اشتباهات والدین کلاس‌اولی‌ها

اشتباهات والدین کلاس‌اولی‌ها
آفتاب نیوز:

مراسم ورودی کلاس اول سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود. به همین دلیل در مورد اشتباهاتی که والدین نباید در کلاس اول بچه ها انجام دهند صحبت خواهیم کرد.

یک بار از کودک جدا شد

به طور طبیعی، کودکان مبتلا به ترس و اضطراب جدایی زمانی که از والدین خود جدا می شوند، برای رفتن به مدرسه مشکل بیشتری را تجربه می کنند. در این صورت می توان حضور والدین در مدرسه را برای مدت کوتاهی (از یک هفته تا ده روز) برای کودک تضمین کرد و پس از دوستی و آشنایی کامل با معلم، به راحتی جدا می شود. از پدر و مادر. جدا شدن یکباره از بچه کلاس اولی توصیه نمی شود. در صورت تداوم اضطراب جدایی، مراجعه به روانشناس کودک ضروری است تا کودک با افت تحصیلی مواجه نشود و از سایر دانش آموزان عقب بماند. باید تاکید کرد که خلق و خوی کودکان تا سن هشت سالگی توسط روحیه والدین به ویژه مادران تنظیم می شود، بنابراین کنترل اضطراب و نشان ندادن آن در حضور کودک می تواند این راه را برای کودکان آسان کند.

ایجاد یک تصویر مدرسه رویایی

برای شروع، سعی کنید یک تصویر منطقی از مدرسه برای فرزند خود ایجاد کنید. متأسفانه برخی از والدین برای جذاب‌تر کردن مدرسه، تصویری رویایی برای کودک می‌سازند که گویی محیط فقط بازی و سرگرمی است. در نتیجه وقتی کودک به مدرسه می رود علاوه بر بی اعتمادی والدین از محیط مدرسه ناامید و دلزده می شود. چه خوب است که کودک در کنار سایر اصول مدرسه با بازی، ورزش، سرگرمی و مسائل تاریخی آشنا شود تا کودک تصویری منطقی از مدرسه داشته باشد و از سوی دیگر مراقب تاکید بر اصول باشد. و تکالیف را انجام دهید، بچه ها را نترسانید.

عدم کمک به دانش آموز در انجام تکالیف

با شروع کلاس اول، برخی از والدین مصمم هستند که پایه های استقلال در تکالیف را از همان ابتدا پایه ریزی کنند. بنابراین تمام تکالیف را به دانش آموز محول می کنند و خودشان تا حدود زیادی کنار می کشند. با توجه به مرحله رشد کودکان هفت ساله، آنها هنوز به مهارت های برنامه ریزی لازم نرسیده اند و برای برنامه ریزی تکالیف نیاز به حمایت بزرگسال دارند. برای آموزش بهتر بهتر است از سیستم شاتل استفاده کنید. مقدار مشخصی از تکالیف را برای کودک تعیین کنید و از او بخواهید که تا زمان بازگشت آن را انجام دهد. در حالت ایده آل، می توانید او را در میانه کارش کنترل کنید تا حواسش به چیز دیگری پرت نشود. مراقب کودکانی باشید که مشکل توجه و تمرکز دارند، بهتر است والدین کنترل بیشتری داشته باشند و در حین انجام تکالیف برای مدت طولانی تری کنار کودک بمانند.

عادت کردن به سیستم انگیزشی کودک

ضمناً والدین دانش آموزان کلاس اولی تا حدی از سیستم تشویقی و هدیه استفاده کنند که کودک به آن عادت نکند. زیرا عادت به این کار نوعی امید را در کودک ایجاد می کند که در طول سال تحصیلی کودک با بی انگیزگی مواجه می شود.

فدای نقش فرزندپروری

به عنوان آخرین نکته، وقتی مدرسه شروع می شود، والدین نباید تنها نقش معلم را داشته باشند و رابطه والدین و فرزند را فدای درس و تکالیف کودک کنند. سعی کنید با کودک تعامل، بازی و صحبت مثبت داشته باشید و در عین حال دروس را در ذهن خود نگه دارید. این فعالیت علاوه بر کاهش اضطراب، درک شنیداری را افزایش می دهد و انجام تکالیف را بهتر و سریعتر می کند. کودک در صورت تمایل می تواند در سال تحصیلی برخی از کلاس های معمولی خود مانند کلاس های ورزشی و تحصیلی را ادامه دهد تا سرگرمی بیشتری داشته باشد و فقط درگیر مدرسه نباشد.