تاکید هلال احمر ایران و صلیب سرخ چاد بر افزایش همکاری‌ها

تاکید هلال احمر ایران و صلیب سرخ چاد بر افزایش همکاری‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رئیس صلیب سرخ چاد بر توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های بهداشتی، درمانی و مقابله با مخاطرات طبیعی تاکید کردند.

به گزارش تیتر نیوز، پیرحسین کولیوند در دیدار با خالد احمد سنوسی رئیس صلیب سرخ چاد که در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، از درخواست صلیب سرخ چاد برای توسعه همکاری های متقابل بین دو جامعه استقبال کرد. و گفت: هلال احمر ایران یک مرکز بهداشتی درمانی در 14 کشور جهان است و این بیمارستان آمادگی کامل دارد تا ارتباط خود را با صلیب سرخ چاد افزایش دهد. علاوه بر مراقبت های بهداشتی، این همکاری می تواند بر آموزش عمومی و افزایش تاب آوری اجتماعی در برابر بلایا نیز متمرکز باشد.

کولیوند با قدردانی از حضور سنوسی در کنگره بین المللی امداد و نجات، بهداشت و اجتماعات مردمی اربعین حسینی (ع) که روز گذشته به همت هلال احمر تهران برگزار شد، گفت: مدیریت سلامت و بهداشت کمک و نجات در این جلسات. این وظیفه جوامع ملی است و راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی (ع) یکی از بزرگترین اجتماعات انسانی در جهان است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: حدود 20 میلیون زائر از کشورهای مختلف در اربعین حضور دارند که این جلسه نیازمند کمک های گسترده و پوشش درمانی است. کنگره بین المللی امداد و نجات، سلامت و اجتماعات جمعی در اربعین حسینی (ع) گامی موثر برای به روز رسانی دانش امداد و درمان در کنترل تجمعات بزرگ انسانی است.

کولیوند درباره توانمندی های جمعیت هلال احمر کشورمان گفت: هلال احمر ایران بیش از 3 میلیون داوطلب دارد و تجربیات زیادی در زمینه مقابله با بلایای طبیعی و انسانی دارد و در بسیاری از رویدادهای بین المللی و منطقه ای بسیار موفق عمل کرده است

کولیوند به ظرفیت مناسب هلال احمر ایران در تولید ملزومات امدادی و پزشکی اشاره کرد و گفت: پارچه حلال ایران پارچه و چادرهای امدادی تولید می کند و بخشی از این محصولات به سایر مجامع ملی و به فدراسیون بین المللی هلال احمر فروخته می شود صلیب سرخ و هلال احمر، که این ظرفیت می تواند مورد توجه و استفاده صلیب سرخ چاد قرار گیرد. همچنین علاوه بر داشتن نیروی انسانی متخصص، تعدادی دارو، تعدادی تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی نیز در اختیار داریم و به این ترتیب می توانیم نیاز مراکز درمانی چاد را تامین کنیم.

در این دیدار حسینی رهبر صلیب سرخ چاد با قدردانی از دعوت هلال احمر ایران برای شرکت در کنگره بین المللی امداد و نجات به مناسبت اربعین از امکانات رفاهی استقبال کرد. کمیته بین المللی صلیب سرخ ده بیمارستان در چاد در چارچوب کمک های بشردوستانه ساخته است که از این تعداد هفت بیمارستان در حال کار هستند و سه مرکز دیگر به کادر پزشکی و امکانات پزشکی نیاز دارند.

سنوسی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بحران پناهجویان از سودان، نیجریه و آفریقای مرکزی به سمت چاد منجر به عملیات های بشردوستانه مختلفی شده است.

وی اولویت های همکاری با هلال احمر ایران را برشمرد و گفت: ایران می تواند در زمینه هایی مانند تصفیه آب، واکنش سریع و مناسب در برابر بلایای طبیعی و کمک در جنگ با صلیب سرخ چاد همکاری کند بحران های انسانی پناهندگان

سنوسی و تعدادی از مسئولان عالی رتبه جوامع ملی برای شرکت در کنگره بین المللی امداد و نجات به مناسبت اربعین حسینی (ع) به تهران سفر کرده اند.

انتهای پیام