روایت «مینا و پلنگ» به عنوان برند جهانی روستای کندلوس تعیین شد

روایت «مینا و پلنگ» به عنوان برند جهانی روستای کندلوس تعیین شد

تیتر نیوز/مازندران مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: روایت «مینا و پلنگ» با رویکرد زیست محیطی به عنوان برند جهانی روستای کندلوس تعیین شد.

حسین ایزدی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در حاشیه بازدید از روستای کندلوس از تشکیل کارگروه تخصصی پیگیری پرونده ثبت میراث جهانی روستای کندلوس خبر داد و به اجرای کاهگل برای تمام روستا به منظور نظم بصری مناسب اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه تابلوهای چوبی براساس نام بومی منطقه نصب شد افزود: روایت مینا و پلنگ با رویکرد زیست محیطی به عنوان برند جهانی این روستا تعیین شده است.

او با بیان اینکه طراحی و نقاشی نیز مرتبط با این موضوع انجام شده است تصریح کرد: پرونده چند افسانه و موضوع میراثی با مشارکت مردم تدوین شده و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.

ایزدی به معرفی روستا با محوریت آموزشی در پلتفرم های بین المللی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون همکاری خوبی بین دستگاه های اجرایی وجود داشته و خانه محیط زیست در این روستا نیز افتتاح شده است.

به گزارش تیتر نیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران به پیگیری برای رفع مشکلات زیرساختی این منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام