تشدید بارش در جنوب کشور/ احتمال وقوع سیلاب

تشدید بارش در جنوب کشور/ احتمال وقوع سیلاب
آفتاب نیوز:

اداره کل هواشناسی با صدور هشداری نارنجی، از ادامه فعالیت شدید ناپایداری موسمی خبر داد: از شنبه تا یکشنبه (13 تا 14 مرداد) با وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران و رعد و برق است. شرق و شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس پیش بینی می شود.

در این شرایط آب و هوایی طغیان مسیل ها، طغیان فصلی رودخانه ها، قطعی برق، طغیان جاده، ریزش جاده، خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی دور از دسترس نیست، به ویژه در بعدازظهر طبیعی دوری از فعالیت های گردشگری برای ساعت ها، اجتناب از کوهستان. فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای احشام و تردد عشایر در رودخانه ها و ارتفاعات، مقاوم سازی سازه های موقت، لایروبی مسیل ها، افتتاح آبراه ها و پل ها و به بخش کشاورزی توصیه می کند اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت انجام دهند. جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آماده سازی راه، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی ارائه خدمات و کمک.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی دیگری اعلام کرد: افزایش حداکثر سرعت باد تا 28 نات و حداکثر ارتفاع موج 1.5 متری در مناطق ساحلی و فراساحلی از شنبه تا سه شنبه (23 مرداد) تا پایان سال جاری. 16) در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان هرمزگان از غرب دریای عمان، از شرق تنگه هرمز و خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

اثرات این خطر جوی شامل غرق شدن شناگران و غواصان، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های ماهیگیری، اختلال در تردد دریایی توسط شناورهای ماهیگیری و فعالیت های تفریحی سبک، نیمه سنگین و سنگین، تردد مسافر شامل هرج و مرج می باشد. تردد قایق ها و کشتی های تجاری و اختلال در فعالیت های ساحلی مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی، ممنوعیت شنا، ممنوعیت تفریحی و ماهیگیری، پرهیز از تردد قایق های سبک و نیمه سنگین، اقدامات لازم برای جلوگیری از تردد شناورهای سنگین، توقف فعالیت های ساحلی و دریایی انجام شد به او. آسیب احتمالی

به گزارش تیتر نیوز، در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. یک هشدار نارنجی برای ارائه ابزارهای مسئولانه برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.