تعطیلی پنجشنبه ها صدای کمیسیون اقتصادی مجلس را هم در آورد

تعطیلی پنجشنبه‌ها صدای کمیسیون اقتصادی مجلس را هم در آورد
آفتاب نیوز:

هادی محمدپور درباره افزایش تعطیلات هفتگی گفت: دو موضوع تعطیلات شنبه و پنجشنبه مطرح شده است. از آنجایی که مراجع دینی و مذهبی در این مورد نظر خود را اعلام کرده اند و شورای عالی پادگان نیز نظر خود را اعلام کرده است احتمالا تعطیلی شنبه لغو شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی تصریح کرد: اعلام تعطیلی روز پنجشنبه به این دلیل است که جمعه عملا تعطیل است و در بسیاری از کشورهای دنیا شنبه و یکشنبه را تعطیل رسمی اعلام می کنند یعنی چهار روز عملا تعطیل اعلام شده است. ما در تعطیلات هستیم

وی تاکید کرد: مجلس 100 درصد با تعطیلی روز پنجشنبه مخالفت می کند هرچند برخی کمیسیون ها مانند کمیسیون اجتماعی در این باره اظهارنظر کرده اند اما اگر می خواهیم اقتصاد کشورمان را توسعه دهیم باید معیشت مردم صادرات و واردات بهبود یابد و سهام جهانی داخلی و خارجی ما باید به آن نگاه کنیم.

محمدپور تصریح کرد: بنابراین به نظر می رسد تعطیلی روز پنجشنبه به اقتصاد کشور آسیب بزند.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه در قانون اساسی تعطیل رسمی است گفت: بله روز جمعه در قانون تعطیل اعلام شده است نه در روزهای دیگر که مشکلی برای تمدید تعطیلی وجود داشته باشد. ما هم به همین اعتقاد داریم اما پیشنهادهایی از طرف های مختلف مطرح شده دولت هم لایحه ای ارائه کرده و کمیسیون هایی در مجلس نمایندگان در پی تعطیلات مشغول بودند اما به نظر می رسد تغییری در سیستم تعطیلات ایجاد نشود. . کشور ما چه برای شنبه و چه پنجشنبه.