فدراسیون جهانی صلیب سرخ علیه نقض حقوق بین الملل بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی اقدام عملی کند

فدراسیون جهانی صلیب سرخ علیه نقض حقوق بین الملل بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی اقدام عملی کند

رئیس جمعیت صلیب سرخ کشورمان در دیدار با رئیس و دبیر کل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بر لزوم اقدام عملی و موثر در مقابله با جنایات جنگی صلیب سرخ تاکید کرد. رژیم صهیونیستی در کشورهای فلسطین لبنان و سوریه.

به گزارش تیتر نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولووند در چهارمین روز از بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با جاگان چاپگان دبیر کل فدراسیون و کیت رئیس این سازمان بین المللی دیدار و گفتگو کرد. فوربس گفت: هلال احمر ایران با هواپیما مواد غذایی بیولوژیکی و دارویی به لبنان فرستاد و بیمارستان صحرایی در مرز لبنان و سوریه ساخت.

وی در ادامه گفت: این مکان باید به مرکز و سرپناه پناهندگان لبنانی و سوری تبدیل شود و خدمات درمانی و پزشکی در آن ارائه شود. این مکان خدمات درمانی و اسکان بسیاری از آوارگان جنگی را ارائه کرد و تمامی لوازم بیولوژیکی پزشکی و تغذیه در این بیمارستان در مدت 3 ماه نصب شد اما متاسفانه با شلیک 10 موشک این بیمارستان و تمامی تجهیزات از بین رفت و حتی آمبولانس ها به طور کامل تخریب و سوختند.

وی افزود: بمباران این بیمارستان برخلاف دستورالعمل های بین المللی و نقض کامل قوانین بین المللی بشردوستانه است و رئیس و دبیر کل فدراسیون جهانی صلیب سرخ باید این اقدام را محکوم کرده و از سازمان و حرفه ما دفاع کنند.

وی تاکید کرد: به هیچ گروهی اجازه حمله و آسیب رساندن به گروه های امدادی هلال احمر و صلیب سرخ را نخواهیم داد.

رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ با تاکید بر اینکه حمله به مراکز امدادی باید محکوم و مستندات آن به مجامع بین المللی ارسال شود گفت: صدا و جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی. حمله به بیمارستان صحرایی هلال با پرچم سرخ ایران در مرز سوریه و لبنان محکوم شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اسناد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی را آماده کرده ایم تا بتوانیم با همکاری سایر مجامع ملی در دادگاه های بین المللی اقدام کنیم.

انتهای پیام