمل های ورزشی: مصرف همزمان کراتین و کافئین

کراتین یکی از محبوب ترین مکمل های ورزشی است که حاوی 3 اسید آمینه است و به بهبود عملکرد ورزشی و همچنین رشد عضلات کمک می کند. این مکمل باعث احتباس آب در بدن می شود و به همین دلیل در فصل تابستان از آن استفاده نمی شود. چربی سوزهایی مانند کافئین معمولا باعث تکرر ادرار می شوند. بنابراین، اگر کراتین و کافئین را همزمان مصرف می کنید، از یک طرف باید همیشه آب بنوشید و از طرف دیگر باید همیشه به دستشویی بروید. در نتیجه ممکن است دچار کم آبی در بدن خود شوید.

اگر به هر دلیلی می خواهید کراتین و کافئین را با هم مصرف کنید، بهتر است حداقل 4-5 ساعت بین آنها فاصله بگذارید.

مصرف همزمان پروتئین آب پنیر با مکمل های حاوی روی و منیزیم

در صورت مصرف مکمل های پروتئین آب پنیر که حاوی روی و منیزیم هستند، ممکن است ارتباط دیگری با مکمل های ورزشی ایجاد شود. پروتئین آب پنیر محصول جانبی تولید پنیر لبنی است و از شیر گاو به دست می آید. بنابراین قطعا کلسیم زیادی وجود دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که کلسیم در جذب روی و منیزیم اختلال ایجاد می کند. اگرچه سایر مطالعات صحت این ادعا را تایید نمی کنند، اما برای اطمینان بهتر است حداقل 2 ساعت بین مصرف پروتئین آب پنیر و مکمل های حاوی روی و منیزیم فاصله بگذارید.
برای مصرف پودر گلوتامین یونیورسال نوتریشن و دریافت اطلاعات درباره آن کلیک کنید.

استفاده همزمان از کراتین و گلوتامین

استفاده همزمان از کراتین و گلوتامین توصیه نمی شود زیرا اعتقاد بر این است که این دو مکمل حامل های مشترکی در بدن هستند و برای ورود به سلول های بدن با یکدیگر رقابت می کنند که در این صورت یکی از آنها برنده خواهد شد. برخی مطالعات دیگر این مشکل را تایید نمی کنند و عوارض خاصی را از مصرف کراتین و گلوتامین گزارش نکرده اند، اما برای اطمینان بهتر است حداقل 2 ساعت بین مصرف این دو محصول فاصله بگذارید.

ال-کارنیتین با چه مکمل هایی تداخل دارد؟

ال کارنیتین متعلق به نوعی رژیم غذایی است که چربی سوزی می کند و تداخل دارویی با مکمل های ورزشی نیز در این محصول مشاهده می شود. ال کارنیتین از تحلیل رفتن عضلات و خستگی بعد از ورزش جلوگیری می کند و ریکاوری را سرعت می بخشد. به نکات زیر توجه کنید:

تداخل ال کارنیتین و ECA (افدرین، کافئین، آسپرین)

ECA یک داروی چربی سوز است که حاوی 3 ترکیب مختلف است: افدرین، کافئین و آسپرین. ورزشکاران باید از مصرف این دارو با ال کارنیتین خودداری کنند، زیرا این دو محصول باعث افزایش ضربان قلب می شوند و مصرف همزمان آن می تواند باعث سکته قلبی شود.

مصرف همزمان ال کارنیتین و یوهیمبه

یوهیمبه چیست؟ این یک مکمل گیاهی است که هم می تواند به اختلال نعوظ و هم برای کاهش وزن کمک کند. Yohimbe با مسدود کردن گیرنده های آلفا-2 آدرنرژیک در بدن عمل می کند. به طور کلی شایعات زیادی در مورد این مکمل وجود دارد و اثرات منفی زیادی ذکر می شود، اما هنوز شواهد کافی برای تایید یا تکذیب آن وجود ندارد. از آنجایی که یوهیمب و ال کارنیتین هر دو می توانند اثرات نامطلوبی بر قلب داشته باشند، توصیه می شود که هرگز با هم استفاده نشوند.
استفاده همزمان از مکمل های پیش هورمونی و چربی سوز

مکمل های پیش هورمونی در بدنسازی با افزایش سطح تستوسترون کار می کنند و در افزایش حجم عضلانی و بهبود عملکرد ورزشی موثر هستند. تمام مکمل های چربی سوز می توانند در افزایش ضربان قلب شما موثر باشند. پروهورمون ها نیز عملکرد مشابهی دارند و می توانند بر ضربان قلب اثر منفی بگذارند. بنابراین بدیهی به نظر می رسد که بهتر است از آنها به طور همزمان استفاده نکنید.

مصرف همزمان کراتین و BCAA؟

اگرچه برخی منابع در مصرف همزمان اسیدهای آمینه و کراتین تردید دارند، اما تحقیقات نشان می دهد که مصرف همزمان BCAA و کراتین ترکیبی قدرتمند برای افزایش رشد و قدرت عضلانی است و از نظر عوارض مشکلی ایجاد نخواهد کرد. . بنابراین، می توانید با خیال راحت از این دو افزونه با هم استفاده کنید.