۳ راهکار شهرداری برای شناسایی پلاک های مخدوش در پایتخت/ رفع مشکل با هوش مصنوعی و دوربین های پرتابل

۳ راهکار شهرداری برای شناسایی پلاک‌های مخدوش در پایتخت/ رفع مشکل با هوش مصنوعی و دوربین‌های پرتابل

مدت هاست که برخی از رانندگان پلاک خودروهای خود را در مبادی ورودی طرح ترافیک می پوشانند تا به صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک شوند. اما اکنون شهرداری تهران زیرساخت هایی را برای مجازات رانندگان متخلف در این زمینه فراهم می کند.

به گزارش تیتر نیوز معمولا رانندگان متخلف با استفاده از روش های مختلف مانند چسباندن کاغذ پرتاب پارچه از صندوق عقب باز گذاشتن در صندوق عقب تکان دادن خودرو و حتی پرتاب برف با خوشحالی پلاک خودروهای خود را می پوشانند. ثبت پلاک این وسیله نقلیه

تشخیص دوربین های ثبت تخلف توسط رانندگان در مبادی ورودی به منطقه برنامه ریزی ترافیک باعث شده است تا آنها راه های مختلفی را برای ورود به محدوده بیابند و ترافیک در داخل محدوده برنامه ریزی نسبت به سایر مناطق سنگین تر است. این موضوع باعث شده است که پلیس و شهرداری تهران در سال های مختلف برنامه های دوجانبه متفاوتی برای شناسایی پلاک های مخدوش داشته باشند. اما پس از اجرای طرح ها روز به روز.

اما اکنون خبر اجرای طرح های مختلفی به گوش می رسد آن طرح ها مبتنی بر هوش مصنوعی است و دوربین هایی در داخل صندلی راننده رانندگان متخلف نصب می شود.

حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در گفت وگو با تیتر نیوز. وی در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای شناسایی خودروهای دارای پلاک تکراری در محدوده طرح ترافیک گفت: اولین مکانیزم این است که دوربین هایی را در محدوده طرح ترافیک نصب می کنیم تا راننده بیشتر در صورت عبور مطمئن شود. جلوی دوربین نقطه ورود دیگر جریمه نمی شوند.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک تهران درباره گزینه دوم کنترل تردد غیرمجاز رانندگان در چارچوب طرح ترافیک نیز گفت: گزینه دوم این است که برای نصب این دوربین ها دوربین های قابل حمل (قابل جابجایی) را در اختیار پلیس قرار دهیم. برای ارسال آنلاین داده ها به مرکز کنترل ترافیک کنار جاده ای.

وی با بیان اینکه این دوربین ها قابل حمل هستند و پلیس با توجه به حوادث و نیازها می تواند این دوربین ها را در نقاط مختلف شهر ضبط کند و این دوربین ها بدون راننده دائما در حال حرکت هستند افزود: 15 دوربین قابل حمل در این استان وجود دارد . فاز اول برای نصب در جاده های محدوده طرح تحویل پلیس راهور می شود.

برادران با تاکید بر اینکه در گام سوم می توانیم از هوش مصنوعی برای “تگ” کردن خودروها نیز استفاده کنیم: بر این اساس برخی از ویژگی های اصلی خودرو که یک شاخص غیرعادی در خودرو است مشخص می شود به عنوان مثال رنگ نوع و حتی ویژگی های خاص خودرو مانند برچسب مخصوص یا برچسب چمدان با اطلاعات پلاک مخدوش ذخیره می شود و به محض اینکه خودرویی با برچسب خاص بدون پوشاندن پلاک مشاهده می شود. اطلاعات با یکدیگر مطابقت دارد و با شناسایی صحیح خودرو متخلف به دلیل داشتن پلاک قبلی جریمه می شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران ادامه داد: طرح اولیه تکمیل شده است و در حال تکمیل مشخصات خودرو و اطلاعات شاخص خودرو هستیم و زمانی که سطح اطلاعات شاخص خودرو افزایش یافت و امکان شناسایی خودرو فراهم شد می توانیم اقدام کنیم. استفاده از نیروی انتظامی و اطلاعات برای تحریف مصنوعی پلاک خودرو.

برادران در خصوص زمان اجرای این طرح با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده در اواسط فصل زمستان اجرای اولیه این سامانه را آغاز خواهند کرد افزودند: در گام اول میزان آب را اندازه گیری کنید. خطاها سیستم پردازش را با پیامک دستی شروع می کنیم.

رئیس شرکت کنترل ترافیک تهران درباره میزان هماهنگی با پلیس برای اجرای این طرح نیز گفت: پیش از این پلیس برای خودروهایی که پلاک را به تمسخر می گرفتند تلاش می کرد.

انتهای پیام